DrRobert Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Hej! Jag ska investera i en ny mick preamp. Min budget ligger runt 2000-4000. Är lite inne på Art dPS2 (är det förresten samma som ART DIO mk2?, ser likadan ut). är den bra? Vad är det bästa köpet just nu? Sysslar med pop/rock/ballad. Sång ska den huvudsakligen användas till men kanske även gitarr och bas. Synpunkter mottages tacksamt!
Violiner Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Hej! Jag ska investera i en ny mick preamp. Min budget ligger runt 2000-4000. Är lite inne på Art dPS2 (är det förresten samma som ART DIO mk2?, ser likadan ut). är den bra? Vad är det bästa köpet just nu? Sysslar med pop/rock/ballad. Sång ska den huvudsakligen användas till men kanske även gitarr och bas. Synpunkter mottages tacksamt! Vad gäller Art så är det oftast budgetprylar som väl i alla fall inte jag håller alltför högt som man pratar om. Nu vet jag inte vad du har tidigare och vilket ljudkort du har, men har du ett någorlunda vettigt ljudkort så blir det litet tårta på tårta med en Art dPS2 eftersom den innehåller en AD-omvandlare som alltså även den är mycket "budget"... Förutsatt att du har ett vettigt ljudkort, satsa i stället pengrna på en bättre preamp utan en massa tingeltangel så får du mycket mera för pengarna. Använd sökfunktionen här på forumet, frågan måste vara ställd tusentals gånger vid det här laget så det finns massor med information att läsa.
Florian le Sage Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Vad du än gör, kolla in min 2-kan Aphex 207 D först, i signaturlänken längst ner i mitt inlägg, den är flera resor bättre än det du funderar på kan jag garantera, och mkt prisvärd-dessutom har den SPDIF mm mm! 😉
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Jag köpte min Eureka för 300€ begagnat. Jämfört med min ART TPS var skillnaden stor. Det sagt, har jag min ART kvar också, i användning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.