Jump to content
Annons

kent bekräftar ny skiva


D Vibe

Recommended Posts

kent har nu bekräftat att de ska släppa en ny skiva hösten 2007.

Pressrelease:

PRESSMEDDELANDE 1 DECEMBER 2006

I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent.

Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007.

Källa: http://www.kent.nu

Jag undrar vad producenten haft för roll om han bara hjälpt till under en månad. 😎

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Undrar om producenten har någon stor inverkan när Jocke Berg är i farten. 😄

antagligen.. 🙂

har du läsat artikeln i MM där dom går igenom hur dom jobbade på "du och jag döden"?

schysst ere iaf.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om producenten har någon stor inverkan när Jocke Berg är i farten.  😛

antagligen.. 😳

har du läsat artikeln i MM där dom går igenom hur dom jobbade på "du och jag döden"?

schysst ere iaf.. 🙂

Fast det var väl ändå i Studio som den artikeln var?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om producenten har någon stor inverkan när Jocke Berg är i farten.  😛

antagligen.. 😳

har du läsat artikeln i MM där dom går igenom hur dom jobbade på "du och jag döden"?

schysst ere iaf.. 🙂

Fast det var väl ändå i Studio som den artikeln var?

/Daniel

nepps.. MM nr 4 2005.. det är grejjer det.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Ja dom kan ju inte bli sämre iaf...

dumheter

Så du tror verkligen att deras nya skiva blir sämre än deras tidigare pekoral? Låter skrämmande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om producenten har någon stor inverkan när Jocke Berg är i farten.  😛

antagligen.. 😳

har du läsat artikeln i MM där dom går igenom hur dom jobbade på "du och jag döden"?

schysst ere iaf.. 🙂

Fast det var väl ändå i Studio som den artikeln var?

/Daniel

nepps.. MM nr 4 2005.. det är grejjer det.. 🙁

Okej, den var bättre än Studios alltså?

Missade den tyvärr :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom kan ju inte bli sämre iaf...

dumheter

Så du tror verkligen att deras nya skiva blir sämre än deras tidigare pekoral? Låter skrämmande...

Klart den kan bli sämre, men jag gissar att du inte kommer springa benen av dig ens om den blir några snäpp bättre än av dig tidigare nämnda pekoral. Det är din utgångspunkt. Själv är jag ett ganska ljumt Kent-fan, men nog skulle jag kunna tänka mig att digga en stund även om den nya inte blir lika stark som den förra plattan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om producenten har någon stor inverkan när Jocke Berg är i farten.  😄

antagligen.. 😛

har du läsat artikeln i MM där dom går igenom hur dom jobbade på "du och jag döden"?

schysst ere iaf.. 😄

Fast det var väl ändå i Studio som den artikeln var?

/Daniel

nepps.. MM nr 4 2005.. det är grejjer det.. 😆

Okej, den var bättre än Studios alltså?

Missade den tyvärr :/

nu ska jag inte baktala min favvistidning.. 😆

men det var mer studio än studio själv.. 😛

det var total genomgång om ALLT som dom använt till den plattan..

insturment, mixerbord, dator, program, effekter/tonkontroller/dynamikprocessorer, stärkare, cymbaler precis allt jävlar idé ALLT..

nbu ska jag byta kanal från mtv till ngt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

*dammar av tråden*

...och idag släpps första singeln, Ingenting. Äntligen!

Albumet Tillbaka till samtiden kommer 17 november.

070816_ingenting_494.gif

070908_samtiden_494.jpg

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är så det ska VAAARA"...vet inte vad den låten heter

men det är skitsnygg...annars har jag inte hört något som tilltalar mig från Kent..

hörde precis nya singeln på radio..och jag kommer inte ihåg låten..så den gjorde inget större intryck

vet inte varför men jag fick ett infall att gnälla på kent..det finns ju sämre grupper

men nu är det gjort iallafall!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
hörde precis nya singeln på radio..och jag kommer inte ihåg låten..så den gjorde inget större intryck

vet inte varför men jag fick ett infall att gnälla på kent..

det finns ju sämre grupper

Vilka då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kent är en av dom största grupper vi har haft i det här landet. Har dock inte köpt någon skiva sedan deras första men jag har en dotter som har typ allt med Kent så jag har hört det mesta.

Så att påstå att dom skulle vara ett dåligt band rimmar väldigt illa med den bild jag har. Men det är klart det finns ju alltid folk som hatar sådant som är populärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kent är en av dom största grupper vi har haft i det här landet. Har dock inte köpt någon skiva sedan deras första men jag har en dotter som har typ allt med Kent så jag har hört det mesta.

Så att påstå att dom skulle vara ett dåligt band rimmar väldigt illa med den bild jag har. Men det är klart det finns ju alltid folk som hatar sådant som är populärt.

Han sa väl inte direkt att dom är dåliga. Bara att det finns sämre grupper?

Jag är själv inget Kent-fan mest för att jag tycker dom är ganska tråkiga. Och det känns mer som "Jocke Berg" än "kent".

