Jump to content
Annons

Full som en indian


Wernborg

Recommended Posts

#############

2006-12-11

Gjort lite ändringar efter era rekommendationer.

Version 4 (gällande) Högerklicka, spara mål som... xxx.mp3

#############

2006-12-08 (Wernborg-Indian-ver03.mp3)

Hej igen.

Nu har dragit ner basen på trummor och elbas. Det var åt hel---te för högt ställt såg jag nu. Annars fattar jag inte vad det är med denna låten. Iofs min fösta hårdrockslåt, men så rackarns tunt som alla verkar tycka det är låter det inte hos mej, men..... KUNDEN HAR ALLTID RÄTT!!! 🙂

#############

2006-11-29 (Wernborg-Indian-ver02.mp3)

Mors.

Verkar som mellanregistret hade sprungit bort i den första mixen. Har försökt locka hem det igen. Nya versionen är en 192 Kb/S på Hegobalds inrådan. Tack.

#############

2006-11-19

Tjena igen.

Nu har jag lagt på sång och ett kvart-i-tre-ragg (solot alltså, blev lite bråttom).

Fan va svårt detta var att mixa, men hit me!!!! Hur blir det bättre?

#############

Hej.

Min första metallinspelning. Lyssnat i massa år och sen inte lyssnat i massa år. Sen blev jag medlem på detta forum och så väcktes lusten till liv igen.

Extremt demostadie på låten. Sång ska på, solo ska på, kompgitarrer är lite otajta. Tyckte bara att det skulle va kul att ha några likasinnade med på färden så att säga. Resten av kritiken får ni komma på själva.

LÅTNAMN: Full som en indian

ARTIST: W

GENRE: HM

KOMPOSITÖR: W

PRODUCENT: W

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,6 mb

STATUS: Skiss

... som vanligt gäller högerklicka och spara mål som. Sen döpa om till valfritt.mp3.

Ha så kul hälsar Steffo.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

j**la skit.. När ska webmaster fixa det här med mime-types.. Får bara en massa kryptiska tecken på skärmen då kag försöker lyssna.. Men med att "höger klicka" och välja spara som.. Och döpa till en fiktiv .mp3 låt så funkar det ju (men så ska det inte behöva vara).. Nu ska jag lyssna och sen återkommer jag med kommentarer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Steffo!

Vad snabbt du pillade ihop den här "skissen"... Det var ju bara nån timme sedan du skrev att du var sugen på att göra en metallåt. (du måste ha varit RIIIIKTIGT sugen 😉 )

Det här kan ju bli hur bra som helst när det blir färdigt, arret är ju bra....

Känns som det kommer låta mer Hårdrock än Metal... Men det beror ju lite på hur sångmelodin går, i mitt huvud blev det Hårdrock, men du kanske gör sången helt annorlunda...

Ska bli kul att se vart det här bär hän...Jobba på 😮

m.v.h. Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu!

Påminner om Sabbath och Priest faktiskt. Speciellt vid 00:30. Lite Paranoid över det. Känns som hederlig metal förutom introriffet som är lite dödsmetal i sig. Tänker lite på COB. Fattas bara synthslinga.

Se nu till att få en go highpitched-stämma på detta så är du hemma.

Tycker det var bra och vill gärna höra mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Steffo!

Vad snabbt du pillade ihop den här "skissen"... Det var ju bara nån timme sedan du skrev att du var sugen på att göra en metallåt. (du måste ha varit RIIIIKTIGT sugen 😉 )

Det här kan ju bli hur bra som hälst när det blir färdigt, arret är ju bra....

Känns som det kommer låta mer Hårdrock än Metal... Men det beror ju lite på hur sångmelodin går, i mitt huvud blev det Hårdrock, men du kanske gör sången helt annorlunda...

Ska bli kul att se vart det här bär hän...Jobba på 😮

m.v.h. Moberg

Låten satt i fingrarna redan, så det va bara att trycka på REC. Det där med hårdrock vs metall fattar jag inte riktigt. När jag var "aktiv" hårdrockare hette allt typ heavy metal, men förklara gärna. Sångmelodin är ganska melodisk, men det vete katten om jag fixar den själv.... vi får se

Tack så länge

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu!

