Jump to content
Annons

CD-försäljningen: en nedgång...


Thimmie

Recommended Posts

Mediaspelarna i första meningen, vilka är det?

Slarvigt uttryckt av mig! Med mediaspelare så menade jag allting förutom cd-walkmans.

En cd-spelare från vilket företag som helst? 😄

Japp, mig veterligen finns ingen bärbar cd-spelare som tillverkas idag som är lika bra som en ibland dom bättre som fanns i slutet på 90-talet (och början på 2000-talet).

Idag har alla bärbara cd-spelare digital förstärkning som ger sämre ljudkvalitet, får erkänna att jag inte alls är insatt i exakt varför. Låter sämre gör dom dock!

Om nån vet någon bra mediaspelare eller bärbar cd-spelare kan ni gärna tipsa mig! Pris under 5000 kr! Men inte DAT 🥰!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 204
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

KAN MAN INTE SPELA EN LÅT ELLER EN KONSERT LIVE MINST LIKA BRA,HELST BÄTTRE ÄN PÅ SKIVA,DÅ SKALL MAN INTE HÅLLA PÅ MED MUSIK FÖR DÅ ÄR MAN INGEN MUSIKER---AMEN!!!

Oj då.

Då går väl den mesta moderna musiken bort?

Allt Beatles gjorde från Help och framåt? 😄

Men tjena! 🥰 Vakna till nu!

Finns ju massor av musik o musiker som funkar hur bra som helst - om inte bättre live.

Bara tre som först kommer i åtanke:

U2, Red Hot Chilipeppers, Wilmer X. Skitbra liveband oavsett om man gillar deras musik på skiva eller ej.

Kul att du använder Red Hot Chili peppers som exempel... Har du hört sångaren Anthony Kiedis live nån gång? Inte är det rent iallafall...

Link to comment
Dela på andra sajter

...Själv förstår jag inte varför NÅGON vill ladda ned mp3-filer och inte wav-filer, riktiga audiofiler från audio-cd:na...

...mer än av tidsskäl.

😄

Och hårddisksutrymme. Och tillgång. Och allmän smidighet.

Om tio år så fyller jag gärna min bärbara musikspelare på 2 TB med 5.1mixad musik nerladdad på min 1gbps-lina, men idag känns det inte som att jag vinner ett piss på okomprimerat jämfört med högkvallemp3. Skillnaden hör jag om jag koncentrerar mej och kör A/B-test, men det stör mej inte minsta lilla minignutta när jag lyssnar på musiken för att lyssna på musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan till viss del hålla med fast samtidigt inte!

Om jag läser en bok som jag tycker är fantastisk och sedan får reda på att förfatarren egetnlegin stavvar som ne krytta!

Blev författaren en sämre författare pga detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag kan till viss del hålla med fast samtidigt inte!

Om jag läser en bok som jag tycker är fantastisk och sedan får reda på att förfatarren egetnlegin stavvar som ne krytta!

Blev författaren en sämre författare pga detta?

Hela grejen är ju att man märker det med en gång. Precis som med musik på mp3.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Mediaspelarna i första meningen, vilka är det?

Slarvigt uttryckt av mig! Med mediaspelare så menade jag allting förutom cd-walkmans.

En cd-spelare från vilket företag som helst? 😉

Japp, mig veterligen finns ingen bärbar cd-spelare som tillverkas idag som är lika bra som en ibland dom bättre som fanns i slutet på 90-talet (och början på 2000-talet).

Idag har alla bärbara cd-spelare digital förstärkning som ger sämre ljudkvalitet, får erkänna att jag inte alls är insatt i exakt varför. Låter sämre gör dom dock!

Om nån vet någon bra mediaspelare eller bärbar cd-spelare kan ni gärna tipsa mig! Pris under 5000 kr! Men inte DAT 🙂!

Gällde detta alltså ENBART de bärbara spelarna?

Jag tycker stationära cd-spelare idag är bättre än de första jag lyssnade på 1979.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Japp, enbart! De stationära blir bara bättre och bättre!

(Jag med fast dom allra bästa bärbara cd-spelarna är dom ifrån 60-talet som är rördrivna!)

