Jump to content
Annons

Acid sidechain techhouse eller nåt


tbruce

Recommended Posts

Annons

Helt analfabet på "sidechaining" men "feedback" vet jag vad det är.

Kul att lyssna på dina grejor även om utanför min snäva musiksfär.

Schyssta ljud om än lite tjatiga, kul också hur de genomgår metamorfos särskilt på slutet.

Ja, det var jag kunde komma på för tillfället... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren. 😮

Själv får jag bilden av en naken tysk man med halverigerad penis som hoppar runt och dansar galet på en strand... i vita tubsockor. Fråga mej inte varför. 😄

😉

Låter coolt & för minnena tillbaka till den tiden då man diggade/lekte runt med "Rebith RB-303". Bra jobbat, men det behövs variation.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnar skriver när bassynte går igång med trummor skulle trummiset vara högre eller synten lite lägre.den vill liksom äta upp allt annat..

Den är iofs shyst som Fan mem lite mycket AV DEN BLIR DET 😆

NÅgra näter till med reglage finns den nog i var mans hjärta 😆

Ynot'

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus: Been there done that. 😄 Tack.

ynot: Du skriver så illa att jag fattar knappt vad du menar, men jag tror du menar att bassynten är för stark och att jag ska sitta och mixa några nätter till? 😄 Jag vet inte, jag gillar den där otympliga mixkänslan... lite inspirerat av etienne de crecys grejer på super discount 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du bakläxa lådan... inga 909or i den här inte (inga 303or heller iofs men nån sorts klon är det väl).

Men tack för lyssning, feedback och betyg. 🙂

:rolleyes:🙂

Men...

Äsh

haha

skyller på julglöggen!

Men budskapet var iaf: Skönt spår!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte ljuden var hårda och ljudbilden svajig, som den oftast blir med sidechain. Mixningen är helt kajko, med några synthljud som kommer in och dominerar allt annat, och jag har nog aldrig hört en låt i genren där bastrumman försvinner så... fast då måste jag nog också erkänna att jag inte hört så många låtar i genren... 🙂

Några partier var intressanta, speciellt det som var där runt 3 minutersstrecket. Resten fann jag bara jobbigt repetetivt. Någon tysk med eregerad penis dök aldrig upp, och det var nog det bästa med låten.

Tycker du har gjort saker som är ljusår bättre än detta.

Sådär ja, nu får jag inga julklappar nästa år heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

vad hände?

Med vadå? 😉

med låten!

det pumpar utan att pumpa eller va man ska säga. obefintliga trummor eller så äre för tydliga synthljud. började rätt hyfsat men sen grötar det ihop sig nåt djävulskt plus att när kicken kommer in så sänks volymen på ljudet som är sidechainat om du förstår.. gaina på kompressorn som får det att pumpa så slipper det bli en så konstig kontrast.

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta mitt dåliga "språk"

TBRUCE

Var nog variation jag eftersökte.... Mellan bas o trummor..

Basen blir tjatig.... Men vad jag förstår är det så du vill ha det så...

ville förtydliga.... 😉

Har en släng av dyslexi så jag skriver dåligt ibland..

Ha det fint..

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon tysk med eregerad penis dök aldrig upp, och det var nog det bästa med låten.

😄

Tack för feedbacken Fidden! Som sagt till stor del en övning i att sidechaina... håller med om att baskaggen måste komma fram mer. Hur f-n då vet jag dock inte. 😄

Mixningen är kajko indeed... lite medvetet är det dock... har du hört Etienne de Crecy's skiva Super Discount 2 som jag skrev om innan? Där får han till nån sjukt skev och otymplig mix på vissa låtar som får allt att låta så skönt over-the-top... liksom, bara vräka på och skit i hur det låter, eller nåt. Blir väldigt intensivt på ett glatt sätt, nån sorts eufori liksom. Nån enstaka synth som kommer in och bara tar över allting. Jag har väl inte precis hans skillz dock så kanske inte får till det lika bra...

Jodå du får nog julklappar, du skrev precis den typen av feedback som jag vill ha (även om det såklart alltid är roligare när den är positiv... 😉 ).

Legal element: Jag är rätt rookie på detta med sidechain, det där du sa med att bastrumman mest får allt annat att tappa farten var precis vad jag hade problem med... läs https://www.studio.se/index.php?showtopic=34968&hl= 🙂

Hmm, verkar som att jag har en del övning kvar...

Ynot: Okej! Inga problem, kan alltid vara lite klurigt att tolka snabbt skrivna inlägg på nätet bara. 🙂 Jag vill såklart inte att det ska låta "tjatigt", men repetativt får det gärna bli... hums.

Jag kanske borde hålla mej till pop helt enkelt. 😉 Fast det är ju så kul att göra sån här musik ibland också. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...