Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar varför ljudfilerna, ibland försvinner i garageband? Dokumentet hittar inte ljudfilerna är det nå´n som varit med om detta och löst det? Magnus

Annons
Postat

vilka ljudfiler? de du har själv spelat in? eller de som kommer med programmet?

Postat

också bra att veta vilken version av BG som du använder dig av.

:-)

jo detta händer ibland, det är flera som har råkat ut för det, vilket inte gör det lättare för dig.

i GB så sparas ljudfilerna i själva GB-filen, inte som seperata filer som i andra program.

du hittar dina ljudfiler om du går till ditt xyz.band fil, ctrl-klickar och "Show package contents". där ska dina ljudfiler finnas.

ett tips framåt är att alltid spara dina GB-projekt som "Save as Archive" istället för Save as . . eller Save.

Postat
ett tips framåt är att alltid spara dina GB-projekt som "Save as Archive" istället för Save as . . eller Save.

Varför det? Vad är skillnaden?

Det har hänt mig några gånger att GB projekt har vait helt tomma på ljudfiler när man ska öppna. Alltså, att audiofilerna helt enkelt inte finns i GB filen. Helskumt.

Har börjat misstänka att det blir så ibland beroende på hur man stänger programmet, vilken ordning med spara/stäng/avsluta.

Version 1 kör jag.

Postat

aha! vers 1. det förklarar saken. Just vers 1 strular oerhört med att ljudfiler kommer och går.

jag tror inte att funktionen Save as archive fanns i vers 1 - det kommer jag inte ihåg.

Save as archive tar allt som finns i låten och sparar det i filen s a s. i ställer för pekare som pekar på ljudfiler och loopar.

mitt tips: byt till vers 2.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.