Eehh...den första cd-spelaren kom väl 1979 och hette Philips?

Link to comment
Dela på andra sajter

cd-spelare med rör från 60talet?? 😏😉🙂

jag spelade in min försat DVD-skiva i surround på en gammal plexi 1823!

tommy lee var med o spelade harmonica samt Juno 108!!!

edit: 😆😆😆😆😆😆😆

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

ibland förstår jag mig inte på mig själv.

Nuförtiden så lyssnar jag nästan uteslutande på musik framför datorn, i ett par dator headphones (som inte spelar någonting under 250hz och resten låter knappast vackert) eller i bilen (varav en högtalare är spräckt och det susar och dånar i hela kärran) och allt är mp3or, många utav dom dåligt encodade.

Jag älskar musik... har alltid gjort.

Frågan är då. Hur kommer det sig att jag accepterar de här förhållandena?

Skulle jag lyssna MER på musik om jag satt på hi-end prylar värda över 30 lök?

jag vet inte själv varför jag inte suktar efter en ny fungerande stereo eller högtalare att ha hemma eller i bilen. Eller varför jag accepterar mp3orna, när jag lätt kan resa mig och hämta orginal cd:n.

Kan det va så att jag älskar musik så mycket att jag faktiskt tycker kvaliteten är sekundär?

Någon annan som har detta "problem"?

Ironin ligger i att jag sitter otaliga timmar i studion för att hitta "rätt" ljud för mina egna produktioner, då ifall omvärlden skulle vara som jag så skulle jag kunna skära ner mixandet med 90%. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Dimarino, det är bra att du ägnar mycket tid åt mixningen, ifall andra lyssnar på ett annat sätt.

Jag tror jag är tvärtom, tycker så bra om musik att jag inte vill förnedra den. Alltså behöver den rätt förutsättningar (näring om man så vill), i form av bra högtalare, kablar m.m.

😏

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Kan det va så att jag älskar musik så mycket att jag faktiskt tycker kvaliteten är sekundär?

! 😉

Det beror på vilken musik man gillar att lyssna på för stunden. Är det musik som inte kräver så mycket för att vara bra är det en annan sak. Jag tycker också att det är skrämmande att demos i tidningsspalter och på forum och i radion sållas bort bara för att kvaliteten är lite dålig - t.ex. kommer på en enkel analogporta med 4.75 cm/sek i hastighet, jämfört med en som skickat en cdr. Det borde verkligen vara sekundärt om man är intresserad av om det finns talang osv. Likadant tänker ju skivbolag, som kan trycka på stop om det brusar lite. Skrämmande.

Om man lyssnar på klassisk musik t.ex., så lyssnar ju inte på "låtar" på samma sätt, utan mer på musikaliska stycken och då kanske det krävs en mer avancerad anläggning för att de ska komma till sin rätt. Lyssnar man däremot på en låt med en singalong-refräng för bilbruk, kräftfesten eller vad det nu än är, så spelar det ju ingen roll om det är elektrostatiska hötalare och fin förstärkare eller om det är en bergsrängare från Hitachi i ena hörnet. Musik som man kommer ihåg för sin text, och inte för sina sånginsatser eller musikinstrument man minns för de fräcka solona eller oväntade tempoändringarna eller tonartsvändningarna kanske inte kräver så mycket som då man lyssnar på en ensam cello, en flygel, en operarösts vibrationer (mer än vad orden säger).

Det är bara olika sätt att lyssna på musik - och musikens olika syften, i betydelsen att tillfredsställa olika slags lyssningsbehov. Det ena handlar om att höra på musik och det andra om att lyssna på musik.

Käfta gärna emot.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det va så att jag älskar musik så mycket att jag faktiskt tycker kvaliteten är sekundär?

! 😛

Det beror på vilken musik man gillar att lyssna på för stunden. Är det musik som inte kräver så mycket för att vara bra är det en annan sak. Jag tycker också att det är skrämmande att demos i tidningsspalter och på forum och i radion sållas bort bara för att kvaliteten är lite dålig - t.ex. kommer på en enkel analogporta med 4.75 cm/sek i hastighet, jämfört med en som skickat en cdr. Det borde verkligen vara sekundärt om man är intresserad av om det finns talang osv. Likadant tänker ju skivbolag, som kan trycka på stop om det brusar lite. Skrämmande.

