Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

nÄn som kan rekommendera nÄgon vstsynth som lÄter hÀrligt gammal och analog, riktigt 60tal-elorgel?

Annons
Postat

jo fan tack ska du ha!

jag vill bara ha nÄt som stinker 60tal som fan, sen kan ju slÀnga pÄ sÄn simulerad rördist sÄ borde det bli ganska gammalt.

Postat

Korg Legacy collection, dĂ€r följer en ms20 med.. den lĂ„ter gammalt.. kanske inte 60tal som du verkar vara ute efter men det lĂ„ter iaf 1978.. 😏

Postat

Arturia har Àven en hel del skoj analogljudande synthar!!

annars kan jag rekomendera Creamware:s usb desktop-moduler... analog-virtuell kontroller typ.. 😏

Postat

tack ska du ha, har inte rÄd att svÀva ut pÄ sÄna Àventyr, fÄr hÄlla mej till vst nu

Postat

B4 II, som emulerar orglar, har inbyggd "simulerad rördist".

Retro Organ, som innehÄller orgelsamplingar, har det inte. Den har dock en riktigt skittrött sunkig italiensk orgel om jag inte minns fel. Ät farfisahÄllet fast tröttare.

Postat

tabletop modellerna e inte dyrare Ă€n tex. tvĂ„ bra o dyra VSTi:er.. 😉

I reason finns det massvis med schyssta orgel o analogsynthsamplingar.. dom anvĂ€nder jag ganska friskt.. 😛

annars kan jag ha samplat av mina(o Ă€ven andras) gamla el- & skolorglar. har Ă€ven en del andra orgelljud.. typ kyrkoorgel etc. 😛

skaffa ngn billig analogsynth.. kostar betydligt mindre Ă€n feta vsti:er som sagt.. 😛

yamahas CS-modeller har jag sett gÄ billigt som tusan!!

Postat (redigerat)
B4 II, som emulerar orglar, har inbyggd "simulerad rördist".

Retro Organ, som innehÄller orgelsamplingar, har det inte. Den har dock en riktigt skittrött sunkig italiensk orgel om jag inte minns fel. Ät farfisahÄllet fast tröttare.

kanske lite Ät bontempihÄllet??

Redigerat av IDF
Postat
😛 Hehe, ja inte helt omöjligt!

Riktigt crappigt lÄter den iallafall.

de e fan guld med crappy gamla orglar.. har en bontempi som jag hittade i en gammal replokal för tusen Ă„r sen.. den Ă„ker fram om man vill ha elaka distade orgelljud eller den görfrĂ€cka inbyggda trummaskinen.. 😉

Postat

vilket Àr det ultimata sista dansen ljudet pÄ orgel, man har det liksom i bakhuvudet men nÀr man fÄr massa ljud att vÀlja mellan Àr det svÄrt att vÀlja, om vi snackar korg legacy och b4 dÄ

Postat (redigerat)

korg legacy Àr ms20-ljud o framÄt.. dvs rena synthljud.. visst gÄr de o krana fram orgel-liknande ljud, men ska du ha RENA orgelljud sÄ fÄr du nog köra pÄ B4:an eller dylikt!

btw vet jag inte vilket ljud du menar.. 😛

men de e sĂ€kert ngt flĂ€skigt hammondljud du e ute efter.. 😉

Redigerat av IDF
Postat

jag Àr inte eller helt sÀker:P

tÀnkte bara om det fanns nÄt stereotypt för smÀktande sistadansenÄngest.

typ whiter shade of pale möter otis redding.

Postat

hahaha ok dĂ„ förstĂ„r jag.. 😉

skaffa ngn orgelsampling som du rördistar lite och lĂ€gger pĂ„ ngt slags rotary pĂ„.. dĂ„ fĂ„r du schysstschysstschysst orgelljud.. 😛

Postat

jag kör nuendo 3 .

ok! hur fÄr man tag pÄ sÄna samplingar?

Postat
jag kör nuendo 3 .

ok! hur fÄr man tag pÄ sÄna samplingar?

ok!!

sÄna samplingar gÄr att köpa i nÀrmsta musikaffÀr!!! frÄga efter orgelsamplingar.. det kommer du en bra bit pÄ.. sen sÄ lÀgger man ju rumsljud o eq o sÄnt för o fÄ olika ljud i dom!!!!

Postat
jag Àr inte eller helt sÀker:P

tÀnkte bara om det fanns nÄt stereotypt för smÀktande sistadansenÄngest.

typ whiter shade of pale möter otis redding.

I sĂ„ fall Ă€r det ju definitivt en Hammond du vill ha! Dessutom skall du jobba som en besatt med reglarna ... sĂ„ Ă€r du hemma! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.