Jump to content
Annons

Windows x64


phat_ulf

Recommended Posts

Vad är egentligen grejjen med Windows XP x64-edition?? Har funderar på om det kan vara värt besväret att köra på det?? Verkar som om min moderkortstilverkare tycker det;) Men är det nån som vet hur det går att köra Cubase på oxch hur det funkar att hitta drivers och sånt??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Avvakta. Om någon tid har det lagt sig, drivrutiner finns framme, programmen är anpassade till det. Just nu är det bara risk för stor-strul.

Enda orsaken jag kan se på kort sikt är om du kört i taket på 3Gigabyte minne. Det är väl bara om du kör riktigt extrastora samplingsbibliotek som det kan bli aktuellt. Vanliga ljudapplikationer (Cubase, ProTools och så vidare) har ingen nytta av 64 bits OS men du riskerar problem med att drivrutinerna inte finns framme med mera.

Så simma lugnt ett tag till.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma erfarenhet här. Ta det lugnt. Jag köpte ny hårdvara nyligen som är anpassad för att köra Win XP64 men drivrutiner saknas ännu för mitt ljudkort (Echo Layla24)... Så jag får vackert köra 32bit så länge i väntan på att EchoAudio utvecklar (dom håller visst på, fick jag reda på av deras supportfolk)...

Prestandamässigt har jag liksom ingen erfarenhet av 64bit, men Steinberg har (eller hade iaf) ju ju Windows 64bit som "Recommended". Vet inte vad som ligger bakom den rekommendationen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...