Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad Àr vivladi mest kÀnd för (rent teknikmÀssigt)

Om man blir ombedd att göra en lÄt som efterliknar vivaldi, vad skall man dÄ studera först ?

Annons
Postat (redigerat)

😆

Aaah, jag förstÄr hur du menar, men jag kan inte lÄta bli att skratta ÀndÄ...

😄

Redigerat av android
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Snabba violinfigurer Àr det jag först kommer att förknippa med Vivaldi. Ganska vÀnliga harmonier oxÄ. Stunsigt o bra fart i. Ganska lÀttsamt.

• 2 veckor senare...
Postat

Att det var ljust och muntert. Vivaldis musik anses vara en av dom som förde barock musiken till den mer klassiska musik vi kÀnner idag. SÄ teknikerna Àr vÀl sÄnt som lÄter glatt. Komponerade i dur skalor och snabba legaton.

Postat

Om man blir ombedd att göra en lÄt som efterliknar vivaldi, vad skall man dÄ studera först ?

Lite sammantrÀffande. Vi hade en del nÀrbeslÀktat Vivalditjat pÄ IRLen igÄr.

Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det Àr den 5e Ärstiden. VÀrldens bÀsta gitarrist.

Postat

Rent tekniskt sÄ snodde han aldrig loopar.

Han jobbade varken i Mac eller PC.

Media-skygg, man ser honom aldirg pÄ MTV eller liknande.

Lite slö oxÄ - han har inte slÀppt ngn CD pÄ lÀnge.

Tror jag sÄg honom sÀlja korv vid Sergels torg, men jag kan ha tagit fel...

Postat

Lite sammantrÀffande. Vi hade en del nÀrbeslÀktat Vivalditjat pÄ IRLen igÄr.

Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det Àr den 5e Ärstiden. VÀrldens bÀsta gitarrist.

Jo tack jag vet, har sjÀlv en sjustrÀngad med en hög a-strÀng sÄ jag kan komma Ät samma noter som han.

Han Àr en vÀldigt intressant gitarrist.

• 7 mĂ„nader senare...
Postat

I Wikipedia kan man hitta mycket om Vivaldi , han Àr kÀnd för de 5 Ärstider och andra koncerter som verkar inte vara svÄra , Vivaldi Àr min favorit kompositör , av de 4 Ärstider Àlskar jag mest sommar (presto ) har ngn spelat den ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.