Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, var det nĂ„gon mer Ă€n jag som var och sĂ„g dem igĂ„r eller i förrgĂ„r? 🙂

Jag var igÄr och kollade och min Äsikt Àr att det var skitbra men förbandet sög stenhÄrt och konserten var lite för kort. Slut redan vid 23-tiden. =/

Bortsett frÄn de tvÄ smÄ missarna sÄ var allt jÀÀÀvligt bra.

Flea och Chad Ă€r mina favoriter helt klart. Vilket driv och vilket ös de har. 🙂

.Viktor

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Kul! TyvĂ€rr missade jag denna konsert - för dĂ„ligt med pengar inför julen.... 😄

Hörde tvÄ dÄliga recensioner, sÄ det var kul att du tyckte motsatsen!

InvÀndningarna var att det var för mycket funk/jammande o för lite hits.

Vad tyckte du?

Postat

Det Ă€r vĂ€l bara bra? 😄

Skulle nog jag tyckt i alla fall 😄

Postat
Kul! TyvĂ€rr missade jag denna konsert - för dĂ„ligt med pengar inför julen.... 😄

Vad tyckte du?

Att det va möe funk/jammande tyckte jag var det som var bÀst med konserten! Det finns andra band för de som gillar allsÄngspop, typ Britney Spears...

Tycker det Àr orÀttvist att kalla förbandet för dÄligt. Lyssnade in mig lite pÄ dem innan jag gick pÄ konserten och tycker felet lÄg i att ljudkvaliten nÀr de spelade var sÄ dÄlig att det inte gick att föra vad som hÀnde pÄ scen.

Postat (redigerat)

Jag tycker dom var lite introverta bitvis, och det hÀr med att snacka med trummisen mellan lÄtarna. Fan, ett hobbyband, visst, men RHCP borde veta bÀttre. Dom antydde en viss trötthet kan man sÀga. Jammandet var bra bitvis, men nÀr dom funkar till det rejÀlt dÄ blir det rÀtt tjatigt. Give it away Àr ju en skitlÄt helt enkelt. Och trumsolo....fan...kom igen....man anade ju att Chad skulle sÀtta igÄng med nÄt sÄnt redan nÀr man sÄg den blÄ overallen. Liiite off target dÀr.

Men annars var det skitbra. Dom borde satsa mer pÄ det melodiösa, och i dom lÄtarna fick dom till det rejÀlt emellanÄt. Jag tyckte det var vÀldigt bra under tiden, men i efterhand sÄ blir det vÀl en 2,5 i betyg kanske. Det var ju inte som Live at Slane Castle precis. Men i alla fall. Frusciante Àr ju alltid bÀst. I tidningarna sÄgade dom hans sololÄt som han körde under konserten. Helt obegripligt.

Redigerat av Snow Brigade
Postat
Kul! TyvĂ€rr missade jag denna konsert - för dĂ„ligt med pengar inför julen.... 😆

Vad tyckte du?

Jag gillade att de funkade till det. Jag hade gÀrna hört mer av det.

Snow Brigade: Jag tycker gitarristen Ă€r den som Ă€r minst intressant 😕 Han spelar gitarr... inte mycket mer.

Postat
Jag tycker gitarristen Ă€r den som Ă€r minst intressant 😳 Han spelar gitarr... inte mycket mer.

Han Àr ju urcool! Grymt skön Àr han verkligen, hÀrlig stil - bÄde musikaliskt och "klÀdigt".

Postat
Jag tycker gitarristen Ă€r den som Ă€r minst intressant 😳 Han spelar gitarr... inte mycket mer.

Han Àr ju urcool! Grymt skön Àr han verkligen, hÀrlig stil - bÄde musikaliskt och "klÀdigt".

Fast har svÄrt för nÀr han sjunger pÄ "live at Slane".

Postat

SÄg ett gigg pÄ tv för ett par mÄnader sedan.

Jag tycker ocksÄ att gitarristen Àr grymt bra. Han gör det mesta rÀtt.

Sen att han brukar köra med strata gör inte saken sÀmre...

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Jammandet var bra bitvis, men nÀr dom funkar till det rejÀlt dÄ blir det rÀtt tjatigt. Give it away Àr ju en skitlÄt helt enkelt.

Say What?

Postat
Fast har svÄrt för nÀr han sjunger pÄ "live at Slane".

