Jump to content
Annons

Tankar om låten samt om produktionen av den


Sython

Recommended Posts

Har gjort det under ämnet design i skolan (designat musik). Vore kul att höra alla sorters åsikter om det, både låten som låt och inspelningskvaliteten.

Ha det bra!

* LÅTNAMN: Nummer 3

* ARTIST/GRUPP: Mäktig meditation

* GENRE: Lounge

* LÅTLÄNGD: 3.53

* KOMPOSITÖR: Joakim Wiik

* PRODUCENT: Joakim Wiik

* EV. MEDVERKANDE: Joakim Wiik

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) mp3

* STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 3.5

* STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

* LÅTLÄNK:)

Skivnummer3.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker det var en väldigt skön och soft låt. Gillas! 😆

Kan du inte fläska i lite mer med reverb/panorerad delay/stereobreddning så det blir lite bredare ljudbild? Väldigt mycke känns centrerat kring mitten.

Nu är ju jag inget proffs men kanske prova tex å lägg nån av de repeptiva melodierna halvägs till höger med en 1/4-dels delay halvvägs till vänster?

Men som sagt, skön låt. 😆

//Micke....

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket! Det med delayet ska tänkas på, har spelat in det med delay från början, så kanske inte går att panorera delayet nu, men varför inte spela in på nytt. Kul att ni gillar det..

Någon som har Jocke Bergs nummer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hvis du er interessert kan jeg godt gjøre en mix på den om du sender meg cubase-prosjektet og filene..

Ja, absolut, det skulle jag kunna fixa. Skulle vara mkt intresseant, trummorna och stråken körs genom reason, men jag kan exportera de till audiofiler. Tack så mycket!

Kontakta mig här maktigmeditation@budweiser.com

Tack tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som attan, vissa sound vill jag ha längra bort,, ngt cave-reverb eller liknande,

Lite variation i rytm-biten kanske??

Tack så mycket! Jag är personligen väldigt mkt för extremt reverb fakitskt.. Tänkte som en tanke att få en stabilitet i låten, därför körde jag samma trumloop genom hela låten. Men det är en poäng i det du säger, helt klart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...