Jump to content
Annons

Vilken sjukdom/skada vill du inte drabbas av?


Frekvens

Recommended Posts

Ursäkta om ämnestiteln låter skrämmande, men jag brukar tänka på vad som skulle vara jobbigast av sjukdomar, skador etc, när man jobbar med musik.

En rejäl hörselskada skulle nog ingen vilja plocka på sig till exempel.

Jag såg en film - Its all gone Pete Tong, som handlar om en engelsk DJ på Ibiza, som förlorar hörseln. Den är ganska bra faktiskt, sägs vara baserad på en sann historia, men det har jag inte forskat i.

Men förutom hörselskada vill jag heller inte bli el-allergiker (om det inte bara är någon psykologisk grej). Tänk vad jobbigt det skulle vara...

Om jag var tvungen att offra en ben eller en arm, så skulle jasg välja vänsterbenet, så jag kan hålla takten med högerbenet, som jag är van vid.

Vad har ni för reflektioner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är läskigt med de personer som har en vanföreställning om att de måste ta bort en helt frisk och perfekt kroppsdel för att må bra.

Det var ett program om det för nåt år sedan och jag kommer inte ihåg vad de kallade detta märkliga.

En i programmet var en kille som ville bli av med sitt ena fullt friska ben och läkarna vägrade. Han fryste då sitt ben och efter flera olika metoder så fick läkarna amputera det. Han mådde toppen som enbent sedan 😱

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är läskigt med de personer som har en vanföreställning om att de måste ta bort en helt frisk och perfekt kroppsdel för att må bra.

Det var ett program om det för nåt år sedan och jag kommer inte ihåg vad de kallade detta märkliga.

En i programmet var en kille ville bli av med sitt ena fullt friska ben och läkarna vägrade. Han fryste då sitt ben och efter flera olika medoter så fick läkarna amputera det. Han mådde toppen som enbent sedan 🙂

känns ju lite lattjo dessa syndrom,,,men narkolepsi som musiker är väl heller inge bra, somna under livegiv och ramla ner i vattenpukan:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara läskigt att drabbas av parasomnia, så att man fastnar mellan vaket och sovande tillstånd och befinner sig som i en dröm. Man är inte helt vid medvetande men fullt kapabel till att både köra bil mm.

Dessa zombies har begått både mord och annat utan att veta om det. Man tror det inte men efter att ha sett en dokumentär så fick jag ge mig.

Parazombies 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt jag inte skulle vilja drabbas av är vissa insektsbett.

Flera spindlar har gift som bryter ner vävnaden (nekros) så det blir stora kratrar. Inte kul att få i ansiktet. Nån fluga (human both fly, tror jag) lägger larver i kroppen som ger skador.

Eller att bli strandad på en ö där kanibalerna låter myrorna börja först med att kalasa på mig, fy sjutton! 🙂😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara läskigt att drabbas av parasomnia, så att man fastnar mellan vaket och sovande tillstånd och befinner sig som i en dröm. Man är inte helt vid medvetande men fullt kapabel till att både köra bil mm.

Dessa zombies har begått både mord och annat utan att veta om det. Man tror det inte men efter att ha sett en dokumentär så fick jag ge mig.

Parazombies 🙂

Vilket bandnamn! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det måste vara läskigt att drabbas av parasomnia, så att man fastnar mellan vaket och sovande tillstånd och befinner sig som i en dröm. Man är inte helt vid medvetande men fullt kapabel till att både köra bil mm.

Dessa zombies har begått både mord och annat utan att veta om det. Man tror det inte men efter att ha sett en dokumentär så fick jag ge mig. 

Parazombies  🙂

Det där låter äckligt...

Men tänk om vi befinner oss i en sådant tillstånd? Det kanske inträffade när vi var några månader... och vi går runt halvsovandes och ovetande.

Den dagen vi vaknar kanske vi sitter framför en dator och mixar en låt, men det ända vi hör i vaket tillstånd är brus och oljud, eftersom våran dröm skapat harmonier och ljudbilder.

edit:

fast nu tog jag det nog lite förlångt, men tänk om.

Det skulle ändå va lite maxat om det inträffade någongång. Dock inte när man sitter på E18 i rusningstrafik... Men kanske i en studio? undrar vad man kan ådstadkomma.

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

De är inte i tillståndet hela tiden utan det sker i samband med sömnen. Sedan är allt som vanlig igen när de är vakna.

Att gå i sömnen och ta nåt ur kyskåpet eller liknande är nog en lightversion av parasomnia. Det är inte helt ovanligt med sömngångare.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Elallergi är nått jag inte skulle vilja bli drabbad av 😄 All den materialism som man hittills lever efter blir helt plötsligt farlig för en. HUGA!! 😎

Om det däremot hade hänt hade jag flyttat ut i skogen och livnärt mig som svärdsmed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutum aids då så skulle jag inte vilja lida av Alien hand syndrome, där en hand börjar leva ett eget liv. Typ om man släcker lyset i ett rum med vänsterhanden så åker högerhanden dit av sig själv och tänder igen. Såg även på en dokumentär att en man som hade det vaknade mitt i natten av att han höll på att strypa sig själv! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag skulle inte vilja drabbas av något feltillstånd, sjukdom eller skada.

Magpie: det heter kroppsdysmorfi, det du tänkte på.

😕

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
musik (oregistrerad)
De är inte i tillståndet hela tiden utan det sker i samband med sömnen. Sedan är allt som vanlig igen när de är vakna.

Att gå i sömnen och ta nåt ur kyskåpet eller liknande är nog en lightversion av parasomnia. Det är inte helt ovanligt med sömngångare.

Hade aldrig hört talas om detta förut! Var ihop med en tjej förut som kanske hade detta nu när jag tänker efter... Det skulle förklara en del?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...