Lyssna pÄ kören i By the way, det Àr han som trycker fart i hela refrÀngen pÄ den spelningen.

Hans solosÄng pÄ Live at Slane Àr ju lite speciell kan jag hÄlla med om. RÀtt mysko falsett. Men det Àr ju Frusciante. Det hade inte blivit bra om du eller jag hade sjungit sÄ. Men karln har ju pondus.

Postat
Jammandet var bra bitvis, men nÀr dom funkar till det rejÀlt dÄ blir det rÀtt tjatigt. Give it away Àr ju en skitlÄt helt enkelt.

Say What?

Givrrd awej givrrd awej givrrrrd aweeeej naaauuuu 😳😆

Postat

Say What?

Givrrd awej givrrd awej givrrrrd aweeeej naaauuuu 😆😉

Give it away Àr ju grym och lÀtt en av Red Hots 10 bÀsta lÄtar...

Postat

Var ocksÄ dÀr pÄ mÄndagen. Jag tÀnkte faktiskt under konserten , att det hÀr kommer inte recensenterna att gilla. Dvs alla lÄnga solo- och jam-partier. Men att gÄ pÄ RHCP för mig Àr mer som att gÄ pÄ jazzklubb. Hela grejen bygger mycket pÄ improvisation och musikalitet. Det Àr sÄ befriande skönt att verkligen höra en grupp som Àr 100% live. Inga förinspelade loopar och syntar dÀr inte.

Dom körde mest material frÄn "Stadium" samt ganska mycket Àldre lÄtar frÄn "Blood Sugar..". Personligen hade jag gÀrna hört nÄgra lÄtar frÄn One Hot Minute som Àr en grym skiva. men Fruciante var ju inte med pÄ den, vilket kanske Àr en förklaring.

Man kanske kunde ha vÀntat sig lite mer publikkontakt etc. Dom Àr ju inga Robbie Williams direkt. Men att ge RHCP en etta nÀr man t ex ger Raymond & Maria en trea Àr ju helt f**ing obegripligt. Det Àr ju en helt annan planet. Finns det nÄn som helst baktanke med betygen i kvÀllstidningarna????

Postat
Men att ge RHCP en etta nÀr man t ex ger Raymond & Maria en trea Àr ju helt f**ing obegripligt. Det Àr ju en helt annan planet. Finns det nÄn som helst baktanke med betygen i kvÀllstidningarna????

Äh Nunstedt Ă€r en nolla som bara gillar musik om den Ă€r syntetisk.....

Postat (redigerat)
Give it away Àr ju en skitlÄt helt enkelt

...och du gÄr pÄ en Red Hot Chili Peppers-konsert?

🙂🙂

Redigerat av milton
Postat

đŸ˜±đŸ˜†

Det Àr inte alls konstigt. Av hela deras funktrÀsk sÄ Àr det oftast bara den lÄten dom kör som Àr mer eller mindre renodlad. Det slinker ju in en och annan till emellanÄt, men det mesta Àr ÀndÄ rÀtt blandat. Ta "Around the world" t ex, den har ju funkelement i sig, men Àr vÀldigt melodiös, driven och pop-rockig.

RHCP lÀgger ju funken mer och mer i skymundan, men av nÄn anledning ska dom alltid dra Give it away. Jag kommer aldrig begripa det. Oerhört irriterande lÄt.

Postat

😏😄

Det Àr inte alls konstigt. Av hela deras funktrÀsk sÄ Àr det oftast bara den lÄten dom kör som Àr mer eller mindre renodlad. Det slinker ju in en och annan till emellanÄt, men det mesta Àr ÀndÄ rÀtt blandat. Ta "Around the world" t ex, den har ju funkelement i sig, men Àr vÀldigt melodiös, driven och pop-rockig.

RHCP lÀgger ju funken mer och mer i skymundan, men av nÄn anledning ska dom alltid dra Give it away. Jag kommer aldrig begripa det. Oerhört irriterande lÄt.

Det Àr ju en grupp som Àr under konstant evolution, eller rÀttare sagt sÄ Àr Frusciante det iaf. Blood sugar Àr en milstolpe inom musiken. Soundet Àr helt orginellt och Àven om vi Àr vana vid lÄtarna nu sÄ slog albumet ner som en blixt frÄn ovan nÀr det slÀpptes. Den var riktigt rÄ, och det var ocksÄ medlemarna i bandet pÄ den tiden vilket mÀrks i den skarpa, punchiga och relativt enkla musiken.

