Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ju gnällt länge på att min gamla dator skjöt i höjden när jag la till några krävance vst-pluggar...

Jag blev trött och beställde ny dator

1 x Gigabyte GA-965P-DS3, P965

1 x Intel Core 2 Duo E6600 2x2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

2 x Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

1 x Gainward GeForce 7600GS 256MB 1.4ns DDR3 (Man är ju ingen gejmer)

1 x Tagan Easycon 430W, Modular Cables, 120m fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI

Detta + lite småsaker uppgraderade jag min dator för ca 11.000:-

INTE en enda gång, hur stora projekt jag än gjort har jag nått cpukraft över 50% . och då snackar vi tunga synthar som:

Virtual Guitarist 4st, Eastwest Colossus , Spectrasonics Trilogy, Spectrasonics Atmosphere, Korg Legacy, Boesendorfer 290vst osv osv osv i samma projekt.

Det är helt sjukt att ha känslan att kunna göra VAD jag vill nu i projekten.

Förr fick man nästan planera varje ljud när cpun börja närma sig 80% att hmm shit.. tar jag den synthen kommer jag inte kunna trycka playknappen ens utan att det börjar hacka .

Den förra datorn hade ändå P4 2.53ghz med 2.6gb ram. men det går fan inte jämföra. helt sjukt jaja 😳 TIPS iaf

www.komplett.se

Här är artikelnumren jag beställde (om nån mot förmodan tänkt köpa samma prylar)

323508

322633

313834

326979

302888

111199

310014

/Perrra

Annons
Postat (redigerat)

😄 Fint.. precis det jag hade på känn!!.. har plockat på ett nytt bygge ett tag nu baserat på samma propp..

Jaha..bara att beställa då..

Redigerat av Lundin
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag slog i taket för några veckor sedan.

3Ghz Intel. Är bra sugen på en ny burk. Låter bra att du får ut så pass mycket mer.

Har du 4GB primärminne?

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.