Jump to content
Annons

Cubase SL 3 vs Cubase SX3...


FreddeP

Recommended Posts

Har fått erbjudande om att köpa Cubase SL3 men är inte säker på om kommer bli nöjd med det. Har fram tills nu kört med SX2, men behövde möjlighet att frysa insert-effekter. Jag spelar in mycket från gitarr och bas och använder en del VSTi. Någon som har lite tips/rekommendationer på vad som kan vara lämpligast för mig att gå vidare med... Givetvis är Cubase 4 drömmen, men frågan är om jag klarar mig bra med SL3 tills vidare om man tar med i beräkningarna att jag vant mig vid SX2. Vilket pris är rimligt att bjuda på SL3 om ni tror att det kan räcka för mina behov?

Inlägg kantat av beslutsnoja och virrighet, men jag tackar för all hjälp som kan erbjudas! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Här har du en jämförelse mellan LE, SE, SL och SX! SL räcker för de allra flesta.

Tackar för tipset - snabbt och resolut! 😛

Tycker inte det verkar vara några jätteskillnader så jag tror du har rätt i att SL bör räcka. Har jag förstått det hela rätt att SL3 är föregångare till Studio 4 på samma sätt som SX3 till 4? Vad tycker du är ett rimligt bud på SL3?

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

SL räcker för en överväldigande majoritet, så du klarar dig säkert mycket långt med det. 🙂

- och visst stämmer det att SL3 har sin efterföljare i Cubase Studio 4, medan efterföljaren till SX3 är Cubase 4.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi har kört sl3 i ett och ett halvt år och ska uppgradera till Studio 4 snart.

Visst är det en del man har saknat med SL 3. Men det är inget som vi har begänsat oss. Utan med lite tips från Studio och alla "hjälta" på forumet så har det "fixat sig". 😆

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Hej FreddeP!

Vi får önska dig lycka till med SL3:an. Vi tror att man ska ha ganska "bigga" grejer på gång om SL3:an ska skännas trång.

Det är dessutom många på Forunet som "kan" Cubase, så risken att man totalfasnar, likt U137 på Gåsöfjärden, är liten.

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...