Jump to content
Annons

Hercules Dj console!


DarkActivities

Recommended Posts

hejsan!

Jag har funderat på att skaffa mig en sån Hercules Dj console! för att lära mig mixa bättre! 😄 är det någon här på forumet som har en sådan? och kan säga om det bara är crap eller om den egentligen är bra!? jag har hört båda delar om den! .. men så nu vill jag höra det från någon som antingen har en sådan eller har provat! ... och för dig som har den, vilket är det bästa programet som man kan använda den med? 😄 Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
pejiem (oregistrerad)

Jo jag har 2 st av denna, Mk1 är ingen rekomendation knappar som inte funkar etc men MK2 funkar bra , det finns även en modell för under 1000 kr som bara är kontroll om du har ett bra ljudkort med flera kanaler tidigare , känns lite plastig men för ca 2000:- så får du en kontroll och ett ljudkort som låter hyfsat . jag kör Virtualdj på mjukvarusidan som har stöd för video och man kan göra mycket balla grejjor med det ,balla effekter . loopar mm mm , så har du att par 1000 lappar över så skulle jag rekomendera dej att investera i en hercules MK2 + virtualdj .

Link to comment
Dela på andra sajter

Lemanic (oregistrerad)
Jo jag har 2 st av denna, Mk1 är ingen rekomendation knappar som inte funkar etc men MK2 funkar bra , det finns även en modell för under 1000 kr som bara är kontroll om du har ett bra ljudkort med flera kanaler tidigare , känns lite plastig men för ca 2000:- så får du en kontroll och ett ljudkort som låter hyfsat . jag kör Virtualdj på mjukvarusidan som har stöd för video och man kan göra mycket balla grejjor med det ,balla effekter . loopar mm mm , så har du att par 1000 lappar över så skulle jag rekomendera dej att investera i en hercules MK2 + virtualdj .

Var kan man köpa dessa?

bor i göteborg förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
hejsan!

Jag har funderat på att skaffa mig en sån Hercules Dj console! för att lära mig mixa bättre! 😕 är det någon här på forumet som har en sådan? och kan säga om det bara är crap eller om den egentligen är bra!? jag har hört båda delar om den! .. men så nu vill jag höra det från någon som antingen har en sådan eller har provat! ... och för dig som har den, vilket är det bästa programet som man kan använda den med? 🙂 Tack på förhand!

Har du skaffat en? isf..är du nöjd med den. Funderar också på att investera i en sådan, men är lite osäker på hur den funkar ihop med traktor 3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hercules Dj console är nog inget att rekomendera.. Har aldrig rört dem men hört att de skall vara skit 😄

Kör med två st 1210'or och en pioneer djm 600 mixer 😄

För att RIKTIGA djs spelar vinyl....

Men ärligt hercules i all ära... men du kommar alldrig att bli bättre på att mixxa med en dator... sattsa på Final scratch eller Serato scratch.

Men om du ska köpa hercules så är Ljudia billiga. tror att de har sådanna.

Lycka till peACe!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Det finns 2 versioner av dom har dock inte testat dom än, men det kommer snart.. Jag har en lärare som är DJ och han sa att dom är jävligt bra om man inte är kräsen av sig. Så för en nybörjare så är det bara att köra på..

Självså infaller det ett paket till mig påå posten om 1 kanske 2 veckor med en MK2a 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hercules är en jättebra produkt om man ligger på ett nybörjar plan och inte riktigt vet vad man vill och hur man vill ha det. jag tycker själv inte om knapparna på den som är i modell snuskigt mjukt gummi och kan fastna inne, sen så känns det som det inte finns så mycket utrymme för att utvecklas och göra något annat än det som är direkt tänkt med lådan.

i övrigt är den lite för liten för min smak och reglarna synkar inte riktigt med mjukvaran man använder. kort och gott så känns den som en pimpad playstation kontroll.

om man har en bra budget så föreslår jag antingen två 1210or och serato för dom som gillar vinyl.

annars en djm 800 och två cdj 400 spelare då mixern har typ fullt midistöd och spelarna usb så dom kan användas som kontrollenheter. behringer har ju en dj midikontroller oxå har inte testat den men en vän tycker den e okej.

hoppas jag har hjälpt dej lite nu..

mvh erik bergsman

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har man råd att köpa Hercules så ska man fan ha råd att köpa RIKTIG utrustning. CD/Vinyl och mixer. Se på det så här... Du köper en Hercules för 2000kr, efter 1år så blir du sugen på att spela på riktigt, så då vill du sälja din Hercules för att köpa nått enkelt kitt för 3000. Din Hercules är då värd 1 coca-cola och 2 bugg. Så varför inte spara en månad till och köpa dig en dubbel-cd och en enkel mixer? Då är du på rätt väg.