Påminner om Sabbath och Priest faktiskt. Speciellt vid 00:30. Lite Paranoid över det. Känns som hederlig metal förutom introriffet som är lite dödsmetal i sig. Tänker lite på COB. Fattas bara synthslinga.

Se nu till att få en go highpitched-stämma på detta så är du hemma.

Tycker det var bra och vill gärna höra mer.

Coolt. Priest var mina husgudar så det ligger nog nedärvt i fingrarna. 😮

Ajaj, det var det där med sången. Kan man fuska? 😉

Tack så länge....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Steffo!

Vad snabbt du pillade ihop den här "skissen"... Det var ju bara nån timme sedan du skrev att du var sugen på att göra en metallåt. (du måste ha varit RIIIIKTIGT sugen :rolleyes: )

Det här kan ju bli hur bra som hälst när det blir färdigt, arret är ju bra....

Känns som det kommer låta mer Hårdrock än Metal... Men det  beror ju lite på hur sångmelodin går, i mitt huvud blev det Hårdrock, men du kanske gör sången helt annorlunda...

Ska bli kul att se vart det här bär hän...Jobba på 😄

m.v.h. Moberg

Låten satt i fingrarna redan, så det va bara att trycka på REC. Det där med hårdrock vs metall fattar jag inte riktigt. När jag var "aktiv" hårdrockare hette allt typ heavy metal, men förklara gärna. Sångmelodin är ganska melodisk, men det vete katten om jag fixar den själv.... vi får se

Tack så länge

Ja, du har rätt, det där med hårdrock/metal tolkas nog olika från person till person. Ta "kiss" t,ex var ju hur "hårt" som helst på 80 talet. I dagens mått går väl nästan Kiss under pop....(tog i lite extra...bli inte arga nu.. 😛 ).

Jag tänker lite så här... Hårdrocken är lite mer blues, melodiöst, lite mer 80-tals glammigt och metal är lite mer... ja, så långt sträcker sig inte mina teorikunskaper.. 🙂 lite mer riffande kanske..?

Nu behöver vi ju inte älta detta i evighet, alla kanske tänker olika, men jag ville förklara hur JAG menade i mitt inlägg. 😄

Rock on 😉

...Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

lite mera disktrasa på baskaggen skulle inte skada.

kommer texten att bli på svenska

kan nöstan höra orden en ful indian i (det jag tror är ref

en bra början....

att svenska på ett protools tangentbprd ..suger.

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Calif de Funk (oregistrerad)
Hej Steffo!

Vad snabbt du pillade ihop den här "skissen"... Det var ju bara nån timme sedan du skrev att du var sugen på att göra en metallåt. (du måste ha varit RIIIIKTIGT sugen 😉 )

Det här kan ju bli hur bra som hälst när det blir färdigt, arret är ju bra....

Känns som det kommer låta mer Hårdrock än Metal... Men det  beror ju lite på hur sångmelodin går, i mitt huvud blev det Hårdrock, men du kanske gör sången helt annorlunda...

Ska bli kul att se vart det här bär hän...Jobba på 😄

m.v.h. Moberg

Låten satt i fingrarna redan, så det va bara att trycka på REC. Det där med hårdrock vs metall fattar jag inte riktigt. När jag var "aktiv" hårdrockare hette allt typ heavy metal, men förklara gärna. Sångmelodin är ganska melodisk, men det vete katten om jag fixar den själv.... vi får se

Tack så länge

Ja, du har rätt, det där med hårdrock/metal tolkas nog olika från person till person. Ta "kiss" t,ex var ju hur "hårt" som hälst på 80 talet. I dagens mått går väl nästan Kiss under pop....(tog i lite extra...bli inte arga nu.. 😄 ).

Jag tänker lite så här... Hårdrocken är lite mer blues, melodiöst, lite mer 80-tals glammigt och metal är lite mer... ja, så långt sträcker sig inte mina teorikunskaper.. 🙂 lite mer riffande kanske..?

Nu behöver vi ju inte älta detta i evighet, alla kanske tänker olika, men jag ville förklara hur JAG menade i mitt inlägg. 😠

Rock on 😎

...Moberg

Hej Moberg. Vad jag gillar din definition om Hard Rock och Heavy Metal! Exakt så upplever jag det hela!

hälsningar

Calif de Funk

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt det här.