Om man lyssnar på klassisk musik t.ex., så lyssnar ju inte på "låtar" på samma sätt, utan mer på musikaliska stycken och då kanske det krävs en mer avancerad anläggning för att de ska komma till sin rätt. Lyssnar man däremot på en låt med en singalong-refräng för bilbruk, kräftfesten eller vad det nu än är, så spelar det ju ingen roll om det är elektrostatiska hötalare och fin förstärkare eller om det är en bergsrängare från Hitachi i ena hörnet. Musik som man kommer ihåg för sin text, och inte för sina sånginsatser eller musikinstrument man minns för de fräcka solona eller oväntade tempoändringarna eller tonartsvändningarna kanske inte kräver så mycket som då man lyssnar på en ensam cello, en flygel, en operarösts vibrationer (mer än vad orden säger).

Det är bara olika sätt att lyssna på musik - och musikens olika syften, i betydelsen att tillfredsställa olika slags lyssningsbehov. Det ena handlar om att höra på musik och det andra om att lyssna på musik.

Käfta gärna emot.

😉

jag tycker om att lyssna på musik..

men ibland kan det vara skoj o ha helt tyst omkring sig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tbruce, Florian le Sage, Claes o alla andra som har en åsikt.

Det är inte upp till en enskild individ att avgöra vad som är rätt eller fel, av den enkla anledningen att begreppet rätt/fel är ett ibland helt orelevant begrepp uppfunnet som referensverktyg mellan mäniskor.

Allt är väldigt enkelt. Om man på något sätt kan göra ett musikaliskt resultat tillräckligt övertygande, bra, kvalitativt så att det uppfattas som lyssningsbart av en tillräckligt stor grupp mäniskor, skall man inte få göra det då? Att lyckas kämpa igenom en kritisk omgivning och nå fram till en tillräckligt stor skara lyssnare för att kunna fortsätta är en prestation som skall respekteras.

Det är upp framgången i sig att avgöra vem som bör hålla på eller inte.

Det kan liknas evulotionen. Människor har alltid använt sig av alla metoder de känts vid för att lyckas föra sina gener vidare. Att visa sin styrka och intelligens, och saknar man något så är det helt enkelt framgångsrikt att använda sig av lögner, makt, pengar, smink, kläder, saker, silicon för att atrahera en partner. det är upp till den kritiska omvärlden att genomskåda och gallra ut det de inte sympatiserar med. Vad lär vi oss av detta? Jo att rå vilja och beslutsamhet (livsinstinkt om ni så vill) som ligger i grunden är det som räknas i slutändan. Om man vill o kan... så gör man. Det kommer ingen någonsin ifrån.

Det finns stunder i livet då jag själv inte skulle dra mig för att "fuska" för att nå framgång. Men vems respekt vinner jag? Är de lättlurades respekt värd att ha för mig?

Min slutliga åsikt är att det finns många olika talanger som kan leda till musik, och det är väldigt sällan någon besitter talang på alla områden samtidigt. Det som avgör är den mentala visionen och förmågan att förmedla den med hjälpa av ett verktyg.

Detta är den krassa verkligheten, historiskt såväl som nu, kalla det för evolution eller vad du vill...

Jag är alldeles för renlärig/sanningsenlig/kritisk/klassisk etc etc för att kunna hålla med om att detta är bra på något sätt, snarare tvärtom-ett tecken på vår mänskliga ras smutsiga och billiga karaktärsdrag och ett prof på att självsanering är en dygd, något som de med tillräcklig intelligens och känsla tar till sig, alltmedan kretinerna fortsätter att regera världen, när-var-hur slutar detta???

Vi som har denna åskådning är i minoritet, jag vet, men i slutändan-vid räkenskapens dag står vi där-rena och obesudlade, och VET!!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

KAN MAN INTE SPELA EN LÅT ELLER EN KONSERT LIVE MINST LIKA BRA,HELST BÄTTRE ÄN PÅ SKIVA,DÅ SKALL MAN INTE HÅLLA PÅ MED MUSIK FÖR DÅ ÄR MAN INGEN MUSIKER---AMEN!!!

