Jump to content
Annons

Dax för mitt första utkast


Betyg  

6 röster

  1. 1. Betyg

    • 1,
      1
    • 2,
      1
    • 3,
      2
    • 4,
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Den är ganska enformig vilket förtar en del av lyssningen. Tycker det första instrumentet som kommer in dominerar genom hela låten, variation och jämna ut ljudbilden lite är nog mina tips. Kanske sänka dina hihats lite, de bryter av ganska kraftigt från den murriga bilden och skär lite i öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

det händer inte så mycket. Vad är tanken bakom musiken? De första 45 sekunderna känns det som om något är på väg att hända - jag bara väntade på ett blixtrande trumbeat och mycket rörelse. Men det blev lixom inget...

Keep on truckin'

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter lite som ett par av kanalerna av en låt bara, ta allt det du har nu, skär lite bas, släng på en kik och ett par feta trumloopar kanske det mer blir som en låt.. I övrigt så börjar ju vi alla någonstans, det är ju helt enkelt nödvändig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Ärligt talat....jösses...det låter som det kan bli något, men det är på tok för enformigt som det är nu.....tror nog att du kan skruva ljud dock..

Link to comment
Dela på andra sajter

man får tacka för alla tips. roligt att höra vad andra tycker.....

vad det än må vara! 🙂

////MusicGene: Vad är tanken bakom musiken?//

en vän sa till mej att göra en låt på 8min och jag fick max andvända 5st ljud!

han skulle ha låten till ett utskicksprojekt som han höll på med.

Själva tänkem bakom låten när jag gjorde den var att det skulle vara till en video!

(som jag förhoppningsvis kommer att gör nån gång, då jag har hafft hela temat klart i skallen i fem år!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

efter 30 skunder ville jag ha in en frenetisk heavy-trummis med blyklubbor i nävarna... plockar du bort en del lågmid ( smala band+skära lätt )blir allting renare och inte så jobbigt för hjärnbarken att lyssna på...nu är den frekvensen lite för dominerande och på tok för statiskt...

Kunde bli en fet Nu-metal låt? fråga Danny Cort om han inte kan lägga en rap genom en distbox... + frenetiska DFH-trummor...

Kan bli nåt av den här när han blir stor..

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
KLF!

Det här gillar Danny.

Ska testa att kicka nåt. Ricardo Da Force typ.

"The P to the E to the R - PerkaBalogy!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaadu. Du kan ju verkligen göra intro som bygger upp förväntningar, men sen låter du en bara hänga där. Hade detta varit ditt bidrag i vår tidigare 30-sekunders-intro-tävling hade du legat bra till, men sen händer ju inte ett jutta mer. Verkligen synd, för man sitter upptrissad och förväntansfull och bara väntar ivrigt på ett slag av slammer i nyllet efter en halv minut sisådär... hade varit skönt att få det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...