crangdaniel Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 TJO någon som vet hur man skickar från kanaler i cubase till e mu soft mixern och tilbaka till cubase, och hur man ska bounca en ljudfil med emu effekter på untan att filen hackar å sprakar hmmmm 😄 mkt tacksam för hjälp
allansson Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 TJO någon som vet hur man skickar från kanaler i cubase till e mu soft mixern och tilbaka till cubase, och hur man ska bounca en ljudfil med emu effekter på untan att filen hackar å sprakar hmmmm 😄 mkt tacksam för hjälp Menar du att du vill ha E-MU effekter på ditt spår? Isf så finns det väl en VST-plugg för det ändamålet? Har själv ett E-MU 0404 men jag har aldrig använt mig av effekterna.
crangdaniel Postat 18 november 2006 Trådstartare Postat 18 november 2006 Jao jag skulle gärna använda lite reverbs från kortet och det hade vart ganska smidigt att få användning för dsp chippet i kortet , vilket så vitt jag förstår endast går om man kör cubase genom sends till emu mixern och sen tillbaka för att avlasta datorns CPU. 😄 Var e sends och returns i cubase, och emu, mixern? thanx a bunch!
allansson Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 (redigerat) Kan inte svara direkt eftersom jag har alla musikmjukvara installerat på ett annat Windows XP på en annan partition. Men om du vill ha en send så måste du skapa ett FX-spår i Cubase. Du gör detta på samma sätt som att skapa ett ljudspår, d.v.s. högerklicka på listen där alla dina spår finns och välj FX-channel. Efteråt kommer det en dialogruta där du får välja dels Stereo/Mono och dels plugg. Välj Stereo och välj sedan rätt plugg. Jag tror den heter E-MU PowerFX. Jag hoppas att du förstod att man endast kunde använda E-MUs inbyggda effekter med DSP-processorn. Sedan ska du kunna använda alla effekter som kom med ditt E-MU-kort. Sorry om det blir en del stavfel eller så... jag är ganska full just nu... Ett annat tips är att läsa igenom manualen till ditt kort... det mesta står där. EDIT: Som sagt: SaTvfle Redigerat 18 november 2006 av allansson
gsol Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Sorry om det blir en del stavfel eller så... jag är ganska full just nu... Full tjugo i åtta på morgonen? 😲
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.