Jump to content
Annons

progglåt


Slå till!!!  

4 röster

  1. 1. Slå till!!!

    • 1 Fram me vinet frugan
      0
    • 2 Ok om man e bakfull
      0
    • 3 Fjortis fasoner
      0
    • 4 Aaarggh...
      1


Recommended Posts

Annons

Lät som ett enda långt e-moll. Lite för mycket ångest för min del. Kanske funkar inom rödtjutsprogg-genren dock....

Nå, ljudmässigt låter guran bra. Sången för dov och ovarierad. Virvel ok. Var är cymbaler och baskagge? Casio-accordion inlägget är bra, borde vara med mera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo!

Låten är definitivt lite annorlunda mot annat man gjort. Den definitiva alkis ågren känslan och förlorad kärlek typ...

Men det kanske tilltalar ngn (förhoppningsvis, annars får jag skrota shieten). Originalet med engelsk text har en rätt annorlunda feeling så kanske ska ge den en chans. Hmmm..... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

Jag tycker inte alls det är shiet utan charmigt!! Lite Sisters of mercy-känslor får jag allt även om inte musiken är så mycket sisters. (är nog mest rösten) 🙂 Jag tycker däremot det ligger lite mycket saker i mitten vilket gör att rösten blir så dov och ovarierad som någon sa. Ut med gitarren och pianot i sidorna så blir det mer tydligt av allt. Kör på!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thanx a bunch!

Skall ta till mig av kritiken i den mån att jag kanske gör lite mer variation i sången på den engelska versionen. Vi prövar åter då. Sen har jag varit återigen lat med min mixning och inte fixat till allt som det skall. Men man lär sig allteftersom, är ju egentligen nyligen självlärd studiopulare. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...