Jump to content
Annons

40 000 spänn för en mac och program


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Dom nya bärbara är fantastiska!

Och enligt rykten ska väl MacBook Pro få Core 2 Duo inom kort också?

Jasså?

Tänkte införskaffa mig en mac. Vore kanske värt att vänta på i mitt fall?

Fast ingenting är fastställt ännu, utan bara ett löst rykte?

Macfeber

Så säger dom i alla fall 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
borbas (oregistrerad)
Åhh, så här är det jämt vid planerade dator inköp.. 😳  Vänta lite så kommer du få en fetare burk, väntar man lite till så blir den ännu fetare! Blir galen 🙂

Sant som du säger Antevante. Men om de nu eventuellt byter upp sig till nyare duo-core inom loppet av en månad så är det värt att vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man blir ju som sagt lite nyfiken på hur mycket mer man kan kräma ur en sån där värsting för 32 000 spänn, det måste ju vara nåt för jävligt mycket mer prestanda med tanke på prisskillnaden. Men med tanke på bra info i den här tråden som att det inte är riktigt klart än med pluggar och sånt så blir det nog till att vänta. Har ingen lust att byta till nåt som är ungefär lika kraftfullt som det jag redan har det ska va en jävla skillnad för att det ska bli av helt enkelt annars får det va. Typ lägga grunden för en framtida studio.

Göran

Jo, men då har du uppgraderat till tänderna. Standardmodellen kostar ju bara 24000:-.

Och som sagt, hittar du en QuadG5 så kommer du nog leva lyckligt med den i många år framöver....

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Ja man blir ju som sagt lite nyfiken på hur mycket mer man kan kräma ur en sån där värsting för 32 000 spänn, det måste ju vara nåt för jävligt mycket mer prestanda med tanke på prisskillnaden. Men med tanke på bra info i den här tråden som att det inte är riktigt klart än med pluggar och sånt så blir det nog till att vänta. Har ingen lust att byta till nåt som är ungefär lika kraftfullt som det jag redan har det ska va en jävla skillnad för att det ska bli av helt enkelt annars får det va. Typ lägga grunden för en framtida studio.

Göran

Jo, men då har du uppgraderat till tänderna. Standardmodellen kostar ju bara 24000:-.

Och som sagt, hittar du en QuadG5 så kommer du nog leva lyckligt med den i många år framöver....

Det är nog till tänderna det känns att det handlar om i så fall. Ska det va så ska det va annars får det nog va kort sagt för min PC funkar helt ok. Men det kan bli att man ändrar sig inget är mejslat i sten så jag tar mig friheten att vela hit och dit helt på eget bevåg 😲 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

1 GB (Ev. mer minne köper du billigare själv)

[...]

Vart hittar du detta billigare minne? Ok, lite billigare går att hitta, men då knappt ngn lagerhåller det är det ju sjukt dyrt överallt... jag hittade endast lite dyrare då jag köpte min. Men det var ju iof sig en månad sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fastnade igår natt i ett alldeles privat jam på en sjuk grej jag gjorde, det är en "konstmusikalisk" (alltså pretentiös) pryl som jag fick för mig att industrialisera (den industriella revolutionen ni vet, man vill ju vara modern också). Lite hade jag väl i åtanke att jag skulle pressa maskinen lite, men främst hade jag jädra kul. Tänkte dela med mig av glädjen för hur pass mycket längre jag kan gå med min MacPro (3Ghz och 4gig ram) än min PowerBook! =)

Klicka här (1,3mb tiff)

Ljuden är inte särdeles enorma och de pluggar jag lekte med är bara några sådana som köttar lite, har tänkt köra EWQLSO-platinum då de får bort fingret från... eh gräddskålen.. och fixat UB updateringen av Kontakt 2 så då kan det ju behövas lite kraft där drar ju ram-utrymmet iväg, men 21 mjukvaruinstrument och inte en enda "freeze" är kul att jobba med. Kreativiteten mosar fram.

EDIT: Kom på att detta borde ligga i en annan tråd, men ville väl ta det här för att få över fler folk från den mörka sidan... hehe

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lät det där, Steffo? 😲

Faktiskt kul... jag satte det där partiet i en enormt lång loop och lät och byggde på det efterhand, satt och tokdiggade det helt galna mörkret. =) Imorrn kanske jag gör ett utdrag så ni får höra... eller inte. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lät det där, Steffo?  😉

Faktiskt kul... jag satte det där partiet i en enormt lång loop och lät och byggde på det efterhand, satt och tokdiggade det helt galna mörkret. =) Imorrn kanske jag gör ett utdrag så ni får höra... eller inte. hehe

Eller jo!! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

borbas (oregistrerad)

Hur som helst.

Nu när jag har tänkt att fördjupa mig inom "musiken" så har jag blivit intresserad av att köpa en mac. Både av estetiska och arbetsmässiga själ.

Men istället för att köpa mig en MacPro skulle jag kunna lägga ut "mac-pengarna" på ett skapligt interface och något slags syntetiskt instrument.

Fast då får jag ett urval av redigering/inspelnings-program med "sämre" prestanda/funktioner(utseende) ?

Nej jag har inte använt mig av PT eller Logic förut.

(Burken jag har nu är "duglig" för övrigt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

borbas (oregistrerad)
Hur som helst.

Nu när jag har tänkt att fördjupa mig inom "musiken" så har jag blivit  intresserad av att köpa en mac. Både av estetiska och arbetsmässiga själ.

