Jump to content
Annons

Diablo Swing Orchestra Poetic Pitbull Revolutions


claypool

Recommended Posts

LÅTNAMN: Poetic Pitbull Revolutions

ARTIST/GRUPP: Diablo Swing Orchestra

GENRE: Fiestametal

LÅTLÄNGD: 3:54

KOMPOSITÖR: Daniel Håkansson

PRODUCENT: Pelle Saether, Pontus Mantefors, Daniel Håkansson

EV. MEDVERKANDE: Daniel Håkansson – Gitarr, sång

Pontus Mantefors – Gitarr, syntar, effekter

Annlouice Lögdlund – Sång

Andy Johansson – Bas

Andreas Halvardsson – Trummor

Johannes Bergion – Cello

Tobias Johansson – Trumpet

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,72 Mb

STATUS: Färdig!

Låtlänk

Låt nr 3 från skivan "the butcher's ballroom"

Enjoy!

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra groove i versen! Skön sång!

Kompetent lirat och fina ljud. 🙁

75% in är operan bra! Renare ljudbild så rösten får ordentlig plats. Sweet. Var Satt lite bättre än operan där innan av någon anledning.

Gitarrgrejen på slutet var fin!

Haha ler 🙂

Ni kanske vill ha lite seriös kritik också?

Jag tycker låten är cool, den är lite svagare i inledningen och mellan verserna och när hon sjunger opera (förutom när det var mindre instrument och undantaget mot finishen). Det är väl arret som skulle kunna förbättras för att skapa mer intresse. Musiken driver ju på så att säga men arret med riffen och trumpeterna hänger inte riktigt med i de tempot man söker. Går det fram vad jag tänker på? 🙂

Lyssnar igen, ska försöka va konkret 😄

Skrivern är jag kommer på nya grejer.

Atmon i början gillar jag. Soundet känns lite lofi dock. På något sätt lite runder och mjukare mellanregister?

Får lite James Bond-vibbar ibland här på brasstötarna.

Gitarr-riffet som kör *2 typ 25% in i låten får gärna ha lite större variation andra gången den går, samma med trumpeterna. Känns lite "stelt" mot all annan rythmik, det de spelar.

Operasången känns som om den skulle tjäna på att sjungas snabbare, men då måste det ju till ny text för att få lite mer spott och fart. Men känns som det hade matchat beatet ännu bättre.

75 % in kör ju brasset du-dut-du-dut-du-du-di-du-du-du-du-dut, typ 😄 andra gången får de gärna göra ett fraseringstillägg som sträcker ut till hela taktens slut och binder ihop med nästföljande passage.

Ja det var lite lösa tankar och idéer. Kanske nått matnyttigt till kommande låtar?

Lycka till! 🙂

Diablo Swing Orchestra som gör Poetic Pitbull Revolutions är inte bara en skön låt, titeln är också av sällan skådad kreativ art! Så därför är den vald till Veckans låt!

prize.jpg

Grattis! 🙂

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för verklig utförlig kritik.

Många bra synpunkter, vi kommer nog inte ändra på något i den här låten men som du sa, det kommer ju alltid nya låtar.

Kul att bli veckans låt. :rolleyes:

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Svinbra.

Dock inte en av de fyra-fem bästa på plattan. Men alla kan junte vara bäst 😉

Den ligger faktiskt i CD-vxlarn hemma just nu. Ramlar liksom i med jämna mellanrum.

tjing

Bengan

Edit: Borttagen kommentar om mp3-kodning. Det ar mina jobblurar.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det var ett tag sedan jag spelade denna skiva, tack för posten claypool. Detta visade sig vara precis vad jag behövde just nu!

Som sagt, det finns bättre alster på da record, men denna är kool. Om än lite långt intro.

Missade alcazar btw, var på en läskig maskerad med jobbet istället, suck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eliasson: Ja jag såg inte till dig på giget på nalen. Nästa blir den 20 jan på Klubben, Fryshuset. Kanske ses där? 😉 Långa intron måste man ha ibland vettu, kan ju inte ge bort alla godsakerna på en gång. 😆

Vallhagen: Tja, ingen turné klar men några gig är på g. Hoppas vi kan svänga förbi Linköping. 😉

Drivrutin: Tackar, kul att höra.

Eternal: Roligt att du gillar både produktion och spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju skit bra 😆

Roligt att höra att det finns sådan här musik..

Rösten den manliga ligger lite inbäddad o håller inte riktigt samma ljud bild som det andra om man skall tillföra en tanke..Tänker på Night Wish lit men det går snabt över..

Tack för skimret över min kväll....

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va ballt....som en speedad-chihauhua på ryss femmor.....älskar blås instrument och hård-rock...

...kanske lite mycket med operan för min smak ...men men

....själva ljudet är vldigt rent,,,kanske på gränsen till för mycket...svårt att förklara men det är det enda jag kan komma fram till som stör mig...

bra jobbat

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Eliasson: Ja jag såg inte till dig på giget på nalen. Nästa blir den 20 jan på Klubben, Fryshuset. Kanske ses där?  😏

Tjenna, ja jäklar va det röjjde på Nalen 😄

EDIT;

Skulle gärna komma å lyssna på fryshuset, men har själv ett gig då... En annan gång...

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

ynot: Ja, tanken var ju att den rösten skulle bryta av lite mot den övriga sången. Tur att Nightwishvibbarna snabbt går över. 😮 Tack för omdömet!

drloop: men dist är ju bra jue!

valdez: ja nu föll det sig att vi använde två röster på skivan. Funkade ju bra till slut. Roligt att du diggar.

Concubine: Tackar, skön beskrivning! 😱 Tycker också det är för lite blås i hårdrocken. Det är ju evül ju!

Umemagnus: Ja det röjde på rätt bra. Vi får se till att synas på något annat gig istället då, jag ska se till att komma förbi något av era ngn gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va bra. Coolt tema på låten!

Grymt bra produktion, gillar verkligen gitarrerna.

Du vill inte lägga upp nån till låt från skivan?

//Joakim

Det har han redan gjort! Sök så hittar du! (om de inte är borttagna förstås? Är för lat för att söka själv 😄 )

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

jaha...nu har jag inhandlat årets jul klapp till mig själv....en liten cd skiva av D.S.O...... hoppas post-gubben skyndar sig...riktigt goa låtar allihoppa...har gått och diggat de i min mp3 spelare i några dagar nu..

...när kommer nästa skiva 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, behöver bara en adress. :rolleyes:

Bra val av julklapp!

Dröjer nog ett litet tag till nästa skiva, måste ju kuska runt lite och lira med den här nu.

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...