Oj då.

Då går väl den mesta moderna musiken bort?

Allt Beatles gjorde från Help och framåt? 😄

Men tjena! 😆 Vakna till nu!

Finns ju massor av musik o musiker som funkar hur bra som helst - om inte bättre live.

Bara tre som först kommer i åtanke:

U2, Red Hot Chilipeppers, Wilmer X. Skitbra liveband oavsett om man gillar deras musik på skiva eller ej.

Kul att du använder Red Hot Chili peppers som exempel... Har du hört sångaren Anthony Kiedis live nån gång? Inte är det rent iallafall...

Ja, det har jag, o då var det helt OK.

Ska förmodligen upp i december igen om inget kommer ivägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Ironin ligger i att jag sitter otaliga timmar i studion för att hitta "rätt" ljud för mina egna produktioner, då ifall omvärlden skulle vara som jag så skulle jag kunna skära ner mixandet med 90%. 😄

En bra mix funkar även under dåliga förhållanden 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Du säger att jag inte ser nåt som helst värde i människor som kan nåt. 😄 Då har du nog inte riktigt läst vad jag har skrivit. Jag sätter värde till människor kan: göra bra musik, för deras musik förgyller min värld! Sen skiter jag blanka fan i hur dom gör! Om dom har gjort den utifrån färdiga loopar, utifrån samplingar, med hjälp av drösvis med redigering, spelat själva "på riktigt", gjort allt på en tagning, gjort allt på en tagning utan att ha repat, skapat alla ljud med munnen eller rent av ritat ut hela jäkla ljudvågen för hand

Som jag ser det, så avgör resultatet hur du värderar något.

Och givetvis lägger jag samma värderingar på resultat.

Skillnaden är isf att om någon satt ihop loopar till låt säga trummor, på ett jäkla bra sätt, så värderar jag dennes skicklighet efter just det: att sätta ihop loopar. Inte som trummis.

Sång som måste autotunas för att ens låta lyssningsbar, hur värderar du det? Bra sång, eller bra autotuner? jag uppfattar det som att du skiter i vilket, bara resultatet blir bra. O hur kan d då säga att du värderar människan bakom prestationen? O vilken männniska då isf? han som programmerat autotunern?

Om jag la upp en låt här där jag spelade gitarr - riktigt bra - o fick en massa bifall o hurrarop.... hur skulle det förändras om det kröp fram att det egentligen var djonas som spelat allt? Hur skulle din värdering av mig som gitarrist förändras? Enl ditt resonemang inte alls. Resultatet, det man hör är ju fortfarande detsamma.

F ö så gillar jag CD:n, o vill att den finns kvar.

Framtiden kanske ligger i 5.1 mixar i högre upplösning, men även på dessa kommer komprimerade format dyka upp, o folk kommer ladda hem dessa oxå, o då står vi där vi står idag igen.

Så, lite både off o on topic. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

IDF-

helt tyst omkring sig...

Mycket tänkvärt, jag älskar tystnaden och behöver den,ofta ofta ofta, det var därför jag flydde bullriga Solna/Stockholm och flyttade ut på landet här i Ö-götland, de som bor i storstan blir enl. min mening helt fördärvade/nervsjuka utan att de vet om det!

Lyssnar på musik vi rätt få tillfällen faktiskt utanför studioarbetet, vid festligheter etc bara för att spara och suga på karamellen s.a.s. och spara mina öron!

Allt finns i huvudet-It´s all in your mind-som Florian le Sage säger på sin nya skiva...

