Jump to content
Annons

Bara Vi


Fourplay (oregistrerad)

Recommended Posts

Fourplay (oregistrerad)

Jag fortsätter mig fram att experimentera och testa göra lite av varje.

Nu är det radiopop som är tanken, eller vad man då ska kalla det.

Ett försök att göra kommersiell musik i varje fall.

Texten bad jag om hjälp om, men det är väl inte direkt tänkt att lägga någon större vikt på den. Som vanligt är trummorna urusla, om det ändå vore gratis.

LÅTNAMN: Bara Vi

ARTIST/GRUPP: Petter Larsson

GENRE: Rock - Pop

LÅTLÄNGD: 3:47

KOMPOSITÖR: Petter Larsson

PRODUCENT: Petter Larsson

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,2mb

STATUS: Skiss

Petter_Larsson___Bara_vi.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
toiletbrush deluxe (oregistrerad)

trummorna vet du om

elgitarren i början alldeles för distad

arret på låten är rätt sterilt, vilket kan vara en grej...

men en rätt katchy melodi

Link to comment
Dela på andra sajter

hemska gitarrljud så fort den är distad. Byt!

Varför autotuner/melodyne? den låter bedrövligt. Tycker rösten som man skymtar där bakom verkar helt okej, men jag hör nästan bara autotunern nu.

Gillar faktiskt det stela trumkompet, nästan så jag önskar att allt var i samma stil som hihaten faktiskt. Lite mer elektroniskt liksom.

Låten i sig är helt ok, men texten.. nja.

Link to comment
Dela på andra sajter

i en sådan här låt måste ju refrängen lyfta och ta fart mer jämfört med versen...

Hm varför gör den inte det då, du har ju bla lagt på mer trummor och stämma?

Tror att det är basen som gör det, lugna ner basen i versen samt lägg på någon pad väldigt lång bak nästan osynlig i refrängen, just för att få fram volymen liksom.

Texten vet jag inte riktigt om jag köper, men tror att det räcker att byta ut lite små fraser för att få den mer trovärdig. Det där med bröst tex, *smårler*, fast det beror ju på vad du vill uppnå.

Klatschig refräng så det här kan bli något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls så dum melodi, den sätter sig. För att slippa auto-tune-effekten öka Retunevärdet. Ju högre värde desto långsammare reaktion av pitchkorrigering. Vid låga värden - under 10 riskerar tonen att göra trappstegssprång. Sången har bra tryck men ligger lite väl starkt mot instrumenten.

Redigerat av 91:an
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga melodier och bra ideer MEN att kalla detta kommersiellt är nog och ta i.

Låten i sig kanske , Men produktionen håller absolut inte den klassen.

Dock som en demo till skivbolag funkar det nog , fast dom ser nog oxå att du piffar till produktionen lite.

Men dock en låt med mycket potetial..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)
Snygga melodier och bra ideer MEN att kalla detta kommersiellt är nog och ta i.

Låten i sig kanske , Men produktionen håller absolut inte den klassen.

Min tanke var att göra en låt som i sig kunde påminna om en radiolåt.

Dock att justera ljudmässiga detaljer för att få det att låta som en mer seriös produktion är jag påtok för dålig för eftersom att jag ser mig som en ytterst novis nybörjare. Men man ska ju börja någonstanns.

Som sagt var angående texten så har det inte lagts någon vidare större tanke bakom den. Den är mer bara där för att ha något att sjunga en melodi på än att ha någon betydelse. Och Autotune ja, jag tycker nog mer att det är kul att dra på ordentligt med det än att det gör nytta egentligen.

Sen kan jag ju även nämna att jag endast använt mig av en Vox Pathfinder 10w till all gitarr och bas och mickat upp den med en SM57:a 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...