Jump to content
Annons

Guitar Tips


anthony

Recommended Posts

tjenna...

några som kan komma me bra tips om vad för guitar man ska köpa ?

tänkte lägga ut omkring 6000:-

gillar Slash, men även kirk hammet, herman li osv så.....

vill hälst att guitaren ska vara mångsidog... ska kunna spela låtar som November Rain och få det att låta likt originalet, men även kunna ställa om lite på guitaren och spela hård hård rock / metall

ha gärna en motivering tillsammans med erat svar om varför just den guitaren ni tipsar om är den rätta :rolleyes:

harre gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

sök!

ämnet har tagits upp så många gånger att du kan hitta DIREKT om du bara lägger ner några sekunder på att söka..

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekomendera en japansk 70- eller 80-tals kopia av Gibson Les Paul!

Slash lirar ju på Les Paul!

Kolla på Greco, Tokai, Burny, Fernandes (inte så vanligt när det gäller Gibson) m.m. och satsa på deras värsting-modeller. De brukar ligga mellan fem och sex tusen.

Jag har en Greco Super Sound Custom (EG 800) och skulle inte byta den mot fem epiphone-kopior!

Det enda man märker skillnad på mot en Gibson LP Custom är att greppbrädan är av rosewood och inte av ebenholtz. 😉

Jag hade en Fernandes LP Goldtop med p90s innan, men bytte den just pga av att p90s inte passade mig, annars var det en grym gitarr!

Båda var otroligt välbyggda!

Kolla gmf.se och vendolin, de dyker upp ibland.

Exempelvis denna

Les Paul klarar det mesta av musik utom riktigt twangigt single coil-ljud a la Dire Straits. Kanske inte är det ultimata valet om du ska spela grind core heller, men ska det vara G'N'R eller metallica kommer du bli nöjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mosley (oregistrerad)

<Ny Här>

HalloJ!

En fråga bara, låter lite knasigt men, om jag nu skulle köpa mig en stålsträngad westerngitarr, ska jag då använda plektrum när jag spelar eller går det bra att spela utan? Är en nybörjare på vad det gäller gitarrer och spelandet 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...