Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej.

När jag spelar in MIDI från mitt Keyboard (gammal Casio CTK-650) så får jag någon konstig form av dist. Låter som nån drar en gammal tvättbräda över datorn!

Kul effekt men lite jobbigt när man skall lägga en snygg stråkslinga.

Min latency tror jag är så låg den kan vara. Inga fördröjningar vare sig i in eller uppspelning.

Kan det vara Casion som är för gammal (kass)?

Vad spelar midikablarna för roll?

Är jag så himla kass på keyboard?

Audioinspelning funkar klockrent och det spelar ingen roll om jag använder Cubase egna synthar eller VST pluggar - samma skit ändå.

Tacksam för all form av hjälp o synpunkter.

Mitt system består av en helt ny Fujitsu Siemens Amilo Centrino Duocore och ett Cubase system 4 ljudkortskit.

Annons
Posted

Tack så mycket! Skall testa detta i em. I går fick jag ett annat problem som nog är relaterat till detta problem. Det verkar som om Cubase (tror jag) gör nåt skumt med datorn (eller tvärt om). Midi in fick ett riktigt spel och allting lät distat och skräp. Cpu användandet låg på topp och vibrerade också. (vänstra stapeln i Transportpanelen). Detta skedde i samband med att jag - under tiden Cubase var öppet - gick in och disablade alla systemljud i kontrollpanelen. Jag var tvungen att stänga av Cubase och starta om programmet. Detta skedde 3 ggr. Har upptäckt att samma sak ibland händer om man ändrar inställning till "dithering" inne i Cubase. Några förslag?