Jump to content
Annons

Ett stort livepublikljud?

Recommended Posts

jollehojje (oregistrerad)
Postat

Tjenis! Jag söker efter en ljudeffekt som avspeglar en livepublik på en stor utekoncert.

De som är gratis är tråkiga pubapplåder. Någon som har ett maffigt ljud på en publik som är gratis skulle vara mycket trevligt att få hem här i stugan, jag räknar inte med det. Tja rå!

Annons
Postat

Borde inte vara så svårt att hitta sånna ljud på samplingsskivor. .Här t.ex, handlar bara om att söka på rätt saker. Vet inte om den jag länkade till är bra eller dålig, men det ska inte vara något problem att hitta. I nödfall kan du ju sampla en liveskiva, där borde du kunna hitta några sekunder med publikljud. Ta flera skivor, försök hitta liknande sound på dem. filtrera, låt dem överlappa varandra på olika sätt så blir det svårt att höra looparna.

Postat (redigerat)

om du har herraväldet över en mac, så finns det endel publikljud i garagebands loopbibliotek... enda "kravet" är dock, att du använder minst tre av looparna i samma låt. (Refererar denna fakta från en av mina tidigare förfrågningar av användandet av garagebands loopar). Har själv laborerat lite med dom publikljuden, och man kan få det att låta hyfsat... tycker jag iaf...

EDIT;

Alltså, att använda minst tre av alla av garagebands loopar... (hmm.. funderar om detta verkligen var en bra meningsuppbyggnad...)

Om du har PC.. så tar jag tillbaks det jag sagt och hävdar motsatsen 🙂

Redigerat av Umemagnus
jollehojje (oregistrerad)
Postat

Heh, jo men är det verkligen värt 2000:- för ett par ljud? Nja tack, men då får jag hitte på nåt annat. Inspelning från liveband är möjlighet men det blir dålig kvalitet. Tack i alla fall!

Postat (redigerat)
Heh, jo men är det verkligen värt 2000:- för ett par ljud? Nja tack, men då får jag hitte på nåt annat. Inspelning från liveband är möjlighet men det blir dålig kvalitet. Tack i alla fall!

köp iLife 06, för 795 spänn (eller va de nu kan kosta) betalade 395 kr ( i runda slängar) som studerande med den rabatten..

Redigerat av Umemagnus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.