Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej hej!

Är ganska så ny på allt som har med inspelning att göra så jag skulle behöva lite hjälp.

Har fått hem Cubase SX3 och EZDrummer som jag tänkte att jag skulle kunna börja med då jag är sugen på att komma igång med trummor.

Både installationen av Cubase och EZDrummer gick smärtfritt och jag har ställt in att mitt ljudkort (DSP24 Value) ska hantera MIDI etc...

När jag väljer EZDrummer i Devices/VST Instruments däremot så får jag problem... programmet dyker upp med trummor och hela köret men den verkar inte ladda in ljuden.... mätaren som visar hur mycket MB som används blinkar blått och orange på 0 MB hela tiden och så fort man ska försöka lyssna på en trumloop så låser sej både cubase och ezdrummer.

Har läst EZDrummer manualen både upp och ned men jag hittar ingenting som skulle kunna lösa mitt problem... programmet skulle ju vara superenkelt att komma igång med så jag förstår inte vad de är som jag har missat 😕

MVH

Vinter

Annons
Posted

Är riktigt kass på engelska de var därför jag frågade här... hoppas de finns nån som varit med om samma problem så jag kan få ett svar 😎

Posted

Har inte hört talas om detta innan.

Kan ju ha blivit något fel med installationen. Gör om den igen är mitt tips. Det tar någon minut för kitten att ladda. Du kanske är för snabb med avtryckarfingret? :

Posted
Prova ändra så projektet är i 44.1 khz och 16-bit om det inte redan är det.

Gjorde precis som du sa och vips så fungerar allt som du sa... tackar så mycket 😄

o tack alla andra för era tips med 😆