Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag ska investera i en ny mick preamp. Min budget ligger runt 2000-4000. Är lite inne på Art dPS2 (är det förresten samma som ART DIO mk2?, ser likadan ut). är den bra? Vad är det bästa köpet just nu? Sysslar med pop/rock/ballad. Sång ska den huvudsakligen användas till men kanske även gitarr och bas.

Synpunkter mottages tacksamt!

Annons
Postat
Hej!

Jag ska investera i en ny mick preamp. Min budget ligger runt 2000-4000. Är lite inne på Art dPS2 (är det förresten samma som ART DIO mk2?, ser likadan ut). är den bra? Vad är det bästa köpet just nu? Sysslar med pop/rock/ballad. Sång ska den huvudsakligen användas till men kanske även gitarr och bas.

Synpunkter mottages tacksamt!

Vad gäller Art så är det oftast budgetprylar som väl i alla fall inte jag håller alltför högt som man pratar om. Nu vet jag inte vad du har tidigare och vilket ljudkort du har, men har du ett någorlunda vettigt ljudkort så blir det litet tårta på tårta med en Art dPS2 eftersom den innehåller en AD-omvandlare som alltså även den är mycket "budget"...

Förutsatt att du har ett vettigt ljudkort, satsa i stället pengrna på en bättre preamp utan en massa tingeltangel så får du mycket mera för pengarna.

Använd sökfunktionen här på forumet, frågan måste vara ställd tusentals gånger vid det här laget så det finns massor med information att läsa.

Postat

Vad du än gör, kolla in min 2-kan Aphex 207 D först, i signaturlänken längst ner i mitt inlägg, den är flera resor bättre än det du funderar på kan jag garantera, och mkt prisvärd-dessutom har den SPDIF mm mm!

😉

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag köpte min Eureka för 300€ begagnat. Jämfört med min ART TPS var skillnaden stor. Det sagt, har jag min ART kvar också, i användning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.