Jump to content
Annons

Disco Dan & Reason - Beatit


?  

13 röster

  1. 1. ?

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      3


Recommended Posts

Annons
Magnar (oregistrerad)

Mycket bra låt!

Rösten igenom hela sången tycker jag inte passar ihop med arrangemanget övrigt. Den har för mycket "vibration" på sig, och det känns som ni försökt att få till en riktigt mörk röst (afro american), utan att vara det ifrån början. Inte direkt lyckat, alltså. Vad med att köra en ljusare röst utan så mycket effekter + EQ?

Minuten 1:43 - 1:47 kommer synth-chorden fram ganska hårt i en break, och även här känns den lite för hårt mixat med effecter och vibration på ljudet.

Annars - kalas! 🙂

/Magnar

Link to comment
Dela på andra sajter

och det känns som ni försökt att få till en riktigt mörk röst (afro american), utan att vara det ifrån början.

🙂

Jag hade inga sådana tankar alls, kan jag försäkra dig...

Ville bara göra en kul vox.

Lustigt hur nån kan komma att börja tala i hudfärgstermer av att höra en simpel diskolåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger, pumpar o pyser... känns som en skön clash och låter inte direkt som man hört det här förut...."Afroröst" ?? tyckte det mer lät som en snubbe som rökt alldeles för många cubanska cigarrer och druckit lite för mycket wirre= i bra partyform

Vore trevligt med lite mer edge på rösten bara

en 3:a får'ebli

Edit: såg inte att skalan var nedbantad

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det tredje sammarbetet eller vilka har gjort sammarbeten här tidigare ... hm... Jag & Jazzman, Danny Cort & Nattvaktaren, Disco Dan & Reason.

Det börjar visst bli populärt...

Det här lät ju dessutom väldigt bra... 😉

Lite udda prat i bakgrunden dock, säger han nåt eller är det bara "grrmuff" prat?

Cool är den i alla fall... Bra jobbat grabbar!

/Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...