Desecrated Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt) Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ?
dancedancedance Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Det mest kända är nog våren ur fyra årstider. Vivaldi gjorde väldigt snabb musik. typ
android Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 (redigerat) 😆 Aaah, jag förstår hur du menar, men jag kan inte låta bli att skratta ändå... 😄 Redigerat 6 november 2006 av android
MrPhil (oregistrerad) Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Snabba violinfigurer är det jag först kommer att förknippa med Vivaldi. Ganska vänliga harmonier oxå. Stunsigt o bra fart i. Ganska lättsamt.
dancedancedance Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 tråkigt helt enkelt. lyssna på Arvo pärt istället
algifari Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Att det var ljust och muntert. Vivaldis musik anses vara en av dom som förde barock musiken till den mer klassiska musik vi känner idag. Så teknikerna är väl sånt som låter glatt. Komponerade i dur skalor och snabba legaton.
Vallhagen Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt) Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ? Lite sammanträffande. Vi hade en del närbesläktat Vivalditjat på IRLen igår. Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det är den 5e årstiden. Världens bästa gitarrist.
Omni Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Rent tekniskt så snodde han aldrig loopar. Han jobbade varken i Mac eller PC. Media-skygg, man ser honom aldirg på MTV eller liknande. Lite slö oxå - han har inte släppt ngn CD på länge. Tror jag såg honom sälja korv vid Sergels torg, men jag kan ha tagit fel...
Desecrated Postat 18 november 2006 Trådstartare Postat 18 november 2006 Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt) Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ? Lite sammanträffande. Vi hade en del närbesläktat Vivalditjat på IRLen igår. Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det är den 5e årstiden. Världens bästa gitarrist. Jo tack jag vet, har själv en sjusträngad med en hög a-sträng så jag kan komma åt samma noter som han. Han är en väldigt intressant gitarrist.
Scherzo Postat 22 juni 2007 Postat 22 juni 2007 I Wikipedia kan man hitta mycket om Vivaldi , han är känd för de 5 årstider och andra koncerter som verkar inte vara svåra , Vivaldi är min favorit kompositör , av de 4 årstider älskar jag mest sommar (presto ) har ngn spelat den ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.