Jump to content
Annons

Camelot studios=sällsynt prima kontrollrum


Florian le Sage

Recommended Posts

Annons
  • Svar 264
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nej, vad var det som hände där då? 😆

Passar på att väcka lite ljudkorts/omvandlar debatt i denna tråd:

Någon mer studio som blivit kontaktad av High End Tentacles ?

Läcker hemsida, läckra produkter något nischade åt electronica/dance/tecno på instrumentsidan, och en del riktigt bra grejor till pro-studion,bl.a summeringsburkar etc från Dangerous och massa annat gott man vill ha bl. a LYNX Aurora converters tex som jag skall satsa på istället för Delta 1010, har fått en massa matnyttig info om LYNX sista veckan och inser att det här är lyftet för min del i alla fall utan att pröjsa vansinnespengar...flera studioägare med PT HD har tom gått över till detta system vilket är ytterst intressant, Sveriges Radio koncernen har dom, symfoniorkesterhus som Berwaldhallen osv har dom...

Kostar runt 20.000:- + moms för 8 in/ut+aes 16 interface vilket är fantastiskt jämfört med ett HD system som är alldeles på tok för dyrt...eller Apogee.

Möjligen är Mytek eller Lucid lika bra fast för ett något högre pris!

Kolla in deras (High end tentacles...) filmsnuttar från NAMM o Frankfurt 2006 där DR. Robert Moog är med!!!

Man får navigera och leta lite med muspekaren, som det skall vara... 😆

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Halloj, dags för mig igen då...nu har jag fått mixerbordet på plats efter en svettig förflyttning igår med hjälp av 3 andra killar och lite specialarrangemang så gick det ändå relativt smärtfritt att få ner bordet för källartrappan som är utav den svängda sorten!

(gäller ju att se till att det inte studsar och dunsar i på vägen=stor försiktighet alltså)

Mixerpplats.jpg

en ngt suddig bild tyvärr men snart blir det flera bilder...

kommer ju sidomöbel till på båda sidor med rackar etc.

frontvgg.jpg

frontvägen där 32" skärmen skall placeras...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Tung pjäs det där! 😉

Vad ska du visa på skärmen?

Din svenska del av hemsidan funkar förresten inte.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bordet är detsamma som jag haft de senaste 3 åren, ett Trident series 80, finns med på hemsidan som vanligt--- Camelot studios

och den Svenska länken funkar visst MrPhil... 😱 kanske din webläsare?

Vad skall jag visa på skärmen?

Vad som sker i datorn såklart...det är en Anderson 32" köpt på netonet för 9000:- men det var förra året, nu finns det ju 32" hdtv ready för 6500:- på Elgiganten såg jag!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

grymt fint,, 😛

jag visste inte att ditt trident var så djupt.. trodde de var lite tunnare,men jädrar.. det kan inte vart lätt o bära ner i källaren. 😛

nu får du allt stanna där nere i all evighet.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

Jag försökte klicka in på din sida, men det är som MrPhil säger - den svenska delen funkar inte (i mitt fall explorer 7). På den engelska delen så länkar controls till något som ser ut som en svensk startsida. Det är inte möjligen så att du ser cachad infomation i din läsare..? 😱

Snyggt studiobygge blir det i alla fall. Studiomattan ger respekt. Och så skall det väl vara en svart skinnsoffa på behörigt avstånd från mixerbordet?

Link to comment
Dela på andra sajter

De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

🙂

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

🙂

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

För mig gör den det.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Vad skall jag visa på skärmen?

Vad som sker i datorn såklart...

Vad ska ske där då? Trodde du ev skulle ha videokonferens med våningen ovanför 🙂

Håller du dig kvar till PTLE/Cubase eller tänker du byta?

Såg att du hörde dig för om annan mjukvara i en annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

🙂

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

För mig gör den det.

Vad kör du för läsare?

Kan det vara Ä som spökar eller ev stor/liten bokstav?

Jag kör IE6.

Link to comment
Dela på andra sajter

De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

😛

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

För mig gör den det.

Vad kör du för läsare?

Kan det vara Ä som spökar eller ev stor/liten bokstav?

Jag kör IE6.

Klart den inte funkar. Har ju Ä i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

😛

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

För mig gör den det.

Vad kör du för läsare?

Kan det vara Ä som spökar eller ev stor/liten bokstav?

Jag kör IE6.

Klart den inte funkar. Har ju Ä i sig.

Jag kör FF på Mac och det funkar hur bra som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

😕

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

För mig gör den det.

Vad kör du för läsare?

Kan det vara Ä som spökar eller ev stor/liten bokstav?

Jag kör IE6.

Klart den inte funkar. Har ju Ä i sig.

Jag kör FF på Mac och det funkar hur bra som helst

Hur kan det gå. Finns väl inga URL som funkar med Ä? Omvandlar MAC det till något?

Link to comment
Dela på andra sajter

De svarta skinsofforna står redan på plats, en 3+2:a, vill inte fota åt det hållet förrän allt är någorlunda klart---för helhetsintryckets skull!

Det verkar ju skumt det där med hemsidan, jag har ju testat i både explorer och firefox, jag vete fan vad det kan bero på i så fall...

😕

http://www.studio-camelot.com/välkommen.html

Den länken funkar inte.

För mig gör den det.

funkar galant för mig med.. kör med FF på min ibook!!

Link to comment
Dela på andra sajter

oj oj oj vilka problem vissa verkar ha då...

Camelot studios

en repris för er som inte kommer in...

