fogden2000 Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 (redigerat) Vad Ă€r det för Codec jag behöver till min nya dator. XP Home Media Player 11 Alla wave filer funkar inte đ PĂ„ min gamla dator funkar allt đ NĂ€r ska allt fanskap ta slut? đđ Redigerat 9 november 2006 av fogden2000
saverman Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Hmm. 11 Àr vÀl bara en beta Àn sÄ lÀnge (eller?) men kan dom verkligen ha klantat till det sÄ pass? jag har inte vÄgat prova det Àn....
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 En riktig player brukar ofta berÀtta vad för codec som saknas. Men kan det vara sÄ att din WAV helt enkelt Àr i ett exotiskt format, 24bit/96 eller sÄ, nÄgot som Ätminstone för mig orsakar problem med (Àldre) mediaplayern?
KillwithSkill Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 MS Ă€r ju för patetiska. Ăn idag och med MP 11 sĂ„ kan man inte spela 24 bitar wav. QT som Ă€r mest hatat har man kunnat spela 24 bitars wav i flera Ă„r. Fattar inte MS att det finns musikproduktioner som görs pĂ„ datorer eller Ă€r dom helt borta? Kul att kolla igenom sina mappar efter en wavfil, sĂ„ klarar spelaren inte av det. DĂ„ fĂ„r man köra pĂ„ andra spelare istĂ€llet, BRA!
KillwithSkill Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 (redigerat) Ok.Vilken spelare dĂ„ ? đ Vet inte, bryr mig inte. Gick över till mac för par Ă„rsen. Nu slipper jag dom problemen. Men vilken spelare som helst (förutom MS & deras MP) klarar vĂ€l 24bitar? Winamp kanske? Redigerat 9 november 2006 av KillwithSkill
Linus Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Njae, Winamp Ă€r faktiskt inte sĂ„ bra pĂ„ 24 bitar heller. Ăven om det lĂ€ser filerna blir det digitalsprak och grejs. đ
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Jag har personligen aldrig haft problem med Winamp och 24/48 och 24/44.
fogden2000 Postat 9 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2006 Jaja. Jag hĂ„ller mig till Sibylla Jag mĂ„ste reda ut vafanken jag har i min gamla XP dator som gör att det fungerar. Tack sĂ„ lĂ€nge đ puss puss
Linus Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Jag mĂ„ste reda ut vafanken jag har i min gamla XP dator som gör att det fungerar. Ska jag berĂ€tta? đđ Jo, du har ett ljudkort i din gamla dator som har 24-bitars stöd i drivrutinerna. Din nuvarande dator anvĂ€nder en drivrutin som bara spelar 16 bitar. đ Vad har du valt som standardljudkort i Windows?
Linus Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 NĂ€, jag frĂ„gade inte vilken upplösning. Vilket ljudkort och vilken drivrutin? đ± Kan tillĂ€gga att mitt Realtek/Intel HD Audio-chip kodar av 24-bitar, men inte mitt 16-bitars Audiowerk. DĂ€rför mĂ„ste ett filter bitreducera ljudet till 16 bitar först, innan strömmen skickas till ljudkortet.
fogden2000 Postat 9 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2006 (redigerat) MBox 2 Pro đ± Hur gammal e Ni egentligen??- ja e 51 Ă„r đ (E.Meduza ) Fan,jag tycker allt bara blir sĂ€mre đ Gamla B4 :an e bĂ€ttre Ă€n B4 II och Halion 2 an Ă€r bĂ€trre Ă€n 3:an đđđ Vart e samhĂ€llet pĂ„ vĂ€g? đ Redigerat 9 november 2006 av fogden2000
hegobald Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 (redigerat) Kan inte svara pÄ vilken codec du behöver... Men jag vill sÄ ett slag för ett par mediaspelare jag kör benhÄrt med.. För musik sÄ Àr Foobar2000 outstanding... Sen finns ju förstÄss VLC MediaPlayer som i princip klarar all media.. Video szamt Audio (klarar dessutom av att spara streamar av sÄvÀl video som audio) Kolla Àven in http://www.xpcodecpack.com/ Redigerat 9 november 2006 av hegobald
fogden2000 Postat 9 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2006 (redigerat) Aha. Tack .Jag prövar Foobar har jag pĂ„ nĂ„n gammal Studio tidning đ± Redigerat 9 november 2006 av fogden2000
Linus Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 (redigerat) MBox 2 Pro MĂ€rkligt, den Ă€r ju 24 bitar. Dum drivrutin frĂ„n Digidesign alltsĂ„! đ NĂ„ja, ladda hem och installera ffdshow. Men i installationen, vĂ€lj bort all registrering av format i avkodningen för att undvika att ffdshow tar överhand över dina befintliga codecs. Vi ska istĂ€llet manuellt aktivera avkodning i efterhand. NĂ€r installationen Ă€r klar gĂ„r du i Start-menyn och under ffdshow kör du igĂ„ng Audio decoder configuration. HĂ€r aktiverar vi att ffdshow ska sköta alla okomprimerade ljudfiler. Du kan ocksĂ„ vĂ€lja 24-bit integer i listan, för att ffdshow enbart ska ta hand om 24-bitars filer, men ignorera t.ex. vanliga 16-bitars wav-filer. Nackdelen Ă€r att om du kör igĂ„ng en 32-bitars wav-fil, fĂ„r du det hĂ€r "problemet" igen. SĂ„ lĂ„t den stĂ„ pĂ„ All supported sĂ„ gĂ„r allt okomprimerat ljud genom ffdshow. SĂ„dĂ€r! FrĂ„gan Ă€r löst. đ Redigerat 9 november 2006 av Linus
fogden2000 Postat 9 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2006 (redigerat) Jaa. Nu funkar det đ ffdshow löste det Tack Linus & Hego!! Jag ska börja programera en AHA bakgrund nu till ett cover band Take on me đ gamla hĂ€rliga 80 talet đ Jag blir nervsjuk av dom dĂ€r 32 on delarna đ đđ Tack Redigerat 9 november 2006 av fogden2000
IDF Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Precis som Hegobald sa Àr Foobar den bÀsta spelaren som finns.. min stÄr pÄ cirka 90% av dygnets 24 timmar!
fogden2000 Postat 9 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2006 Jaha Dom Ă„terstĂ„ende 10 % fĂ„r stĂ„ för annat đ
Linus Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Jaa. Nu funkar det đ ffdshow löste det Tack Linus & Hego!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.