Och alla som säger att det är bra nybörjar grejer, dom tycker jag snackar skit. Om du låter någon lira mp3:or på en Hercules och sen låter dom spela på en CDJ 1000 så kommer det inte vara som godis för öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har använt Hercules i ett år ungefär på gig utomhus, inomhus och i badhus (!) och är relativt nöjd med den. Den har aldrig strulat på något sätt och gör jobbet som man kan förvänta sig. Nu använder jag den ihop med Live och tillsammans med andra controllers, så hur den funkar som ren DJ-manick vet jag egentligen inte.

Klart det finns bättre ljudkort och controllers, men med tanke på att lådan är både ljudkort och controller, liten och nätt och faktiskt så billig att det inte gör så mycket om den försvinner på flyget så är den bra - för mig. 😉

För övrigt tycker jag man kan ta det där med "amatörprylar" med en nypa salt. Det finns massor av exempel på hur produkter använts på "fel" sätt (TB-303!) med enastående resultat. Så länge det är bra är det bra, oavsett om det står Hercules eller Behringer på grejerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Har man råd att köpa Hercules så ska man fan ha råd att köpa RIKTIG utrustning. CD/Vinyl och mixer. Se på det så här... Du köper en Hercules för 2000kr, efter 1år så blir du sugen på att spela på riktigt, så då vill du sälja din Hercules för att köpa nått enkelt kitt för 3000. Din Hercules är då värd 1 coca-cola och 2 bugg. Så varför inte spara en månad till och köpa dig en dubbel-cd och en enkel mixer? Då är du på rätt väg.

Och alla som säger att det är bra nybörjar grejer, dom tycker jag snackar skit. Om du låter någon lira mp3:or på en Hercules och sen låter dom spela på en CDJ 1000 så kommer det inte vara som godis för öronen.

Har spelat vinyl i många många år o har gått över till cd för bekvämlighet (köpa-ladda-spela en kvart senare). Skulle tycka det var grymt med en liten kontroller o en laptop i ryggan o luffa från gig till gig runt europa. Sitta o mixa på tåget medans man streamar det live låter ju inte helt fel.

Har inte testat Hercules dock.

Men kan man mixa på en sån så kan man mixa på cd spelare på klubb. Så det är ju billigt o bra att komma igång.

Skulle nog rekommendera ett Serato så fort du har råd sen för ljudets skull.

Redigerat av Disobedient
Link to comment
Dela på andra sajter

trigitaliz (oregistrerad)

Traktor dj 3 + Vestax vci 100 och ett bra firewire ljudkort ......

hercules djc mk2 funkar med traktor men man får pilla lite med midi inställningarna i traktor spelade faktist med den i ca 1 år men kör nu med vestax vci-100

För mer info kolla in denna sida,

http://www.djtechtools.com/

Eller fråga mig.

Mvh DJ Trigitaliz

www.trigitaliz.com

Redigerat av trigitaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

... men du kommar alldrig att bli bättre på att mixxa med en dator... sattsa på Final scratch eller Serato scratch.

Men om du ska köpa hercules så är Ljudia billiga. tror att de har sådanna.

Lycka till peACe!

Verkar som många tror att mixa handlar om att ställla in pitchen på en vinyl eller CD. Att manuelt ställa in rätt hastigethet på pitchen är bara slöseri med tid. Sätt fokus på något annat istället, lägg loopar, använd 3-4 spelare, effecter osv.

Heja sync-knappen 😉

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

... men du kommar alldrig att bli bättre på att mixxa med en dator... sattsa på Final scratch eller Serato scratch.

Men om du ska köpa hercules så är Ljudia billiga. tror att de har sådanna.

Lycka till peACe!

Verkar som många tror att mixa handlar om att ställla in pitchen på en vinyl eller CD. Att manuelt ställa in rätt hastigethet på pitchen är bara slöseri med tid. Sätt fokus på något annat istället, lägg loopar, använd 3-4 spelare, effecter osv.

Heja sync-knappen 🙂

/Stefan

Vad roligt att kids som har hållt på i 1 månad kan göra grejer som har tagit mig 10 år att bemästra. Sånt tänk som du nu skriver här kommer utrota oss som jobbar med det här proffesionellt. Till slut kommer alla DJs att bytas ut mot smarta jukeboxar, kul.

