Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det en nĂ„gon dirigent-plug eller? Skulle vara hur skönt som helst att spela till istĂ€llet för en click (vilken form det nu har). Eller har jag en affĂ€rsidĂ© hĂ€r? 😕

Annons
Postat

Jag har aldrig sett nÄgon. DÀremot sÄ kan du ju Àndra ljuden om du kör Cubase. IstÀllet för klick sÄ prova med ett Muh frÄn en ko eller en annan rolig sampling kanske?

Dirigent plugin hmmm. Du kanske har nÄgot dÀr. Ring Fxpansion "Ezdirigenter"

😕

Postat
IstÀllet för klick sÄ prova med ett Muh frÄn en ko eller en annan rolig sampling kanske?

😎

Kan kompletteras med ett fÄr som brÀker pÄ ettan..

bÀÀh muu muu muu, bÀÀh muu muu muu, bÀÀh muu muu muu o.s.v.

Postat
IstÀllet för klick sÄ prova med ett Muh frÄn en ko eller en annan rolig sampling kanske?

😎

eller lite militÀriskt:

Höpp two three four, höpp two three four

Postat

Jag lÀggera lltid ut ett trumspÄr med ezdrummer det blir enklast dÄ, nÀr jag jobbade med en trummis pÄ mitt senaste projekt sÄ ville han ocksÄ ha trummor istÀllet för click.

Postat

🙂

😆 Klockrent!

Postat

Hehe ja, sena nÀtter har det ju blivit en och annan voff, mjau, mjau, mjau. Snabbt uppstyrt med ett trumkomp, visst, men jag fastnar alltid i att hitta ett komp med rÀtt kÀnsla och har den ett hihatslag för mycket sÄ blir jag irriterad.

Nej, jag styr upp en dirigent och ordnar det hĂ€r! 😏

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Dagens i-land problem!

Postat
Eller har jag en affÀrsidé hÀr?  :rolleyes:

Ska vi gÄ ihop? HÀr Àr min första skiss pÄ GUI. :rolleyes:

vstconductoranimru5.gif

Postat
Eller har jag en affÀrsidé hÀr?  :rolleyes:

Ska vi gÄ ihop? HÀr Àr min första skiss pÄ GUI. :rolleyes:

vstconductoranimru5.gif

Lyssnade pĂ„ my doorbell med the white stripes nĂ€r jag lĂ€ste trĂ„den. Han hĂ€ngde nĂ€stan med đŸ˜± Kom sakta men sĂ€kert i otakt.

Postat

:rolleyes:

:rolleyes: Klockrent!

OM inte min md hade blivit stulen hade jag varit ute pÄ landet nu och jagat samplingar till detta.

Postat
Han hÀngde nÀstan med :rolleyes:

Nej, det var White Stripes som inte följde dirigenten och drog ivÀg för fort i tempo. SÄ ignorant! :rolleyes:

Postat
Han hĂ€ngde nĂ€stan med đŸ˜±

Nej, det var White Stripes som inte följde dirigenten och drog ivÀg för fort i tempo. SÄ ignorant! :rolleyes:

Diva attityd alltsÄ :rolleyes:

Postat
Eller har jag en affĂ€rsidĂ© hĂ€r?  🙂

Ska vi gĂ„ ihop? HĂ€r Ă€r min första skiss pĂ„ GUI. đŸ˜±

vstconductoranimru5.gif

Den mĂ„ste ju vara framifrĂ„n sĂ„ att man lĂ€ttare kan utlĂ€sa 7/8-takten men det hĂ€r mĂ„ste vi helt klart utveckla! 😄

Postat

Tycker nog att Ko/FĂ„r idĂ©n vore vĂ€rd att spinna vidare pĂ„. Kan man inte fĂ„ vĂ€lja vilken sorts dirigent man vill ha typ antingen Dirigenten eller fĂ„ret eller kossan eller Paris Hilton som viftar med ögonbrynen eller en gnu i grosses som dansar över prĂ€rien đŸ˜±

Postat
Tycker nog att Ko/FĂ„r idĂ©n vore vĂ€rd att spinna vidare pĂ„. Kan man inte fĂ„ vĂ€lja vilken sorts dirigent man vill ha typ antingen Dirigenten eller fĂ„ret eller kossan eller Paris Hilton som viftar med ögonbrynen eller en gnu i grosses som dansar över prĂ€rien 🙂

Ehm. Är det bara jag som ser vart ni Ă€r pĂ„ vĂ€g? đŸ˜±

rhythmmq8.gif

Postat
Tycker nog att Ko/FĂ„r idĂ©n vore vĂ€rd att spinna vidare pĂ„. Kan man inte fĂ„ vĂ€lja vilken sorts dirigent man vill ha typ antingen Dirigenten eller fĂ„ret eller kossan eller Paris Hilton som viftar med ögonbrynen eller en gnu i grosses som dansar över prĂ€rien  🙂

Ehm. Är det bara jag som ser vart ni Ă€r pĂ„ vĂ€g? đŸ˜±

rhythmmq8.gif

🙂😄😆

Postat

Nu kan Àven hörselskadade som inte kan höra metromen spela itakt.

Hmm...tĂ€nkte mig inte för 😆

Postat

Haha! Gemet kan ju innebĂ€ra lite upphovsrĂ€ttsregler, men Paris Hilton som svĂ€nger pĂ„ kroppsdelar var ju en tanke... 😄

Postat (redigerat)
Haha! Gemet kan ju innebĂ€ra lite upphovsrĂ€ttsregler, men Paris Hilton som svĂ€nger pĂ„ kroppsdelar var ju en tanke... 😄

Beror Àven pÄ vems kroppsdelar, sÄ man kanske bör ha ÄldersgrÀns.

Redigerat av Zyan
Postat (redigerat)

Kan sÀtta en "parental advisory" pÄ den för att gardera. Eller slÀppa en hilton-version med en shirts-off-add-on.

Shirts-off-version för den klassiske dirigenten oxĂ„ för den delen... 😆

Redigerat av saverman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.