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Ironin ligger i att jag sitter otaliga timmar i studion för att hitta "rätt" ljud för mina egna produktioner, då ifall omvärlden skulle vara som jag så skulle jag kunna skära ner mixandet med 90%.  🙂

En bra mix funkar även under dåliga förhållanden 😆

Jorå, jag skämta lite bara. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Ironin ligger i att jag sitter otaliga timmar i studion för att hitta "rätt" ljud för mina egna produktioner, då ifall omvärlden skulle vara som jag så skulle jag kunna skära ner mixandet med 90%.  🙂

En bra mix funkar även under dåliga förhållanden 😆

Jorå, jag skämta lite bara. 😆

Fast din fråga är befogad även på allvar tycker jag. 🙂

Speciellt intressant är oxå det som någon tog upp om hysterin i ena änden att spela in med så hög kvalitet som möjligt - långt över vad örat kan uppfatta - samt alla krav på välljudande hård- o mjukvara.

I andra änden att musik allt mer konsumeras som taskigt komprimerade mp3:or avlyssnade i dåliga mp3-spelare. Pärlor för svin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ironin ligger i att jag sitter otaliga timmar i studion för att hitta "rätt" ljud för mina egna produktioner, då ifall omvärlden skulle vara som jag så skulle jag kunna skära ner mixandet med 90%.  😆

En bra mix funkar även under dåliga förhållanden 😉

Jorå, jag skämta lite bara. 😉

Fast din fråga är befogad även på allvar tycker jag. 🙂

Speciellt intressant är oxå det som någon tog upp om hysterin i ena änden att spela in med så hög kvalitet som möjligt - långt över vad örat kan uppfatta - samt alla krav på välljudande hård- o mjukvara.

I andra änden att musik allt mer konsumeras som taskigt komprimerade mp3:or avlyssnade i dåliga mp3-spelare. Pärlor för svin?

Visst är det så - men det känns förstås alltid bättre om man vet att det kommer att låta bra hos de som trots allt är kräsna och gärna verkligen vill få så bra ljud som det öht är möjligt att få...

Som andra också har sagt, så tror jag dock att det kommer en renässans för ljudkvalitet om ett par år, när branschen kommer att introducera ett "nytt och bättre format med fantastiskt ljud", eftersom det inte längre är destruktivt komprimerat... Självklart kommer man då att behöva nya apparater också för att kunna spela upp musiken - och man måste självklart köpa alla låtar igen eftersom man ju får ett bättre format än vad man redan har betalat för i alla köpta MP3-filer... 😆 Att det sedan är samma format som vi i dag har före MP3-kodningen, är en annan femma... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger att jag inte ser nåt som helst värde i människor som kan nåt.  🙂 Då har du nog inte riktigt läst vad jag har skrivit. Jag sätter värde till människor kan: göra bra musik, för deras musik förgyller min värld! Sen skiter jag blanka fan i hur dom gör! Om dom har gjort den utifrån färdiga loopar, utifrån samplingar, med hjälp av drösvis med redigering, spelat själva "på riktigt", gjort allt på en tagning, gjort allt på en tagning utan att ha repat, skapat alla ljud med munnen eller rent av ritat ut hela jäkla ljudvågen för hand

Som jag ser det, så avgör resultatet hur du värderar något.

Och givetvis lägger jag samma värderingar på resultat.

Skillnaden är isf att om någon satt ihop loopar till låt säga trummor, på ett jäkla bra sätt, så värderar jag dennes skicklighet efter just det: att sätta ihop loopar. Inte som trummis.

Sång som måste autotunas för att ens låta lyssningsbar, hur värderar du det? Bra sång, eller bra autotuner? jag uppfattar det som att du skiter i vilket, bara resultatet blir bra. O hur kan d då säga att du värderar människan bakom prestationen? O vilken männniska då isf? han som programmerat autotunern?

Om jag la upp en låt här där jag spelade gitarr - riktigt bra - o fick en massa bifall o hurrarop.... hur skulle det förändras om det kröp fram att det egentligen var djonas som spelat allt? Hur skulle din värdering av mig som gitarrist förändras? Enl ditt resonemang inte alls. Resultatet, det man hör är ju fortfarande detsamma.

