Jump to content
Annons

She So Speciall


Recommended Posts

LÅTNAMN: She So Speciall

ARTIST/GRUPP: Viktor Löfgren

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4.10

KOMPOSITÖR: Viktor Löfgren

PRODUCENT: Viktor Löfgren

EV. MEDVERKANDE: Thomas Haglund

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.7 mb

LÅTLÄNK: Klicka på "Viktor Music Production"

Mitt senaste alster, hemsidan är långt ifrån färdig, ska fixa den med tiden...

Komentera gärna också... 😎 Kul med all kritik!

/Viktor

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur ska man ha en endaste aning om hur låten är utan att höra varken text eller melodi?

EDIT: Du får ordna upp timingen på massa saker. Kvantisera!!!

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
EDIT: Du får ordna upp timingen på massa saker. Kvantisera!!!

Kan inte kvantisera så mycket... det mesta ligger i Wave filer tyvärr... kör i Cubasis och där finns ingen kvantisering för Wave!

EDIT:

Det kom in en saxofon efter en stund.. Var det melodin?

Japp... Vers melodin!

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Viktor - det spelar ingen roll om du tycker du sjunger illa. Det låter nog bättre än saxen. Gott groove i botten. Lite stelt kanske, men det kan du nog fixa till. Det där "klassiska" piano/cembalo-stuket låter lite lurigt..och den där Crash-snärten som slår till så det står härliga till tycker jag du skall dämpa rejält eller byta ut.

Kan nog bli något med med lite jobb. Rockpoppa på....

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktor - det spelar ingen roll om du tycker du sjunger illa. Det låter nog bättre än saxen. Gott groove i botten. Lite stelt kanske, men det kan du nog fixa till. Det där "klassiska" piano/cembalo-stuket låter lite lurigt..och den där Crash-snärten som slår till så det står härliga till tycker jag du skall dämpa rejält eller byta ut.

Kan nog bli något med med lite jobb. Rockpoppa på....

Tack... det har du rätt i... fixar det strax... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo, här var det lite otajt. Om du kunde tajta till det lite skulle det inte alls vara dumt. Och crashen är fortfarande hög och låter inte så bra.

Panoreringen vid 2:30 är helgalen med lurar. Jag blev nästan yr 😎

Kvantisera eller spela in lite tajtare så har du nog något så småningom. Och du använder en keyboard va? Kan inte den ta emot midi? i så fall kör ut midisignaler till den så har du en rätt ok grund sen om du inte kan spela in det lite tajtare.

Ho hmm... det var nog det. Annars låter ljudbilden rätt ok. Du får nog slita med denna ett tag till tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo, här var det lite otajt. Om du kunde tajta till det lite skulle det inte alls vara dumt. Och crashen är fortfarande hög och låter inte så bra.

Panoreringen vid 2:30 är helgalen med lurar. Jag blev nästan yr 🙂

Kvantisera eller spela in lite tajtare så har du nog något så småningom. Och du använder en keyboard va? Kan inte den ta emot midi? i så fall kör ut midisignaler till den så har du en rätt ok grund sen om du inte kan spela in det lite tajtare.

Ho hmm... det var nog det. Annars låter ljudbilden rätt ok. Du får nog slita med denna ett tag till tror jag.

Tack för komentaren Neko...

Mmm... jag ska nog fixa till det när jag kommer till synten... (har den inte hemma just nu). Jag kan inte köra så mycket VST för då crashar datorn 🙁

Lägger upp en ny version när jag kommer hem från landet om någon vecka eller så! 🙂 Må gött pojkar!

/Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, men jag tyckte inte det lät särskilt bra. Otightenheten gör det knappt lyssningsbart. Sen alla de snygga ljuden som "shakern"?, gitarren, saxofonen och det krossade glaset gör det inte bättre 🙁

Nej, man måste ju börja nånstans med, eller hur? 🙂

Det jag inte tyckte var bra bör du altså, enligt mig göra något åt. Altså, sjung istället för ha de fula synthljuden, och om du nu är trummis så skulle ju det funka minst lika bra som de articifiella trumljuden.

