Jump to content
Annons

AKG Perception 400


Dexter

Recommended Posts

Hej hej,

jag fick tillfälle att testa en AKG Perception 400 i en skolstudio här i Stockholm och tyckte att det var en mkt trevlig bekantskap. Men jag hittar ingen som säljer dem i Sverige, inte ens i Europa – här finns bara modellerna 100 och 200. Försöker beställa från USA, men återförsäljarna där levererar inte den modellen till Europa. Så, är det nån som vet när och om den släpps i Europa. Eller nån som har tips på återförsäljare.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej hej,

jag fick tillfälle att testa en AKG Perception 400 i en skolstudio här i Stockholm och tyckte att det var en mkt trevlig bekantskap. Men jag hittar ingen som säljer dem i Sverige, inte ens i Europa – här finns bara modellerna 100 och 200. Försöker beställa från USA, men återförsäljarna där levererar inte den modellen till Europa. Så, är det nån som vet när och om den släpps i Europa. Eller nån som har tips på återförsäljare.

/Dex.

Är det stor skillnad mot 200? Bara nyfiken.

Har själv en percepion 200 och är sjukt nöjd med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

400:an har ställbar karakteristik samt så klart lite annorlunda frekvensgång, beroende på karaktär.

Billig är den också. I USA kan man köpa den för $299 inkl shockmount och väska - något svenskt pris har jag ännu inte sett.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mailade den svenska generalagenten och fick följande svar:

"Perception 400 är ganska ny, så de flesta affärer har inte hunnit ta in den

ännu. Vi har ett antal på lager så du kan be din favorithandlare att ta hem den

åt dig. Priset är 3495:- inkl moms."

/Dex.

EDIT: Fixade några slarviga skrivfel.

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag hittat en leverantör i USA som skickar AKG Perception 400 till Sverige. Det betyder att man kan köpa den för ganska exakt 3000 kr inkl frakt, tull och svensk moms. Jag står i begrepp att beställa inom kort. Den som vill beställa samtidigt och därmed kanske spara nån krona i frakt, kan skicka mig ett PM.

Hälsn Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som hindrar dig från att köpa den HÄR för 299$ ?

Här nedan kommer anledningen, som är ett svar från deras kundservice:

"Unfortunately, we are not currently able to ship orders outside of the US or accept international credit cards. However, we do hope to serve you in the near future. We apologize for any inconvenience.

Please feel free to contact us if you have any more questions or concerns.

We appreciate you choosing Musician's Friend."

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...