Link to comment
Dela på andra sajter

Kent är en av dom största grupper vi har haft i det här landet. Har dock inte köpt någon skiva sedan deras första men jag har en dotter som har typ allt med Kent så jag har hört det mesta.

Så att påstå att dom skulle vara ett dåligt band rimmar väldigt illa med den bild jag har. Men det är klart det finns ju alltid folk som hatar sådant som är populärt.

Han sa väl inte direkt att dom är dåliga. Bara att det finns sämre grupper?

Jag är själv inget Kent-fan mest för att jag tycker dom är ganska tråkiga. Och det känns mer som "Jocke Berg" än "kent".

Kent Berg helt enkelt. :rolleyes: För övrigt är det väl just det "höstiga" som 'är' Kent. Deras trademark på något sätt. Tycker själv att de kan vara rätt trevliga att lyssna på ibland men det låter ju alltid Kent om Kent. Inga större överraskningar med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya singeln då:

Tja lite mer elektroniskt/programmerat än vanligt.

Lite nollställd efter första lyssningen (man har ju såna förväntningar...)

Men den blir bättre och bättre.

Ang kents storhet: Räkna upp ett band i Sverige som är större.

Kent är Sveriges U2 - det går inte att komma ifrån.

Sen kan det finnas andra band som är "bättre", dvs som har mer dist och kan spela snabbare gitarrsolon... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kent är en av dom största grupper vi har haft i det här landet. Har dock inte köpt någon skiva sedan deras första men jag har en dotter som har typ allt med Kent så jag har hört det mesta.

Så att påstå att dom skulle vara ett dåligt band rimmar väldigt illa med den bild jag har. Men det är klart det finns ju alltid folk som hatar sådant som är populärt.

Han sa väl inte direkt att dom är dåliga. Bara att det finns sämre grupper?

Jag är själv inget Kent-fan mest för att jag tycker dom är ganska tråkiga. Och det känns mer som "Jocke Berg" än "kent".

Kent Berg helt enkelt. 🙂 För övrigt är det väl just det "höstiga" som 'är' Kent. Deras trademark på något sätt. Tycker själv att de kan vara rätt trevliga att lyssna på ibland men det låter ju alltid Kent om Kent. Inga större överraskningar med andra ord.

Ja det är klart, jag har inget emot kent. Dom har en stil och det passar dom och det funkar jävligt bra. Så för dom är det ju bara att köra på. Men, som det är med alla band, så är det några som inte riktigt kommer förstå vad som är grejen. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya singeln då:

Tja lite mer elektroniskt/programmerat än vanligt.

Lite nollställd efter första lyssningen (man har ju såna förväntningar...)

Men den blir bättre och bättre.

Ang kents storhet: Räkna upp ett band i Sverige som är större.

Kent är Sveriges U2 - det går inte att komma ifrån.

Sen kan det finnas andra band som är "bättre", dvs som har mer dist och kan spela snabbare gitarrsolon... ☺️

ABBA? Roxette? Ace of base? Cardigans? Gyllene Tider? Hives?

Alla dom tycker jag platsar under den kategorin. Eller åtminstone minst lika stora.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya singeln då:

Tja lite mer elektroniskt/programmerat än vanligt.

Lite nollställd efter första lyssningen (man har ju såna förväntningar...)

Men den blir bättre och bättre.

Ang kents storhet: Räkna upp ett band i Sverige som är större.

Kent är Sveriges U2 - det går inte att komma ifrån.

Sen kan det finnas andra band som är "bättre", dvs som har mer dist och kan spela snabbare gitarrsolon... ☺️

ABBA? Roxette? Ace of base? Cardigans? Gyllene Tider? Hives?

Alla dom tycker jag platsar under den kategorin. Eller åtminstone minst lika stora.

Roxette? Alvarligt?

Nämn något svenskt band som är större i sverige då? 🙂

Kent floppade you bigtime när dom försökte på engelska...

Men i sverige är dom nog störst....

Gyllene Tider kan väl inte var så stora(?!).. Hives är inte heller riktigt så stora (verkligen inte i sverige)

Cardigans har väl massa fans utanför sverige så dom har jag väldigt dålig koll på måsta jag säga men i sverige är dom väl inte heller så feta. ABBA räknas inte...

Tänk på hur kent fyllde upp konsert efter konsert efter DOJD, hur många gick det sammanlagt på turne 19 (turnen till DOJD).... det var ju 32 000 bara i Sthlm! Det är inte så många svenska band som skulle få så många att komma på deras konserter.

Redigerat av Elvispen
Link to comment
Dela på andra sajter

Roxette..hmm få se nu 1..2.hmm ja 3. just det 4. 4 stycken ettor på billboardlistan.. (Hur många har kent? ) Det tycker i alla fall jag gör att man bör räkna upp dom när man talar om stora svenska band.

Okej, snackar vi bokstavligt talat i Sverige, måste jag väl ge mig. Men kan dock inte säga att det är Sveriges största band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...