Jump to content
Annons

Nybörjarfasoner


Recommended Posts

Hallå!

Jag är ny här å skulle gärna ta emot lite goda råd, samt konstruktiv kritik på denna låten. har gjort musik i några år, men är nybörjare på det här med inspelning. Jag vill gärna utvecklas inom låtskrivande å inspelning, så tack på förhand!

MVH/Leif

Låtnamn: Death awaits

Artist/grupp: Leif

Genre: Sing/Songwriter

Låtlängd: 3:16 min

Kompositör: Leif

Producent: Leif

Inspelningsår: 2006

Format: mp3

Storlek: 3,73 mb

Status: Skiss

Har fixat info nu! Tack för påminnelsen!

Death_awaits_mp3.mp3

Redigerat av Leifisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

skriver o lyssnar

hitils väldans bra......det är det fortfarande........gillar din röst mycket skullen funka fint på hårdare prod oxå...väntar lite på att det skall börja men det tog slut... ge mig 5hårda minuter till det skulle nog funka........

Ynot 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt läs reglerna.. Men gillar er låt.. Fast det är synd att sången är så långt bakom gitarren.. Pizo-micar är skit.. Dom blir så vassa... Men sången låter som om den står 8 meter bakom ändå.. Fast bra känsla. Lite forcerat kanske men helt ok..

För att få det att låta bättre använd externa micar även på gitarren.. Pizo micar används bara vid livespelningar.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! tack för kritiken! vad menas med nitad tråd? jag är rågrön här...har läst reglerna, men kan ju ha missat ett å annat...

nör du kommer in på forums träden demoinspelningar lite över det andra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt läs reglerna.. Men gillar er låt.. Fast det är synd att sången är så långt bakom gitarren.. Pizo-micar är skit.. Dom blir så vassa... Men sången låter som om den står 8 meter bakom ändå.. Fast bra känsla. Lite forcerat kanske men helt ok..

För att få det att låta bättre använd externa micar även på gitarren.. Pizo micar används bara vid livespelningar.. 😄

Tack för tipset! Ska testa detta! Upplever själv att det inte känns helt ok, men det kan nog bli bättre med lite mer autentiskt ljud å även sången kan jag förbättra en hel del. har bara varit lat. det blir lätt att spela in å sen tröttnar jag å skiter i det, men nu ska jag ta nya tag vettö!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...