Det ska vara lite klass och status att kunna mixa musik, detta får man aldrig om man trycker på en knapp för att automatiskt få en mix att gå i takt och harmoniskt.

Jag tycker att "sync-knapp"-DJs ska stanna kvar i sovrummet där dom hör hemma. Och låta oss seriösa sköta dom riktiga jobben.

Link to comment
Dela på andra sajter

... men du kommar alldrig att bli bättre på att mixxa med en dator... sattsa på Final scratch eller Serato scratch.

Men om du ska köpa hercules så är Ljudia billiga. tror att de har sådanna.

Lycka till peACe!

Verkar som många tror att mixa handlar om att ställla in pitchen på en vinyl eller CD. Att manuelt ställa in rätt hastigethet på pitchen är bara slöseri med tid. Sätt fokus på något annat istället, lägg loopar, använd 3-4 spelare, effecter osv.

Heja sync-knappen 🙂

/Stefan

Vad roligt att kids som har hållt på i 1 månad kan göra grejer som har tagit mig 10 år att bemästra. Sånt tänk som du nu skriver här kommer utrota oss som jobbar med det här proffesionellt. Till slut kommer alla DJs att bytas ut mot smarta jukeboxar, kul.

Det ska vara lite klass och status att kunna mixa musik, detta får man aldrig om man trycker på en knapp för att automatiskt få en mix att gå i takt och harmoniskt.

Jag tycker att "sync-knapp"-DJs ska stanna kvar i sovrummet där dom hör hemma. Och låta oss seriösa sköta dom riktiga jobben.

Vad roligt att kids som fjuttar på dubbelspelare från Denon kan göra grejer som tagit mig 20 år att bemästra på vinyl. Ni som inte varit med sedan mitten av 80-talet håller på att utrota oss som kan vår dansmusik. Till slut kommer alla kunniga vinylvändare bytas ut mot sinnesslöa 80-talister som tror att dansmusiken uppfanns av The Prodigy.

Det ska vara lite klass och status att mixa musik, detta får man aldrig om man bara hållit på i tio år och tycker att beatmatchning med CD-spelare är någon sorts konst.

Jag tycker att ni som börjat spela "skivor" nyss, typ 1997, borde stanna i sovrummet och låta oss som varit med från början sköta de riktiga jobben.

Link to comment
Dela på andra sajter

... men du kommar alldrig att bli bättre på att mixxa med en dator... sattsa på Final scratch eller Serato scratch.

Men om du ska köpa hercules så är Ljudia billiga. tror att de har sådanna.

Lycka till peACe!

Verkar som många tror att mixa handlar om att ställla in pitchen på en vinyl eller CD. Att manuelt ställa in rätt hastigethet på pitchen är bara slöseri med tid. Sätt fokus på något annat istället, lägg loopar, använd 3-4 spelare, effecter osv.

Heja sync-knappen 🙂

/Stefan

Vad roligt att kids som har hållt på i 1 månad kan göra grejer som har tagit mig 10 år att bemästra. Sånt tänk som du nu skriver här kommer utrota oss som jobbar med det här proffesionellt. Till slut kommer alla DJs att bytas ut mot smarta jukeboxar, kul.

Det ska vara lite klass och status att kunna mixa musik, detta får man aldrig om man trycker på en knapp för att automatiskt få en mix att gå i takt och harmoniskt.

Jag tycker att "sync-knapp"-DJs ska stanna kvar i sovrummet där dom hör hemma. Och låta oss seriösa sköta dom riktiga jobben.

Shit, tog det dig 10-år att kunna beat mixa!!!! Då borde du om någon uppskattat sync-knappen 🙂

Jag har varit DJ i 15-år, 10-år proffisionelt. Kört vinyl i 10-år och nu traktor i 5-år. Ställer in beaten både på vinyl och CD, med pitchen på 5 sekunder.

Sync-knappen kan inte mixa åt dig, den ställer bara in låtar i rätt hastighet. Om man tycker det är hela jobbet, då förstår jag att man blir rädd för ny teknik som låter dig va så mycket mer kreativ än så.

Det är helt ok om du vill köra på det gamla sättet. Men att påstå att det är mer seriöst är bara löjligt.

Låt folk använda vilken teknik de än vill, utan att vi som är gamla i gemet läggar våra värderingar på vad som är rätt eller fel.