Men istället för att köpa mig en MacPro skulle jag kunna lägga ut "mac-pengarna" på ett skapligt interface och något slags syntetiskt instrument.

Fast då får jag ett urval av redigering/inspelnings-program med "sämre" prestanda/funktioner(utseende) ?

Nej jag har inte använt mig av PT eller Logic förut.

(Burken jag har nu är "duglig" för övrigt.)

Det här är kanske är en fråga mer lämpad i hårdvara/övriga program-forumen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst.

Nu när jag har tänkt att fördjupa mig inom "musiken" så har jag blivit  intresserad av att köpa en mac. Både av estetiska och arbetsmässiga själ.

Men istället för att köpa mig en MacPro skulle jag kunna lägga ut "mac-pengarna" på ett skapligt interface och något slags syntetiskt instrument.

Fast då får jag ett urval av redigering/inspelnings-program med "sämre" prestanda/funktioner(utseende) ?

Nej jag har inte använt mig av PT eller Logic förut.

(Burken jag har nu är "duglig" för övrigt.)

Det här är kanske är en fråga mer lämpad i hårdvara/övriga program-forumen ?

Ja kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lät det där, Steffo?  🙂

Faktiskt kul... jag satte det där partiet i en enormt lång loop och lät och byggde på det efterhand, satt och tokdiggade det helt galna mörkret. =) Imorrn kanske jag gör ett utdrag så ni får höra... eller inte. hehe

Eller jo!! 😉

Du får lova att hålla i dig hårt, för detta är stört som tusan... det är ett litet intro så är det en rytmisk loop som går i orkestern, det här är nästan slutresultatet, stängde av några av de sista plugsen innan det flippar helt. Hoppas ni inte blir mörkrädda och får problem med erat sociala liv.

Låten: Psyk-Cirkus Önskemål... lyssna högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lova att hålla i dig hårt, för detta är stört som tusan... det är ett litet intro så är det en rytmisk loop som går i orkestern, det här är nästan slutresultatet, stängde av några av de sista plugsen innan det flippar helt. Hoppas ni inte blir mörkrädda och får problem med erat sociala liv.

Låten: Psyk-Cirkus Önskemål... lyssna högt.

Mamma, jag är rädd! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lät det där, Steffo?  🙂

Faktiskt kul... jag satte det där partiet i en enormt lång loop och lät och byggde på det efterhand, satt och tokdiggade det helt galna mörkret. =) Imorrn kanske jag gör ett utdrag så ni får höra... eller inte. hehe

Eller jo!! 😉

Du får lova att hålla i dig hårt, för detta är stört som tusan... det är ett litet intro så är det en rytmisk loop som går i orkestern, det här är nästan slutresultatet, stängde av några av de sista plugsen innan det flippar helt. Hoppas ni inte blir mörkrädda och får problem med erat sociala liv.

Låten: Psyk-Cirkus Önskemål... lyssna högt.

Något säger mej att man inte behöver lägga 40 000 på en dator för att få ut det där ljudet ur den. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lät det där, Steffo?  😳

Faktiskt kul... jag satte det där partiet i en enormt lång loop och lät och byggde på det efterhand, satt och tokdiggade det helt galna mörkret. =) Imorrn kanske jag gör ett utdrag så ni får höra... eller inte. hehe

Eller jo!! 😕

Du får lova att hålla i dig hårt, för detta är stört som tusan... det är ett litet intro så är det en rytmisk loop som går i orkestern, det här är nästan slutresultatet, stängde av några av de sista plugsen innan det flippar helt. Hoppas ni inte blir mörkrädda och får problem med erat sociala liv.

Låten: Psyk-Cirkus Önskemål... lyssna högt.

Något säger mej att man inte behöver lägga 40 000 på en dator för att få ut det där ljudet ur den. 😲

Det var inte det som var grejen, men du har nog rätt... jag gav inte 40.000 heller. =) Jag skall inte försvara "låten" alls, var bara en natt-neuros, Grund arret kommer ni att få möjlighet att lyssna till efter april i vår då jag skall ha min uppsättning av "Omnituentis ater quercus". Skall hojta mer om det sedan! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jäää rena psykcirkusen som ett helvetestema från en thriller 😕 där dom springer och springer för att undkomma det otäcka otäcka hemska 😳 . Tack för lyssningen det var intressant och det var ett imponerande gäng pluggar och grejs som var igång måste jag säga.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lova att hålla i dig hårt, för detta är stört som tusan... det är ett litet intro så är det en rytmisk loop som går i orkestern, det här är nästan slutresultatet, stängde av några av de sista plugsen innan det flippar helt. Hoppas ni inte blir mörkrädda och får problem med erat sociala liv.

Låten: Psyk-Cirkus Önskemål... lyssna högt.

Skit coolt!!

Får man remixa

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lova att hålla i dig hårt, för detta är stört som tusan... det är ett litet intro så är det en rytmisk loop som går i orkestern, det här är nästan slutresultatet, stängde av några av de sista plugsen innan det flippar helt. Hoppas ni inte blir mörkrädda och får problem med erat sociala liv.

Låten: Psyk-Cirkus Önskemål... lyssna högt.

Skit coolt!!

Får man remixa

Hehe, vetigudarna.. det är ju liksom en remix på ett arr jag gjort. Du kanske kan få leka med det då det börjar bli mer klart, men då får du lägga beat och pluggar själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...