Jump to content
Annons

wav -> mp3

hybner (oregistrerad)

Recommended Posts

hybner (oregistrerad)
Postat

HallÄ.

Jag brukar alltid dra in mina lÄtar i itunes för konvertering till mp3 men detta skrÀpar ner mitt itunes rÀtt rejÀlt, och man vill ju att det ska vara fint nÀr man blÀdrar i coverarten =)

Skulle villja ha nÄgot smidigt program för convertering, hjÀrna som plockar bort wav filen och ersÀtter med mp3 och som man kan id3tagga i.

NÄn som vet nÄtt bra?

mvh

hĂŒbner

Annons
Postat
CDEX Àr ett bra gratis alternativ och fixar nog det mesta. Har inte satt mig in i id3taggningen iofs, men det Àr enkelt att konvertera mellan formaten.
Postat

...och ifall du körde OS X kan du skaffa Max för att konvertera mp3 med LAME-kodaren. 😏

hybner (oregistrerad)
Postat

kör pc.

har ett svagt minne av att jag lÀste om nÄtt program dÀr man kunde slÀppa wavfilen över en icon sÄ gjorde den automatiskt om waven till mp3, har jag drömt?

MrPhil (oregistrerad)
Postat
dBpoweramp tycker jag Àr bra och enkelt...

Dito.

Mycket smidigt. Kopplar upp mot nÀtet o vips har du alla lÄtarnas namn, CD, Artist etc ifyllt o taggat. Helt lysande o bra konvertering. MÄnga val för kvalitet.

Postat
dBpoweramp tycker jag Àr bra och enkelt...

Dito.

Mycket smidigt. Kopplar upp mot nÀtet o vips har du alla lÄtarnas namn, CD, Artist etc ifyllt o taggat. Helt lysande o bra konvertering. MÄnga val för kvalitet.

Fast det var förresten nÄn tidsbegrÀnsning i lame encodern, eller gÄr det att komma runt det??

Var lite stressad nÀr singeln skulle slÀppas sÄ jag köpte helt enkelt Pro-versionen utan att tÀnka alltför mycket...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.