"-What do real DJ:s play, vinyl, CD or computer?

-Real DJ:s plays MUSIC"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
trigitaliz (oregistrerad)
... men du kommar alldrig att bli bättre på att mixxa med en dator... sattsa på Final scratch eller Serato scratch.

Men om du ska köpa hercules så är Ljudia billiga. tror att de har sådanna.

Lycka till peACe!

Verkar som många tror att mixa handlar om att ställla in pitchen på en vinyl eller CD. Att manuelt ställa in rätt hastigethet på pitchen är bara slöseri med tid. Sätt fokus på något annat istället, lägg loopar, använd 3-4 spelare, effecter osv.

Heja sync-knappen 😎

/Stefan

Vad roligt att kids som har hållt på i 1 månad kan göra grejer som har tagit mig 10 år att bemästra. Sånt tänk som du nu skriver här kommer utrota oss som jobbar med det här proffesionellt. Till slut kommer alla DJs att bytas ut mot smarta jukeboxar, kul.

Det ska vara lite klass och status att kunna mixa musik, detta får man aldrig om man trycker på en knapp för att automatiskt få en mix att gå i takt och harmoniskt.

Jag tycker att "sync-knapp"-DJs ska stanna kvar i sovrummet där dom hör hemma. Och låta oss seriösa sköta dom riktiga jobben.

Shit, tog det dig 10-år att kunna beat mixa!!!! Då borde du om någon uppskattat sync-knappen 🙂

Jag har varit DJ i 15-år, 10-år proffisionelt. Kört vinyl i 10-år och nu traktor i 5-år. Ställer in beaten både på vinyl och CD, med pitchen på 5 sekunder.

Sync-knappen kan inte mixa åt dig, den ställer bara in låtar i rätt hastighet. Om man tycker det är hela jobbet, då förstår jag att man blir rädd för ny teknik som låter dig va så mycket mer kreativ än så.

Det är helt ok om du vill köra på det gamla sättet. Men att påstå att det är mer seriöst är bara löjligt.

Låt folk använda vilken teknik de än vill, utan att vi som är gamla i gemet läggar våra värderingar på vad som är rätt eller fel.

"-What do real DJ:s play, vinyl, CD or computer?

-Real DJ:s plays MUSIC"

Shhhhh Säg inte att du kör traktor det verkar vara fult här........ Wellcome to the traktor club

Link to comment
Dela på andra sajter

Traktor dj 3 + Vestax vci 100 och ett bra firewire ljudkort ......

hercules djc mk2 funkar med traktor men man får pilla lite med midi inställningarna i traktor spelade faktist med den i ca 1 år men kör nu med vestax vci-100

För mer info kolla in denna sida,

http://www.djtechtools.com/

Eller fråga mig.

Mvh DJ Trigitaliz

www.trigitaliz.com

Hur bra tycker du VCI 100 är? Kör själv med Akai MPD24, men saknar DJ layout:n. Och har du tips på ljudkort. Har nu M-Audio FW 410. Men skulle gärna ha ett med lite mer output. Lägger gärna runt 7.000-8.000 på det.

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

trigitaliz (oregistrerad)
Traktor dj 3 + Vestax vci 100 och ett bra firewire ljudkort ......

hercules djc mk2 funkar med traktor men man får pilla lite med midi inställningarna i traktor spelade faktist med den i ca 1 år men kör nu med vestax vci-100

För mer info kolla in denna sida,

http://www.djtechtools.com/

Eller fråga mig.

Mvh DJ Trigitaliz

www.trigitaliz.com

Hur bra tycker du VCI 100 är? Kör själv med Akai MPD24, men saknar DJ layout:n. Och har du tips på ljudkort. Har nu M-Audio FW 410. Men skulle gärna ha ett med lite mer output. Lägger gärna runt 7.000-8.000 på det.

Peace

Jorrå efter lite pulande med tks så rockar den Fett / enda tråkiga är att man bara kommer åt 1 effekt åt gången och att dom rattarrna inte e rotary.. utan gamla anloge style "men det finns ju alltid soft take over. + att den andas kvalite, Tung och gedigen å jag behandlar den inte snällt å den har ännu inte gått sönder heheh... men man måste byta " fötter på den för dom som satt på var lite glidiga"....

Jag kör men stantons ljud kort.. fire wire.. 1.5 ms latency... men motu ultra light funkar eller cme firewire boxen. "den röda"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...