ThomasJ Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 (edited) Låtnamn: Andless air Kompositör: Lådan/ThomasJ Låtlängd: ca 11,50 Format: Mp3 År: 2006 Låtlänk: Your browser does not support the HTML5 audio tag *Edit* Ornade länken */edit* Här är en ny vesrion av spåret: Your browser does not support the HTML5 audio tag Edited December 11, 2006 by Lådan
KillwithSkill Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 (edited) Hehe, märkt av att du jobbat för att få länken att funka. Men det funkar fortfarande inte 😛 JO... NU SÅ! 😛 Edited December 10, 2006 by KillwithSkill
ThomasJ Posted December 10, 2006 Author Posted December 10, 2006 Nudå. Detta borde funka. Länken alltså!
PBM Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Intressant med varierande notbetoningar och takt. Dock behöver du få upp den generella volymen. Plocka fram limitern och kompressorn, antagligen får du också ett annat pump i låten.
ThomasJ Posted December 11, 2006 Author Posted December 11, 2006 Här är en uppdaterad version:P Your browser does not support the HTML5 audio tag
Guest drloop Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 (edited) Jösses kompressorn på max eller? Flipprigt och lite småball. Edited December 11, 2006 by drloop
spaceman Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Kompressorn måste ha blivit väldigt varm efter den här genomköraren. Lååångt intro, försök korta av den biten. Överhuvudtaget så måste du skapa ett intresse för lyssnaren. Det är ungefär som att vänta på bussen där man tror att nu kommer den, nu kommer bussen. Men icke sa nicke. Skapa en röd tråd och för Guds skull ratta ner kompressorn. Det blir olidligt.
tbruce Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 (edited) Spännande. Coola trummor. Skön stämning. Dock tycker jag att kompressionen gör vissa övergångar fula... det blir så fruktansvärt tydligt när något element försvinner, så då måste det försvinna på ett sätt som gör att även övergången i hur kompressorn jobbar blir snygg. Det lyckas inte riktigt överallt. Men på det stora hela skönt och stämningsfullt. Vad katten betyder "Andless Air"?? 😉 typ "Ochlös luft"? 😱 EDIT: Men oj vilket slut. 🙂 Edited December 11, 2006 by tbruce
ThomasJ Posted December 14, 2006 Author Posted December 14, 2006 Namnet komnogtill efter en natt med den jag älskar som jag snart måste lämna en lång stund. Min engelska är jue inget att hänga i granen men det skulle syfta på ändlösa andetag som strömmar i tystnaden. Det där med att det det är som att vänta på bussen kan jag i eftrhand tycka symbolisera livet. Alltså att man väntar och väntar, sen händer det något, men vips så faller allt och man är på noll igen. Tack för kretiken & tipsen!
Recommended Posts