Jump to content
Annons

Ny demo


Andrew (oregistrerad)

Hur låter det här då?  

21 röster

  1. 1. Hur låter det här då?

    • 5 JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
      2
    • 4 Fan det svänger ju!
      14
    • 3 Ja helt ok
      4
    • 2 Nja
      0
    • 1 Usch
      0


Recommended Posts

Andrew (oregistrerad)

* LÅTNAMN: Freezing cold, Careless whisper

* ARTIST/GRUPP: Ponamero Sundown

* GENRE: Nja åt stoner rock-hållet kanske...

* LÅTLÄNGD: Båda krin 4 min

* KOMPOSITÖR: Ponamero Sundown

* PRODUCENT: Studio Hildur

* EV. MEDVERKANDE: Ponamero Sundown

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

http://www.ponamerosundown.com/music/highf...eezing_cold.mp3

http://www.ponamerosundown.com/music/highf...ess_whisper.mp3

Två gamla kompisar till mig har startat en studio och vi fick möjligheten att komma över och lira in två låtar som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med. Efter mycket om och men blev resultatet så här...

Lyssna och kom gärna med kommentarer om ni vill... Både på musiken och mixen isig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker möjligtvis att trummorna ligger lite långt bak i mixen. Och sen skulle jag vilja ha en del delay på sången.

Annars vart det ju riktigt fint! Inte min typ av rock direkt, men riktigt bra. Gillar sången! Fick mig att tänka lite på svenska Mustache.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Tack tack ni båda...

Carl: Men vad blir det istället då? Har du några låtar här i forumet...?

Pirate: Ja trummorna har vi haft lite problem med under färdens gång. Men dom låter iaf helt ok nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

För jävla bra, boyz! 5/5... Jag hade köpt en fullängdare med låtar i det här stuket utan att tveka. Men då får manbortse från att jag inte köper CD-skivor som kostar mer än vad som är skäligt... men det är en annan diskussion. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Hellpig: Tack tack. Bättre betyg kan man ju inte få. :rolleyes:

Wernberg: Egentligen hette den nåt annat från början men sen kläckte nån ur sig Careless whisper... Och jo självklart har det med Whamlåten att göra. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga. Det låter klockrent! Goa grooviga riff, riktigt grym sångröst, mycket pukor i trumkompen, me like. Det enda negativa jag kan säga är väl att refrängen på freezing cold känns lite mossig. Men dethär låter grymt. Bra energi.

Låter dethär lika bra live så lär ni inte ha några problem med att få en stor fanbase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det gäller musiken och låtarna är jag helt överens med föregående talare. Detta låter grymt!.. Tror dock att man kan förbättra mkt vad det gäller mixning etc. Mixen låter grötig och tjock vilket borde kunna åtgärdas med eq, nivåer och komprimering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Jejje: Hehe jo du det önskar jag med. Är himlans glad över min sångare.

BozoBlade: Jo det finns en hel del man säkert skulle behöva fixa för att det skulle bli RIKTIGT bra. Men mycket av det vi gjort med nivåer och sånt och mycket icke-eq är för att det ska låta så... Ett mellanting av stonerrockgröt och hårdrock liksom... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt skrammel! Inte den musik jag vanligtvis lyssnar på, men det är gött!

Bra, bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

som carl sa..."Det är så konstigt. Det är ju den här sortens musik jag vill göra. Varför blir det alltid något helt annat?"

...man har håret, skägget, hojen, livsstillen...t.om gitaren

...saknar tyvärr det ni har

...........själen och rösten....

skitbra grabbar!!

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Tack tack ReVost.

Tja Qotsa har man ju lyssnat en del till förstås. Fast i mitt fall mer till Kyuss, Fu Manchu, Honcho,Monster Magnet och så Black Sabbath så klart.... 🙂

Redigerat av Andrew
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...