Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag äntligen, efter diverse stul med uppdateringar etc, fått hem och satt ihop min efterlängtade studio.

Problemet är nu bara att jag inte kan spela in. Jag har suttit i flera dagar och försökt komma på vad jag gör för fel, men inte kommit något.

Jag kör alltså med Logic 7.2 Pro och ett RME Fireface 800. Jag har signal in till Logic från mickarna och ljudkortet och jag markerar naturligtvis spåret jag ska spela in och klickar så att record-knappen på spåret blir röd, men ändå spelas ingenting i när jag klickar record.

Misstänker att det är något idiotiskt simpelt jag har glömt att ställa in. Någon med förslag? Skulle uppskattas...

/Erik

Annons
Postat
Nu har jag äntligen, efter diverse stul med uppdateringar etc, fått hem och satt ihop min efterlängtade studio.

Problemet är nu bara att jag inte kan spela in. Jag har suttit i flera dagar och försökt komma på vad jag gör för fel, men inte kommit något.

Jag kör alltså med Logic 7.2 Pro och ett RME Fireface 800. Jag har signal in till Logic från mickarna och ljudkortet och jag markerar naturligtvis spåret jag ska spela in och klickar så att record-knappen på spåret blir röd, men ändå spelas ingenting i när jag klickar record.

Misstänker att det är något idiotiskt simpelt jag har glömt att ställa in. Någon med förslag? Skulle uppskattas...

/Erik

Du har nog glömt att ställa in vilken input det skall vara... det hittar du i kanalstrippen. För annars skall det ju bara vara tuta och köra (kommer inte på ngt mer). Du ser ju i Firefaces mixer vilken kanal det kommer signal till, och den motsvarande är den du skall välja i input.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.