Mikeyboy Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Har ni några tips på stråkar som funkar bra mellan ostrukna och 2-strukna C och har den där lite gistet träiga, vemodiga vintage-karaktären? Möjligen är det cello det kan handla om, men jag vet egentligen inget om de verkliga instrumenten i fråga. Gärna solo utan reverb och andra effekter. Tänk SVT-drama om 1800-talsförfattare... och VST(i) i låg- mellanprisklassen, (eller gratis). Tack på förhand för alla tips!
BozoB Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Har ni några tips på stråkar som funkar bra mellan ostrukna och 2-strukna C och har den där lite gistet träiga, vemodiga vintage-karaktären? Möjligen är det cello det kan handla om, men jag vet egentligen inget om de verkliga instrumenten i fråga. Gärna solo utan reverb och andra effekter. Tänk SVT-drama om 1800-talsförfattare... och VST(i) i låg- mellanprisklassen, (eller gratis). Tack på förhand för alla tips! bumpar lite då jag själv är på jakt efter ungefär det här...
demilitarize (oregistrerad) Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 M-Tron har en hel del stråkar. Mellotron-stråkar alltså! Det kan väl inte bli mer Vintage.
Piccazzo Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 (redigerat) Det kan väl inte bli mer Vintage. Men knappast 1800-tal. 60-70 tal möjligtvis. Det finns ju ett antal bibliotek som skulle fungera. VSL ( Vienna ) Peter siedslack ? ( Hur det nu stavas ) E.W.Q.L Syphonic orchestra m.m m.m Det e bara att söka via Google. Tror att det mer handlar om att arrangera rätt än vilka ljud som används. Redigerat 2 januari 2007 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.