Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Tjena

Har en Waldorf Micro Q (hårdvara 🤪 ) som har börjat bete sig lite konstigt. Det jag har reagerat på att displayen/synten inte verkar reagera som den ska på rattarnas rörelser. Det är som den stannar upp i tänkandet och inget händer eller bara en svag reaktion på ett stort rattutslag. Detta gäller för alla reglage.

Är det dags att byta det interna batteriet eller är det något annat fel? Tacksam för alla tips!

// Klas

Edited by Magnetic
Annons
Posted
Tjena

Har en Waldorf Micro Q (hårdvara 😱 ) som har börjat bete sig lite konstigt. Det jag har reagerat på att displayen/synten inte verkar reagera som den ska på rattarnas rörelser. Det är som den stannar upp i tänkandet och inget händer eller bara en svag reaktion på ett stort rattutslag. Detta gäller för alla reglage.

Är det dags att byta det interna batteriet eller är det något annat fel? Tacksam för alla tips!

// Klas

Det interna batteriet står för minne.

Det låter som om det är något annat knas.

Posted
Det interna batteriet står för minne.

Det låter som om det är något annat knas.

Ok, då var det som jag anande, lite mer än bara batteriet alltså... 🙂

Tack för kommentaren!

// Klas

Posted

Det kan i och för sig vara batteriet. Digitala synthar kan ibland uppföra sig underligt när batteriet börjar bli dåligt. Om det är billigt att byta batteri kan man ju börja där...

Posted
Det kan i och för sig vara batteriet. Digitala synthar kan ibland uppföra sig underligt när batteriet börjar bli dåligt. Om det är billigt att byta batteri kan man ju börja där...

Tackar för tipset! 😳

Skall prova...

// Klas