Redigerat av Morta
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sorry, men jag tyckte inte det lät särskilt bra. Otightenheten gör det knappt lyssningsbart. Sen alla de snygga ljuden som "shakern"?, gitarren, saxofonen och det krossade glaset gör det inte bättre 🙂

Nej, man måste ju börja nånstans med, eller hur? 🙁

Det jag inte tyckte var bra bör du altså, enligt mig göra något åt. Altså, sjung istället för ha de fula synthljuden, och om du nu är trummis så skulle ju det funka minst lika bra som de articifiella trumljuden.

🙂

"otightenheten"

Alla stavfel & syftningsfel i ditt inlägg gör det knappt läsbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var det skummaste jag hört på länge. 🙁 Men det är nog det som ger det en själ. Jag skall inte kommentera produktionen på låtarna då andra gjort det redan. Du kan nog med tiden skapa dig ett hörn i musiken med detta. Jag tror att jag hajar åt vilket håll det här kan dra åt med sång och annat. Annars så fanns det en nostalgisk känsla av gamla data spel över det hela. Väldigt positiv musik! 🙂

Gambatte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var det skummaste jag hört på länge. 🙂 Men det är nog det som ger det en själ. Jag skall inte kommentera produktionen på låtarna då andra gjort det redan. Du kan nog med tiden skapa dig ett hörn i musiken med detta. Jag tror att jag hajar åt vilket håll det här kan dra åt med sång och annat. Annars så fanns det en nostalgisk känsla av gamla data spel över det hela. Väldigt positiv musik! 🙁

Gambatte!

Ja... lite positivt äntligen...

För övrigt så ska jag fixa det som ni andra tycker låter mindre bra så ni

också förhoppningsvis tycker det är bra! 🙂

Dock lär det ta lite tid innan det blir klart men till hösten så lovar jag att ha en

ny version av den!

/Viktor

Jag tror att jag hajar åt vilket håll det här kan dra åt med sång och annat.

Är det här en komplimang eller är det att det går åt Fel håll? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt så ska jag fixa det som ni andra tycker låter mindre bra så ni

också förhoppningsvis tycker det är bra! 🙂

Poängen är inte att "vi" ska tycka att det är bra, utan vi ger dig kommentarer om saker att tänka på, så att det utvecklar dig som artist. Annars blir det som allt annat plugg man gör i skolan. Många lär inte för att lära, utan för att bli godkänd på proven. Detta resulterar i att man fort glömmer vad som gjorde det resultatet bra, och samma misstag återupprepas igen. De saker som kommenteras, kan du ta till dig allmänt. I stil med "jag kanske mixar mina trmmor för lågt", eller "Kanske melodin ska melodin inte hoppa runt så mycket" eller vad som.

Se det som en lärandeprocess, och jag lovar att den kommer inte att sluta. Man blir nog alldrig fullärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt så ska jag fixa det som ni andra tycker låter mindre bra så ni

också förhoppningsvis tycker det är bra!  🙂

Poängen är inte att "vi" ska tycka att det är bra, utan vi ger dig kommentarer om saker att tänka på, så att det utvecklar dig som artist. Annars blir det som allt annat plugg man gör i skolan. Många lär inte för att lära, utan för att bli godkänd på proven. Detta resulterar i att man fort glömmer vad som gjorde det resultatet bra, och samma misstag återupprepas igen. De saker som kommenteras, kan du ta till dig allmänt. I stil med "jag kanske mixar mina trmmor för lågt", eller "Kanske melodin ska melodin inte hoppa runt så mycket" eller vad som.

Se det som en lärandeprocess, och jag lovar att den kommer inte att sluta. Man blir nog alldrig fullärd.

Kloka ord Neko 🙂

Men det jag menar är att jag ska fixa det jag har fått komentarer på så att det låter BÄTTRE i alla fall 🙂 (förhoppningsvis) 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer gå åt rätt håll så länge man håller fast vid sitt eget musik skapande och tror på det. Kör ditt eget race tills det att du blir perfekt på det. Jag tar och spar din låt på hårdisken som motvikt mot allt det dystra i musikväg som jag annars har där. 🙁

(Själv tror man inte ett dugg på sin egen musik, räcker med en negativ kommentar och man blir inlaggd på psyk för deppression och påbyltad med psykofarmaka.) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Otajt eller inte, det låter äkta, som ett hantverk,

sen är det bara övning och övning som gäller!

som jag säger till mina barn:

man lär sig inte genom att låta bli !

en enkel bra melodi, med sång blir det ett riktigt lyft !

