skez Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Nytt MIDI-Keyboard ---> FL Studio Hej. Jag har nyss fÄtt hem mitt nya keyboard, Midistart-2 ProKeys frÄn Miditech. Jag har anslutit det genom USB och datorn hittar det. Jag har installerat drivrutinerna som följde med. Men i FL Studio hörs ingenting. Under Input har jag kryssat för Enable, och Controller Type stÄr pÄ (generic controller). DÀr finns lite olika att vÀlja mellan, dem som ser "viktiga" ut Àr UF Omnipotent Master Keyboard och Frontier Design TranzPort, men tror inte det ska behövas vÀljas dÀr. Jag Àr inte sÀker pÄ om dessa tvÄ har funnits dÀr före jag installerade drivrutinerna. HjÀlp tack =) //Skez
skez Postat 11 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 11 oktober 2006 Ja, jag har markerat en Vanguard plugg ex. Men det kmr inget ljud och datorn reagerar inte pÄ tangenttryckningarna.
Nexustwins Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Precis brevid main volym reglaget, (Till vÀnster) finns tvÄ "Lampor". Reagerar dehÀr pÄ dina tryckningar pÄ klaviaturen? Om inte, Tryck "F10". I nedre vita rutan ska du vÀlja din midi keyboard. (Om den inte finns dÀr Àr det inte rÀtt installerat). Klicka i enable, Om det finns sÄ kan du Àven vÀlja rÀtgt keyboard under "Controller type". // Nexustwins
skez Postat 12 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 oktober 2006 SĂ„ mitt keyboard ska stĂ„ med i den vita rutan? DĂ€r stĂ„r bara SB Live! MIDI UART, och det Ă€r frĂ„n mitt ljudkort tror jag. đ
Nexustwins Postat 12 oktober 2006 Postat 12 oktober 2006 Om du har ett creative ljudkort Àr det ett ljudkort, om din synth inte finns dÀr har du inte installerat den rÀtt...
skez Postat 12 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 12 oktober 2006 Har stoppat in drivrutinskivan, installerat frÄn Windows2000/XP mappen, bara att trycka pÄ Install nÀr keyboarden Àr igÄng, Done. Det Àr bara det som ska behövas men det har jag gjort...
Nexustwins Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Om du har följt manualen till pukt och pricka sĂ„ har du problem. Kan tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig pĂ„ distans đ.
Linus Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 SĂ„ mitt keyboard ska stĂ„ med i den vita rutan? DĂ€r stĂ„r bara SB Live! MIDI UART, och det Ă€r frĂ„n mitt ljudkort tror jag. đ Ja, du mĂ„ste Ă€ndra till ditt USB-klaviatur i FL:s midiinstĂ€llningar.
skez Postat 14 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 14 oktober 2006 Linus Den finns inte med dÀr ju. Allt Àr propert installerat o.s.v. Men jag har skickat ivÀg ett mail till Miditechs hjÀlpsupport ^^ Hoppas det kommer fixa sig.
Nexustwins Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Har du testat att installera den pÄ en annan dator? Det kan ju vara nÄtt mishmash med din dator.
skez Postat 15 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 oktober 2006 Det Ă€r sant, vi hade tĂ€nkt pröva pĂ„ min farsas datorn imorgon đ Vet inte om jag hoppas pĂ„ att det ska fungera dĂ€r lr inte >_<
Tobias J Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Jag har samma problem fast med mitt Oxygen 8 v2 klaviatur. jag ska installera om nu men du kan val skriva svar om du löser det sĂ„ gör jag samma sak om jag löser det. đ
Nexustwins Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 ITS A LIVE ............................. đ Lovade du inte att skriva svar? đ
Tobias J Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 JO jag Pm ade Men jag skriver hĂ€r ocksĂ„. Installerade om sĂ„ funkade det. Grymt bra med det hĂ€r forumet. Tack alla som hjĂ€lpt mig đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.