Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Guest Glaskatten
Posted

"Med Racktone får du marknadens snabbaste, stabilaste och pålitligaste bärbara musikdatorer."

Vilket skämt....

Posted
"Med Racktone får du marknadens snabbaste, stabilaste och pålitligaste bärbara musikdatorer."

Vilket skämt....

känner du till deras datorer? jag har ju ingen aning ...

Guest Glaskatten
Posted

Vilket skämt....

känner du till deras datorer? jag har ju ingen aning ...

De kan ju knappast kalla sina bärbara de snabbaste, när de är utrustade med lägre klockade processorer än många andra bärbara, och vad gäller stabilitet och pålitlighet så återstår ju det att se......

Posted

Dom är ju i alla fall i prisnivå som gör dom intressanta för privatpersoner... till skillnad ifrån annat!

(Vad förvånande det är att Glaskatten är negativt inställd... utan att veta ngt om ämnet 😉!)

Posted

Hittar inga priser på sidan, är det seriöst det?! 😉 Men jag, som misstror alla dylika märkesprylar tror att man betalar en jefla massa pengar för något som inte är värt det. Frost? Defrost my ass. Jag skulle aldrig betala så mycket pengar för en burk med komponenter i när jag kan köpa den för 1/3 av priset någon annanstans.

Uhm. Sorry, gled jag ot där? 😆

Posted

Visst, de är säkert stabila och bra och har "rätt" komponenter.

Men de tar ut alldeles för många extra tusenlappar för att jag någonsin skall vara intresserad av att köpa av dem.

Samma gäller för Frost.

Guest tsmalmbe
Posted

Det blir jävligt trångt, inspelning är ännu säkert ok, men att mixa i den upplösningen driver vem som helst till vansinne.

Posted

Enda fördelen med Frost och liknande är väl att man får en leverentör som lovar att det skall fungera och som man kan ställa mot väggen om det inte gör det.

Bygger man datorn själv får man ägna en hel del tid själv att lösa de problem som alltid uppstår. Söka runt på nätet etc.

Fast de tar väldigt bra betalt för denna service.

Driver man professionell verksamhet där varje minut tickar pengar är det säkert värt det men annars känns det tveksamt.

Åke

Posted (edited)

+ att i.o.m. att man installerar mjukvaran (Cubase & Co) själv så går det ju bara att skylla på den, och så var man där igen...

... trots att man betalat 3-dubbla priset!

+ att de inte är installerade utav Frost ACM. Utan av en annan datatekniker. Som Frost ACM inte supportar. Därför beter de sig konstigt!
Edited by Hans
Posted

Det enda som kan få mig att köpa en sk musikdator där "några gubbar" som är "experter" och kommer på att marknadsföra datorer speciellt anpassade för musikproduktion är när det är livslång support på det. Aldrig i h*vete annars.

Precis vem som helst kan slänga ihop en dator och sen komma med sina idéer om vad som är bra/dåligt. Finns en massa hittepåskit på nätet för tweaka osv som idag är bara skit.

Jag tror att om man slänger ihop en dell eller apple eller liknande stora etablerade datortillverkare, osv så lyckas man precis lika bra som om man skulle lägga mer $ på en racktone eller vad det nu månne vara.

Det är vad jag tycker det är det MINST osäkra alternativet.

Visst man kan lyckas slänga ihop en dator och det är bara att gratta om det rockar på.

I slutändan så är det viktiga att man alltid kör backup.

Sen kvittar det om det är så NASA med deras senaste månbas alfa dator. 😉

Posted (edited)
Det enda som kan få mig att köpa en sk musikdator där "några gubbar" som är "experter" och kommer på att marknadsföra datorer speciellt anpassade för musikproduktion är när det är livslång support på det. Aldrig i h*vete annars.

Precis vem som helst kan slänga ihop en dator och sen komma med sina idéer om vad som är bra/dåligt. Finns en massa hittepåskit på nätet för tweaka osv som idag är bara skit.

Jag tror att om man slänger ihop en dell eller apple eller liknande stora etablerade datortillverkare, osv så lyckas man precis lika bra som om man skulle lägga mer $  på en racktone eller vad det nu månne vara.

Det är vad jag tycker det är det MINST osäkra alternativet.

Visst man kan lyckas slänga ihop en dator och det är bara att gratta om det rockar på.

I slutändan så är det viktiga att man alltid kör backup.

Sen kvittar det om det är så NASA med deras senaste månbas alfa dator.  😉

månbas alfa

kommer nu vara lite off topic ett tad.

kommer du i håg månbas alfa det var roligt att hölra byggde mycket lego i 7 år ålder med det som föredild.

slut med nostalgin..

köp en dell eller en mac det räcker gott o kostar en spottstyver för samma grejer

o suport ..

för om du ringer frost eller dylikt återstår vilka program o pluggar du instalerat o får själv fixa det. o så mycket är det inte at fixa igentligen. kan ju köra det mesta på en p4 bärbar fortfarande som jag köpt på siba 3 år bsedan för 14.000 så simma lugnt o lyssna ine på store bror utan på förnuftet.

H tony

edit insåg att jag inte alls svarade på din fråga , berom ursäkt för det. man gör så gott man kan.

Edited by ynot