Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

heey oh :}

som topic sÀger, jag undrar vart man kan fÄ tag pÄ lite shysta plugs som man kan göra rösten hÀftig med. Jag vill gÀrna ha ett verktyg att fÄ rösten att lÄta bra.. ja, alltsÄ som pitchar voicen. Sedan gÀrna ett plug-in som gör att man kan fÄ rösten att lÄta som det inte Àr nÄgon bas i den utan som i rob mayths barbie girl lÄt nÀr han sÀger "rob mayth gonna rock this show." Sedan vill jag gÀrna ha förslag pÄ vad ni tycker Àr vettigt.

Fortsatt trevlig dag ,

/ekkÀ

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat (redigerat)
  Citat
som pitchar voicen

Googla pÄ GSnap.

Citat
lÄta som det inte Àr nÄgon bas

En eq som skÀr bort allt under 500Hz.

Redigerat av tsmalmbe
Postat

finns det nÄgon magisk plug-in som gör att rösten följer melodin?

t.ex att man sjunger stenhÄrt monotont och lÄter plug-in fixa resten?

DublinMudslide (oregistrerad)
Postat

Pitchar dessa live ? nÀr jag recordar/har recordat och expreminterar lite med rattarna sÄ funkar dem inte, hur skall jag gÄ till vÀga :S ?

Postat

För att göra rösten tunn anvĂ€nder du bara en EQ, och för att fĂ„ lite anna hĂ€ftig röst kan du testa FlÂŽs inbyggda vocoder. Om du bara vill autotuna finns: "Autotune", "G-Snap" & Melodyne 🙂.

Postat

jag förstĂ„r vad ni menar med EQ'n men Ă€ndĂ„n inte , sĂ„ om ni har lust kan ni gĂ€rna ta den lite mer detaljerat 🙂 , autotune förstod jag mej inte pĂ„ alls och inte gsnap heller för den delen 😎. Fl's inbyggda var vĂ€ldigt frĂ€siga 🙂

tackar för svaren, ska försöka grÀva lite mer in i manualerna.

/ekkÀ

Postat

FörstÄr inte riktigt vad det Àr du villgöra med din röst, finns ju en hel del olika saker man kan göra. För att dra nÄgra exempel; pitcha upp, pitcha ner, 'autotuna', fixa robotröst etc etc. pitcha och böja kan man i regel göra i sin vanliga sampler, för att autotuna finns det diverse program till t-ex GSnap, och robotröst fixar man lÀtt med en vocoder.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
  Citat
Om jag sjunger in en strofa, hur fÄr jag det att gÄ automatik i Vocodern nÀr jag vill byta ackorder i "sÄngen" ?

Styr Vocodern med MIDI, koppla in ett keyboard som du sen stry Vocodern med sÄ har du ju en fin uppsÀttning att strofa in med.

Postat

Finns ett template pĂ„ hur du vocodar: Starta programmet vĂ€lj >> File >> Templates >> Vocoder. SĂ„ öppnas ett fint litet projekt som jag har haft mycket anvĂ€ndning av 😉.

Postat
  Zourc3 sa:
finns det nÄgon magisk plug-in som gör att rösten följer melodin?

t.ex att man sjunger stenhÄrt monotont och lÄter plug-in fixa resten?

I Melodyne (vet inte om det finns begrÀnsningar i de olika versionerna, jag har cre8) kan du automatiskt anpassa en melodi efter en annan, om det Àr för stora förÀndringar sÄ lÀr det ju lÄta knasigt i vilket fall. BÀttre att du försöker sjunga med rÀtt inlevelse och sÄ nÀra som möjligt, dÄ lÀr det lÄta bÀst dÄ du korrigerar rösten. PÄ skolan har de Waves Tone, den borde ocksÄ ha ngn sÄdan funktion. Tvinga ngn musikaffÀr att dema dem för dig.

Postat
  Kenta K sa:
TACK! 😛

Kolla att det funkar med FL bara, hittar ingen info pÄ deras hemsida (du kan ju alltid frÄga pÄ forumet pÄ celemonys sida)... dock fanns det ngn pÄ flstudios hemsida som hÀnvisade till Melodyne.

Postat
  steflund sa:
  Kenta K sa:
TACK!  😄

Kolla att det funkar med FL bara, hittar ingen info pÄ deras hemsida (du kan ju alltid frÄga pÄ forumet pÄ celemonys sida)... dock fanns det ngn pÄ flstudios hemsida som hÀnvisade till Melodyne.

Skall kolla up detta! Evig tacksam för svar 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.