Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Har ni hört talas om Prophet64?

Verkar riktigt riktigt intressant!

Om ni har en gammal Commodore 64 (6581- som 8580-sidchip, spelar ingen roll) liggande i garderoben nånstans, så kan ni köpa en cartrigde att koppla in för endast 32 euros, och få en fullvärdig SID-synth!

Titta in på http://www.prophet64.com ! ..

Själv är jag riktigt sugen, måste bara få tag i en C64 först 😳

/Daniel

Edited by D Vibe
Annons
Posted

fan vad sugen jag blev, och jag har dessutom en c64 liggandes i källaren hos föräldrarna 🙂

Posted (edited)

En annan variant om man är sugen på ett autentiskt SID-ljud är att skaffa ett HardSID. Äger själv en HardSID-Quattro, just nu utrustad med två x 6581 och en 8580 - och plats för ytterligare en. Integreras fint i PCn, som separata MIDI-devices (en för varje chip om man vill).

Edited by Thomas
Posted

Hardsid verkar också trevligt!

Vad fick du ge för ditt kort?

Mvh/Daniel

Posted

Helvete, ljudchippet är just det som har pajat på min C64:a. 😱

Och space-tangenten.

Och räkneverket på kassett-enheten.

Posted
Hardsid verkar också trevligt!

Vad fick du ge för ditt kort?

Mvh/Daniel

Tror jag gav deras online-pris, dvs 199 Eur. Men då ingick två SID'ar också. Samt plats för två till.

Posted

kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😠

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. :rolleyes:

Posted
kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😏

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. 🙂

😠

Påminner iofs om Amigagänget, som undertecknad själv verkar i, som fortfarande lever här runtomkring 😠

/Daniel

Posted
kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😳

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. 🙂

😳

Påminner iofs om Amigagänget, som undertecknad själv verkar i, som fortfarande lever här runtomkring 😳

/Daniel

Ah, låter trevligt - både C64 och Amiga är mina gamla polare... Har ni en TI-99/4A-klubb också? Den skulle jag också kunna vara med i 😳