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här ska man nog se till dess potential. Visst, det låter otajt, trummorna låter som du loopat samma fyra takter rakt igenom, ljuden är ganska tråkiga, etc, etc. Allt det där alla andra har sagt. Se dock på det med Nekos kloka ord i åtanke. 🙂

MEN - inte för att jag kan noter, men jag tror att om du publicerat detta i notform istället och gett till några riktiga lirare + sångare (med text alltså) då tror jag det hade låtit riktigt bra faktiskt. Om jag tänker mig sång + kör där du kör dina lead-ljud, tänker helt andra ljud och trummor, mer tajt, mer sväng, mer jobb bakom arret helt enkelt - då låter det BRA i mina "mentala" öron. 😄

Dessutom - du är 15 bast. När du når snittåldern här har du säkert nått över snittkvalitén på musiken här! 😄

edit: ps. det stavas "special" med ett "L"... 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här ska man nog se till dess potential. Visst, det låter otajt, trummorna låter som du loopat samma fyra takter rakt igenom, ljuden är ganska tråkiga, etc, etc. Allt det där alla andra har sagt. Se dock på det med Nekos kloka ord i åtanke. 😄

MEN - inte för att jag kan noter, men jag tror att om du publicerat detta i notform istället och gett till några riktiga lirare + sångare (med text alltså) då tror jag det hade låtit riktigt bra faktiskt. Om jag tänker mig sång + kör där du kör dina lead-ljud, tänker helt andra ljud och trummor, mer tajt, mer sväng, mer jobb bakom arret helt enkelt - då låter det BRA i mina "mentala" öron.  😄

Dessutom - du är 15 bast. När du når snittåldern här har du säkert nått över snittkvalitén på musiken här!  😉

edit: ps. det stavas "special" med ett "L"...  😉

Ehhrm. Harkel, host. Inser nu att jag lyssnade på fel låt... "nära dig" istället. 😄

*lyssnar på rätt låt*

Ok, mina kommentarer ovan funkar väl rätt bra på denna oxå. 🙂 Den här är ännu mer otajt, men det märks ändå att du kommit en bit längre i musikskapande från din förra låt. Så fortsätt göra nya låtar hela tiden så blir du bara bättre och bättre! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, men jag tyckte inte det lät särskilt bra. Otightenheten gör det knappt lyssningsbart. Sen alla de snygga ljuden som "shakern"?, gitarren, saxofonen och det krossade glaset gör det inte bättre  🙁

Nej, man måste ju börja nånstans med, eller hur?  😄

Det jag inte tyckte var bra bör du altså, enligt mig göra något åt. Altså, sjung istället för ha de fula synthljuden, och om du nu är trummis så skulle ju det funka minst lika bra som de articifiella trumljuden.

🙂

"otightenheten"

Alla stavfel & syftningsfel i ditt inlägg gör det knappt läsbart.

Vad "syftar du på för syftningsfel?" 😄

Jag medger att jag inte var särskilt nogrann med mitt anförande på språket i det inlägget, men läsbart var det väl ändå?(inte för att jag tänker på vad jag skriver nu heller... 😆 )

Hursomhelst, kanske var lite otydlig förut men jag skulle gärna vilja höra fler genuina ljud. En del instrument, t ex gura funkar inte särskilt bra på synth, nämligen. Sen är ju sång roligare än synth-sax... Om du nu skulle våga... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

Alla kommentarer om att det är otight och sånt hoppar jag över. Diggar tvspels känslan jag får av låten som fan! Tycker melodierna låten igenom är bra men faller rejält på ljudvalet. Med andra ljud låten igenom hade det i mina öron blivit en riktigt skön gammal tvspels låt, eller åt det hållet iallfall. Sen om detta inte var din ide eller mening är ju en annan sak men jag hör mycket lovande saker i detta. Jag tycker den borde kläs i en rejäl retrokostym. 😎

Att ge sig på dessa melodier med mer traditionella instrument skulle jag inte vilja höra. Det doftar elektroniskt med rätta. Ingen sång! tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...