Gillar inte riktigt det "atonala" partiet i början, tycker inte att det riktigt passar in i den här annars catchigt mysrockande skapelsen.

Trummorna låter sådär. Lite uddlösa och anonyma.

Annars har du ju en radda trevliga riff här. En vass melodi framförd av en klämd-pung-ljus stämma och du har en schysst heavy metal låt. Jag fattar inte riktigt distinktionen mellan metal och hårdrock. Eller jag fattar ju, men jag tycker att hårdrock är metal, eller snarare: metal är hårdrock. Hårdrock ser jag som samlingsbegreppet, liksom.

Tajta till gitarrerna lite. De ska vara Def Leppard-tajta.

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

disktrasa ??

Du menar som när man dänger en rå julskinka i våt asfalt?

Gammalt Tretow-citat?

***

Jag ska lyssna...

edit: tjo... Det låter -83 rakt av. Sen om det är förlegat eller hypermodernt får andra avgöra 😛 Lite "vuxet" kanske... Krämiga gitarrer. Jag tänker mer på gammal Purple/MSG än Judas Priest här. Så du ska nog sortera under "hårdrock".

Arra färdigt. Det behövs stark sång och en JohnLordHammond. 🙂

tjing

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen: (Arra färdigt. Det behövs stark sång och en JohnLordHammond.)Håller med, ligger en hammond under som knapp hörs. Får odla den lite då....

DeDe: (En skizz antar jag. Alt har gjorts bättre förr. Tradiga akordföljder. Skippa. )

Oj, det var ärligt. Uppskattas att du säger vad verkligen tycker. Ska nog spela in sången också innan jag steker den helt.

Rock on...

Link to comment
Dela på andra sajter

DeDe: (En skizz antar jag. Alt har gjorts bättre förr. Tradiga akordföljder. Skippa. )

Oj, det var ärligt. Uppskattas att du säger vad verkligen tycker. Ska nog spela in sången också innan jag steker den helt.

Rock on...

Jag hade inte uttryckt mig så ärligt om jag inte vetat att du kan långt bättre än detta. Det hörs i dina jazzvibbar. Glöm alla regler och begränsningar och uttryck vad du verkligen känner så kommer du att gå långt!

😱

dede

Link to comment
Dela på andra sajter

DeDe: (En skizz antar jag. Alt har gjorts bättre förr. Tradiga akordföljder. Skippa. )

Oj, det var ärligt. Uppskattas att du säger vad verkligen tycker. Ska nog spela in sången också innan jag steker den helt.

Rock on...

Jag hade inte uttryckt mig så ärligt om jag inte vetat att du kan långt bättre än detta. Det hörs i dina jazzvibbar. Glöm alla regler och begränsningar och uttryck vad du verkligen känner så kommer du att gå långt!

😄

dede

Tackar. Nu blev jag glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Då blir det BUMP för nu är sången klar.

Lyssnar lite fundersamt läser ilägg.

sedan får man le .....skratt .......obara njuta.

lite lite mellanregister kanske..

roligt att höra..

Lite Pontare möter satriani i purples loge..

Gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar lite fundersamt läser ilägg.

sedan får man le .....skratt .......obara njuta.

lite lite mellanregister kanske..

roligt att höra..

Lite Pontare möter satriani i purples loge..

Gott

Underbar kommentar. Lite lite mellanregister på sången menar du?

in alles

eller som vi säger hemma överlag..

kan även vara min andra dators skumma medhörning får väll erkännas

hoppas att jag inbte var för kryptisk 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

... annars catchigt mysrockande skapelsen.

Trummorna låter sådär. Lite uddlösa och anonyma.

Annars har du ju en radda trevliga riff här. En vass melodi framförd av en klämd-pung-ljus stämma ...

Tajta till gitarrerna lite. De ska vara Def Leppard-tajta.

Oj. Hade missat ditt inlägg. Kul att det gillas.

Mysrockande skapelse - fan, jag som försökte va tuff 😆😛

Sedan första versionen har nog trummorna petats på lite ...

Nu blev det inte klämd-pung-sång, jag behöver min pung ett tag till, men väl sång....

Well, bättre ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...