Jump to content
Annons

Pro tools med reason via rewire eller Logic?

Recommended Posts

abnormalbrain (oregistrerad)
Postat

Pro tools med reason via rewire eller Logic?

Vet inte vilket av dessa konfigurationer som låter bäst eller är smidigast att använda. Kom med argument för det ena eller andra!

Annons
Postat

Yay! När PC vs Mac-kriget lugnat sig kan vi inrikta oss på DAW-krig istället 😏

Nåja, jag diggar Pro Tools Rewire-implementering som är snabb och enkel, men Logics midi-hantering är långväga proffsigare.

Hursomhelst märkligt att välja mellan Pro Tools eller Logic enbart för vilken konfiguration som funkar bäst med Rewire.

Vilket program trivs du bäst med? Vad är det du behöver som du saknar just nu? 😳

abnormalbrain (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Yay! När PC vs Mac-kriget lugnat sig kan vi inrikta oss på DAW-krig istället 😎

Nåja, jag diggar Pro Tools Rewire-implementering som är snabb och enkel, men Logics midi-hantering är långväga proffsigare.

Hursomhelst märkligt att välja mellan Pro Tools eller Logic enbart för vilken konfiguration som funkar bäst med Rewire.

Vilket program trivs du bäst med? Vad är det du behöver som du saknar just nu?  🙂

Du missförstår mig. Det är inte vilken konfiguration som fungerar bäst med rewire utan vilken som funkar bäst allmänt. Antingen Bara Logic, utan någon reason-rewire dvs BARA LOGIC inget annat....

.... Eller Pro tools, men för att få till lite instrument och en vettig pianoroll kör jag Reason samtidigt.

Jag har inte testat de två alternativen och undrar därför vilket som låter bäst och känns bäst att arbeta med!

Redigerat av abnormalbrain
Postat

Med Logic får du ett snyggt gränssnitt, plugin delay kompensation, frysfunktion, smidigare midihantering, riktigt bra mjukvaruinstrument, obegränsat antal kanaler, listtan kan säkert göras längre om man vill.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.