Nu ställer du lite dumma frågor. Orden "trummis" och "gitarrist" som du använder här syftar just på personer som spelar trummor resp gitarr, den mer exakta definitionen kanske olika personer ser på lite olika sätt, men som jag ser det så syftar trummis på någon som fysiskt bankar på något, varesig det är akustiska trummor eller triggplattor - dvs att programmera trummorna från scratch kan knappast göra att man räknas som trummis. Men det är en jäkla skillnad på ordet "musiker", som väl syftar på just att man gör musik?? Dvs, där spelar det inte nån roll vad som händer så länge slutresultatet är musik. 😆

Bra sång eller bra autotuner, tja, jag anser att det finns bra mycket viktigare aspekter i en sångprestation än tonhöjden. Det finns folk som sjunger klockrent, tonmässigt, utan autotune, men som ändå är helt vedervärdiga att lyssna på. 😆 Så nånstans så är det ju alltid någon som är ansvarig för uttrycket i rösten, dvs som har huvudansvaret för att det låter som det låter, och det är den eller de människornas prestation som jag uppskattar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Bra sång eller bra autotuner, tja, jag anser att det finns bra mycket viktigare aspekter i en sångprestation än tonhöjden.

Ja, då behövs ju verkligen ingen autotuner. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång eller bra autotuner, tja, jag anser att det finns bra mycket viktigare aspekter i en sångprestation än tonhöjden.

Ja, då behövs ju verkligen ingen autotuner. 😄

Nu missförstod du nog vad jag menade. Jag tycker det är trevligt när sången inte är falsk - men eftersom sånt nu går att fixa i efterhand så är det viktigare att sångaren koncentrerar sig på uttryck, frasering och känsla. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttryck,frasering och känsla---alla går de hand i hand, hur är det då med tonsäkerheten och renheten dvs icke falsksång hos vederbörande?

Jag har sällan stött på någon som behärskar endast delar utav ovanstående och därigenom behövt autotune etc, visst finns det halvduktiga sångare som i ytterst enstaka fall i känslosvallet fått med en ngt halvsur ton någonstans men när det gäller proffs så existerar inte sura toner, det bara är så-skulle de missa ngt är det pga halsen eller förkylningen eller att de totalt snubblar över en svår ton men falsksång hör glada amatörer till!

Karaokehörna på ett sunkit hak någonstans i världen, Fredagkväll, de lokala fyllona sitter och klappar händerna åt de lokala hjältarna/talangerna 😄 som får sådana som jag att krevera och lämna stället pga öronsprång och plötsliga aggressions-svall triggade av den uschliga disharmonin som likt pesten dominerar i helvetets håla...

Är de dessa-tbruce-du kallar för musiker om de får chansen att köra sina omusikaliska strupar genom autotune hos dig så vill jag påbjuda ett civilt garde som rensar upp i träsken...dessa individer tror att de har känsla,frasering osv men fy så långt ifrån artisteri de befinner sig och genom dessa föreskrivna fuskmetoder som du och andra föreslår så blir de genast rumsrena?

Nej tack, tacka vet jag äkta musiker, det där andra är för bottenskiktet, pöbeln bestående av kretiner som gapar och skriker sin orenhet och besudlar världen,den gamla världen som sakta försvinner...

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Bra sång eller bra autotuner, tja, jag anser att det finns bra mycket viktigare aspekter i en sångprestation än tonhöjden.

Ja, då behövs ju verkligen ingen autotuner. 😄

Nu missförstod du nog vad jag menade. Jag tycker det är trevligt när sången inte är falsk - men eftersom sånt nu går att fixa i efterhand så är det viktigare att sångaren koncentrerar sig på uttryck, frasering och känsla. 🙂

Ja, för att kräva att han oxå sätter tonerna är lite för mycket....

Sätter man tonerna så tappar man ju känslan 😱

När kommer pluggen auto-feeling?

Perfekt! Vem som helst kan då få gå in o mumla lite - ut kommer färdig sång med känsla, uttryck, timing, toner.... det e vad jag kallar duktig sångare det! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Så kan ni ju ha kvar era ålderdomliga värderingar och ert förakt, om det känns bra.

Jag tycker o andra sidan du visar förakt mot de som verkligen kan nåt, när du jämställer deras förmåga med nån som inte kan + digitalt hjälpmedel.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Oj! Heavy! Tung debatt! Men är det några som hänger med i min monolog om att det är skillnad att HÖRA och att LYSSNA på musik. Därför finns de olika mer eller mindre korrekta formaten.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...