Jump to content
Annons

She So Speciall


Recommended Posts

Jag hörde en helt annan grej... 😎 Viktor...skippa allting som kommer efter introt...d.v.s allting som spelar fram till 00:29 är grymt... snickra vidare på det kompet isället..skulle kunna bli en snajsig R&B grej...

Bara för skojsskull lyssnade jag vidare på låten och det låter...väldigt spretigt och

otajt så det nästan bli irriterande svårt att hålla fokus..splash/craschen är alldeles för vass, för hög i volym, melodin på pianot låter nästan som om du tänker innan du spelar tonen 😄

Tighta ihop låten, kvantisera och använd kompressor på vissa ljud så får du ner "styltigheten" lite...

Jag tror oxå att låten har viss potetial, fast med mycket mera jobb bakom rattarna...

Du har ju ett väldigt kompetent forum som bollplank, så risken för att misslyckas kan väl ses som minimal.. 🙂

cook on

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för alla komentarer, jag ska tänka på vad ni har sagt och det är kul att så många har komenterat och sagt så mycket kloka saker.

Hackeman: Ehhrm. Harkel, host. Inser nu att jag lyssnade på fel låt... "nära dig" istället.  😎

Hahaha... 😄 Aja, dom är ju inte allt för olika så det gjorde ju inte så mycket! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag har så mycket att tillägga som inte redan sagts Viktor.

Det finns en del potential här som döljs av rejält slarvig inspelning. Som Demonen säger, introt kan du säkert göra något av. Och det som följer därefter, 0:30 och framåt, låter nästan lite gammal Mike Oldfield, också ett bra koncept. Resten andas TV-spel. Skulle jag vara du skulle jag försöka koncentrera mig på att utveckla någon av dessa tre och inte alla i samma låt.

Kör hårt vetja! som Big Brother-Linda säger 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag har så mycket att tillägga som inte redan sagts Viktor.

Det finns en del potential här som döljs av rejält slarvig inspelning. Som Demonen säger, introt kan du säkert göra något av. Och det som följer därefter, 0:30 och framåt, låter nästan lite gammal Mike Oldfield, också ett bra koncept. Resten andas TV-spel. Skulle jag vara du skulle jag försöka koncentrera mig på att utveckla någon av dessa tre och inte alla i samma låt.

Kör hårt vetja! som Big Brother-Linda säger  😎

Hehe... mm, jag har spelat om två andra av mina låtar (dom är nog som denna, i grunden helt ok, men en dålig inspelning) nu är dom lite bättre, ska fortsätta med denna senare också!

/Viktor

(om jag inte svarar på pm eller här på forumet så beror det på att jag är på landet och på fredag åker jag till Sthlm Jazz Festival! 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...