Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fÄtt erbjudande om att köpa Cubase SL3 men Àr inte sÀker pÄ om kommer bli nöjd med det. Har fram tills nu kört med SX2, men behövde möjlighet att frysa insert-effekter. Jag spelar in mycket frÄn gitarr och bas och anvÀnder en del VSTi. NÄgon som har lite tips/rekommendationer pÄ vad som kan vara lÀmpligast för mig att gÄ vidare med... Givetvis Àr Cubase 4 drömmen, men frÄgan Àr om jag klarar mig bra med SL3 tills vidare om man tar med i berÀkningarna att jag vant mig vid SX2. Vilket pris Àr rimligt att bjuda pÄ SL3 om ni tror att det kan rÀcka för mina behov?

InlÀgg kantat av beslutsnoja och virrighet, men jag tackar för all hjÀlp som kan erbjudas! :rolleyes:

Annons
Postat
HÀr har du en jÀmförelse mellan LE, SE, SL och SX! SL rÀcker för de allra flesta.

Tackar för tipset - snabbt och resolut! 😛

Tycker inte det verkar vara nÄgra jÀtteskillnader sÄ jag tror du har rÀtt i att SL bör rÀcka. Har jag förstÄtt det hela rÀtt att SL3 Àr föregÄngare till Studio 4 pÄ samma sÀtt som SX3 till 4? Vad tycker du Àr ett rimligt bud pÄ SL3?

Tack för hjÀlpen!

Postat (redigerat)

SL rĂ€cker för en övervĂ€ldigande majoritet, sĂ„ du klarar dig sĂ€kert mycket lĂ„ngt med det. 🙂

- och visst stÀmmer det att SL3 har sin efterföljare i Cubase Studio 4, medan efterföljaren till SX3 Àr Cubase 4.

Redigerat av Claes
Postat
Vad tycker du Àr ett rimligt bud pÄ SL3?

Uppgraderingen till Cubase Studio 4 kostar ca.1100, ett nytt Studio 4 kostar 3800:- (pÄ Börsen), dvs. absolut max du skall betala Àr 2700:-. Men lite billigare skall det vÀl vara nÀr det Àr begagnat...

Postat

Hej

Vi har kört sl3 i ett och ett halvt Är och ska uppgradera till Studio 4 snart.

Visst Ă€r det en del man har saknat med SL 3. Men det Ă€r inget som vi har begĂ€nsat oss. Utan med lite tips frĂ„n Studio och alla "hjĂ€lta" pĂ„ forumet sĂ„ har det "fixat sig". 😆

Med vÀnlig hÀlsning

Kalle i Kalmar och hans pappa 😳

Postat

Tack för alla bra tips! Jag har beslutat mig för att köpa SL3 nu och testa det, tror att det kommer rĂ€cka gott sĂ„ vitt jag förstĂ„tt! (Ett rim i vĂ€rldsklass 😄)

Postat

😉 Hej FreddeP!

Vi fÄr önska dig lycka till med SL3:an. Vi tror att man ska ha ganska "bigga" grejer pÄ gÄng om SL3:an ska skÀnnas trÄng.

Det Àr dessutom mÄnga pÄ Forunet som "kan" Cubase, sÄ risken att man totalfasnar, likt U137 pÄ GÄsöfjÀrden, Àr liten.

Med vÀnlig hÀlsning

Kalle i Kalmar och hans pappa 😼

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.