Jump to content
Annons

Asus A8N-E Sata2 diskar.


Broghard

Recommended Posts

Hejsan hopp alla glada musiker..

Jag planerar nu att köpa in 2 st Sata 2 Diskar till min dator...

Jag har ett Asus A8N-E Moderkort.

e det något speciellt jag skall tänka på?

KOmmer hastighet på systemet bli sämre?

Vilke diskar skall man köpa?

Seagate med 16 catch verkar jhu bra!

// B

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

jag älskar seagate hårddiskarna... Mycket pålitliga och dessutom 5 års garanti! Det du ska tänka på om du inte har SATA2 på ditt moderkort är att du måste bygla SATA2 disken som en SATA1 så att den funkar med ditt moderkort... svinenkelt 😳

Jag har 7 seagate hårddiskar av olika ålder och har aldrig haft problem med en enda!

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det du ska tänka på om du inte har SATA2 på ditt moderkort är att du måste bygla SATA2 disken som en SATA1 så att den funkar med ditt moderkort... svinenkelt  🙂

Har två 320 gigs Seagate 7200.10 SATA2 diskar. Dom var båda byglade för SATA1 vid leverans. För att få SATA2 får man helt enkelt ta bort jumpern.

http://www.seagate.com/support/kb/disc/ref/sata_jumpers.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
när når man behovet att ha 2 hård diskar..

du har en disk till operativ och program, den andra till ljudfilerna (alltså där projekten, det du spelar in/upp lagras).

när behovet uppstår är svårt att svara på. ju fler ljudfiler, pluggar, program som används samtidigt ju tyngre blire det för processor och hårddiskar att hinna med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Frågan e nu.. vilket märke man skall köpa..

Samsung, seagate eller western digital..

jag vill ha 250 - 320 gig med 16 meg cach...

vilket märke är bäst i test?

// B

Western Digital brukar nog ha lite bättre prestanda - men de väsnas betydligt mer, så jag skulle absolut välja Seagate eller Samsung till en musikmaskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag funderade på 2 st SEAGATE BARRACUDA ES 250GB SATA/300 16MB

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096562

eller 1 sådan SEAGATE BARRACUDA ES 250GB SATA/300 16MB

och en SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094065

att ha för samples å filer...

Samsung har helt nyligen gett sig in i hårddiskbranchen, enligt hemsidan " HD-Guru" finns än så länge inga erfarenheter att tala om. Dom rekommenderar Seagate eftersom de diskar är så beprövade att man t.o.m. delar ut en 5 års garanti. Samsung kan säkert göra bra diskar , men till priset av att konsumenter fungerar lite som försökskaniner såhär i början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung har helt nyligen gett sig in i hårddiskbranchen, enligt hemsidan " HD-Guru" finns än så länge inga erfarenheter att tala om. Dom rekommenderar Seagate eftersom de diskar är så beprövade att man t.o.m. delar ut en 5 års garanti. Samsung kan säkert göra bra diskar , men till priset av att konsumenter fungerar lite som försökskaniner såhär i början.

Jag har haft Samsung diskar i över 5 år iaf.

Det var nog 5 års garanti på den senaste ja köpte (400GB, 16MB Cache)

126,78€

Redigerat av aburman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...