Det ljud vi hör idag Àr helt annorlunda, pÄ det sÀttet att Frusciante Àr mer sjÀlvsÀker och vÄgar föra musiken dit han vill, alltsÄ blir det lite mer californication över det hela. Och detta Àr tydligen nÄgot som kidsen verkar gilla. Efter att ha blivit helt sÄgad pÄ by the way sÄ har nu Flea pÄ stadium fÄtt höras lite mer och det Àr han som stÄr för 99% av det funk som finns i lÄtarna idag.

Give it away Àr en av deras favoriter, sÄ det Àr inte sÄ konstigt att den spelas till höger och vÀnster. Det hade som nÄn nÀmnde varit riktigt roligt och höra dem spela en och annan Navarro lÄt ocksÄ, bara för oss dÄ som var födda nÀr one hot minute slÀpptes.

Postat (redigerat)

😉😄

Det Àr ju en grupp som Àr under konstant evolution, eller rÀttare sagt sÄ Àr Frusciante det iaf. Blood sugar Àr en milstolpe inom musiken. Soundet Àr helt orginellt och Àven om vi Àr vana vid lÄtarna nu sÄ slog albumet ner som en blixt frÄn ovan nÀr det slÀpptes. Den var riktigt rÄ, och det var ocksÄ medlemarna i bandet pÄ den tiden vilket mÀrks i den skarpa, punchiga och relativt enkla musiken.

Det ljud vi hör idag Àr helt annorlunda, pÄ det sÀttet att Frusciante Àr mer sjÀlvsÀker och vÄgar föra musiken dit han vill, alltsÄ blir det lite mer californication över det hela. Och detta Àr tydligen nÄgot som kidsen verkar gilla. Efter att ha blivit helt sÄgad pÄ by the way sÄ har nu Flea pÄ stadium fÄtt höras lite mer och det Àr han som stÄr för 99% av det funk som finns i lÄtarna idag.

Give it away Àr en av deras favoriter, sÄ det Àr inte sÄ konstigt att den spelas till höger och vÀnster. Det hade som nÄn nÀmnde varit riktigt roligt och höra dem spela en och annan Navarro lÄt ocksÄ, bara för oss dÄ som var födda nÀr one hot minute slÀpptes.

HÄller till fullo med.

Jag tillhör dom som skulle klagat efter en RHCP-koncert dÀr dom inte kör Give it away eller nÄn annan dÀnga frÄn Blood Sugar Sex Magic-tiden.

(Off-topic:)

...och dÀr har vi problemet för gamla band. Halva publiken vill höra gamla lÄtar medan nytillkomna lyssnare vill höra sina nya favoriter. Och bandet sjÀlva vill bara spela senaste skivan....

Redigerat av milton
Postat

Det Ă€r vĂ€l bara bra? 😉

Skulle nog jag tyckt i alla fall 😄

Kom tillbaka nÀr du har sett Mars Volta jamma i tvÄ timmar...

För övrigt sÄ Àr John Frusciante en helt fantastisk gitarrist, speciellt pÄ hans soloplattor.

Postat

jupp, var i Globen 12/12. skitdĂ„ligt arrangerat, kasst förband Ă„ för att inte tala om den ointresserad stockholmspubliken! 😄 men banden i mitt hjĂ€rta gjorde (nĂ€stan) allt rĂ€tt =) saknade dock Under the bridge, around the world och lite lĂ„tar frĂ„n Stadium. men vad fan Ă€r kvĂ€llstidningarnas problem?? dom kan inte vart pĂ„ samma konsert som jag!

Postat (redigerat)

Det Ă€r vĂ€l bara bra? 😕

Skulle nog jag tyckt i alla fall 😼

Kom tillbaka nÀr du har sett Mars Volta jamma i tvÄ timmar...

För övrigt sÄ Àr John Frusciante en helt fantastisk gitarrist, speciellt pÄ hans soloplattor.

Förutom precis i "introt" av konserten sÄ vare ju assköna grejer de gjorde!

Volta alltsĂ„! 🙂

EDIT: Jag menar inte att introt var dĂ„ligt utan mest bara lĂ„ngt. man ville ju att de skulle komma igĂ„ng liksom! 😄

Redigerat av Pazo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.