MrPhil, troligtvis blir det Nuendo eller Vegas, eller Sequoia men det är så djävulskt dyrt bara...för video/filmredigeringens skull, funkar ju att göra enklare grejor (jobba mot ett färdigt filmspår) i Cubase men det är som sagt frågan om jag nöjer mig med det.

Det jag tog upp i en annan tråd ang. olika mjukvaruprograms ljudmotorkvalitet och som snabbt avfärdades av en hel del folk här (vilket inte förvånar mig för härinne finns som bekant många som tror att dom vet och framhäver sig utan like trots att dom endast kommer med villfarelser som i sin tur drabbar 3:e part som vet ännu mindre osv osv) 😕 har jag i min jakt på sanningen inte fått tillräcklig rätsida på ännu, för egen del, men att det faktiskt är skillnader som upplevs olika i olika tester råder ingen tvekan om, att påstå att Samplitude skulle vara ljusår ifrån Cubase som säljaren sa, det är nog ändock "lite" jävla överdrivet!

Jag gillar lååånga meningar---men är petig med att man säger rätt om olika begrepp, gillar inte försvenskningarnas glada språkförbistring av idag, ej heller folk som inte vet hur man skriver de/dom...ex: stereomikrofoner-hur funkar dem? Har sett denna typ av formulering flera hundra ggr härinne och blir nervös/irriterad som fan!

En sak till, har ni sett den nya reklamen högst upp på siten?

Vad är det för stollar, kolla formuleringarna därinne...suck, och priserna,,,suck!!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
oj oj oj vilka problem vissa verkar ha då...

Camelot studios

en repris för er som inte kommer in...

MrPhil, troligtvis blir det Nuendo eller Vegas, eller Sequoia men det är så djävulskt dyrt bara...för video/filmredigeringens skull, funkar ju att göra enklare grejor (jobba mot ett färdigt filmspår) i Cubase men det är som sagt frågan om jag nöjer mig med det.

Det jag tog upp i en annan tråd ang. olika mjukvaruprograms ljudmotorkvalitet och som snabbt avfärdades av en hel del folk här (vilket inte förvånar mig för härinne finns som bekant många som tror att dom vet och framhäver sig utan like trots att dom endast kommer med villfarelser som i sin tur drabbar 3:e part som vet ännu mindre osv osv) 🙂 har jag i min jakt på sanningen inte fått tillräcklig rätsida på ännu, för egen del, men att det faktiskt är skillnader som upplevs olika i olika tester råder ingen tvekan om, att påstå att Samplitude skulle vara ljusår ifrån Cubase som säljaren sa, det är nog ändock "lite" jävla överdrivet!

🙁

Jadu Kristian, det blir ju inte lättare att komma in på den svenska delen bara för att du ger oss adressen till huvudsiten hela tiden!

Det är när man klickar på den svenska delen som åtminstone IE inte verkar hitta den fil som heter välkommen.html

Vegas kan jag tala väl om. Lätt att jobba med, fast det har sina egenheter eftersom det mer o mer blivit inriktat på just video istället för musikinspelning som var tanken från början. Det jag saknar mest är en 'mixer', mest för känslans skull. Det finns bara bussmixer. Men man vänjer sig vid det oxå. En annan irriterande grej är timelinen som ställer sig på väldigt konstiga intervall i olika zoomningar även om man har den inställd på bars&beats. Man får t ex 1.1.1 2.3.1 3.4.1 etc... 😉 Men jag antar du redan kikat på det?

Sequoia är väl en större variant av Samplitude väl?

Ang skillnad i ljud i olika programvaror så har jag förstått att skillnader kan uppstå vid digital nedmix/rendering o vid olika ljudprocessningar, men att dessa skillnader är mycket mindre än det som AD/DA gör - alltså inte så mycket att hänga upp sig på. Just Vegas har jag aldrig upplevt givit nåt annat resultat vid nedmix än det man hört vid uppspelning, så det känns som man vet vad man gör med det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra det, trodde väl aldrig att det skulle vara så känsligt...bytte till velkommen och så fixade jag kryphålet från den Engelska sidan!

Nu måste jag ner och grotta igen, finputs-dekor osv i frontänden av rummet innan jag ställer ner mina nya högtalare, ja-jag har ändrat mig (det är så skönt med förändringar)

så det blir Heco Celan 500 istället för B&W riggen...inte helt lätt att välja faktiskt-mellan dessa system då båda låter fruktansvärt bra (och då menar jag som bekant INTE färgat etc).

Det som skiljer dom åt är delningen och något i mellanregistret som jag inte kan ta på riktigt, förutom att ljudet känns en aning mer sammansatt i fullrangelådorna av Heco och att hi-hats/cymbaler etc på både modern musiksamt de bästa jazzskivorna jag har låter mer kroppsliga medan dom är mer separerade/tunna i B&W riggen, enl. delningsfrekvensen alltså! (det är ju detta som i hi-fi sammanhang är en ren smaksak och vad vissa tycker låter naturligt i motsats till deras opponenter osv, jag föredrar i mitt subjektiva hörande det som Heco återger, och så som jag tycker grejorna låter i sitt naturliga tillstånd..)

B&W får helt sonika bli surroundhögtalare istället, inget dåligt val direkt, nu skall jag bara hitta en center som blir lättintegrerad i samanhanget!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Ska du köra surroundlyssning i studion?

Vad är det förresten för vita prickar på höjden om man tittar rakt fram mot skärmväggen? På höger sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...