Jump to content
Annons

EZdrummer-expansioner


gsol

Recommended Posts

Här har ni lite EZX DFH GRINDCORE från mig.

http://stashbox.org/2949/RiffGRINDCORE-07.mp3 

😄

😎 Smooth

Det är alldeles för lite grindcore på det här forumet... 😎

Ok då kontrar jag med en låt som spelades in för ett och ett halvt år sedan... Jag har proddat och sjungit... nu blir det iofs off topic för det är inte EZ nånstans, men ändå... det grind 😆

Exhale - Stängda dörrar

(Pukorna på settet lät så sjunkt dåligt att jag triggade dom, låter inte heller så bra, men de hörs i alla fall. Annars hade det bara varit lite fladder.)

Jävlar, vad bra! Du varvar grindcore med tunga Totalt Jävla Mörker-vibbar, och jag älskar det! 🙁

Du skriver "inte EZ nånstans". Menar du att du spelar trummorna själv?! För isåfall är jag riktigt imponerad! Det är så att självaste Matte Modin skulle dragit lite på smilbanden.

Skön låt, that's a keeper!

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 121
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Här har ni lite EZX DFH GRINDCORE från mig.

http://stashbox.org/2949/RiffGRINDCORE-07.mp3 

🙁

😎 Smooth

Det är alldeles för lite grindcore på det här forumet... 😎

Ok då kontrar jag med en låt som spelades in för ett och ett halvt år sedan... Jag har proddat och sjungit... nu blir det iofs off topic för det är inte EZ nånstans, men ändå... det grind 😆

Exhale - Stängda dörrar

(Pukorna på settet lät så sjunkt dåligt att jag triggade dom, låter inte heller så bra, men de hörs i alla fall. Annars hade det bara varit lite fladder.)

Jävlar, vad bra!

Du skriver "inte EZ nånstans". Menar du att du spelar trummorna själv?! För isåfall är jag riktigt imponerad! Det är så att självaste Matte Modin skulle dragit lite på smilbanden.

Skön låt, that's a keeper!

Nej jag kan inte spela trummor... jag har bara sjungit och proddat... eller jag spelar nog lite gitarr på nått ställe i låten har jag för mig. Ne, det är trummisen som spelar. JAg är inte med i bandet längre, hoppade av för att lägga mer tid på ett annat band. Men om du gillade det så kan du ju kolla in dom på www.exhaleswe.com

Edit: om du gillade det mycket så har jag ett gäng skivor hemma om du vill köpa 😄

Jag hjälper dom nämnligen med att sälja skivor och lite pr och sånt ändå, även om jag inte är med längre.

Redigerat av Fnulf
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni lite EZX DFH GRINDCORE från mig.

http://stashbox.org/2949/RiffGRINDCORE-07.mp3 

😛

😄 Smooth

Det är alldeles för lite grindcore på det här forumet... 😎

Ok då kontrar jag med en låt som spelades in för ett och ett halvt år sedan... Jag har proddat och sjungit... nu blir det iofs off topic för det är inte EZ nånstans, men ändå... det grind 🙂

Exhale - Stängda dörrar

(Pukorna på settet lät så sjunkt dåligt att jag triggade dom, låter inte heller så bra, men de hörs i alla fall. Annars hade det bara varit lite fladder.)

Jävlar, vad bra!

Du skriver "inte EZ nånstans". Menar du att du spelar trummorna själv?! För isåfall är jag riktigt imponerad! Det är så att självaste Matte Modin skulle dragit lite på smilbanden.

Skön låt, that's a keeper!

Nej jag kan inte spela trummor... jag har bara sjungit och proddat... eller jag spelar nog lite gitarr på nått ställe i låten har jag för mig. Ne, det är trummisen som spelar. JAg är inte med i bandet längre, hoppade av för att lägga mer tid på ett annat band. Men om du gillade det så kan du ju kolla in dom på www.exhaleswe.com

Edit: om du gillade det mycket så har jag ett gäng skivor hemma om du vill köpa 😛

Jag hjälper dom nämnligen med att sälja skivor och lite pr och sånt ändå, även om jag inte är med längre.

You've got mail (Läs: PM)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ezdrummer är väl tänkt först och främst som ett låtskrivarverktyg. Inte för helt färdiga produktioner rakt av med hämtade midifiler.

Vill man använda det i en färdig låt så anser jag att man MÅSTE programmera midifilerna tills det låter bra och naturligt. Då tycker jag ezdrummer låter riktigt bra!

Jag har svårt att tänka mig att det går att göra midifiler som inte behöver redigeras i efterhand eller att en inbyggd funktion kan göra det.

Man måste ju lägga sin personliga touch på det så man får precis det man är ute efter.

Vill man ha total kontroll över ljudet så skaffar man väl superior mm.

Det skulle vara intressant att höra exempel på addictive drums. Man kan aldrig få nog av sköna trumljud 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.. jag gillar FAQsen på hemsidan..  😎

Q 1: Is Addictive Drums really really good?

A: Yes it is

Q 2: Will it run on one of those new fancy IntelMacs?

A: Absolutely!

Q 3: Will it be expensive?

A: Not really, considering what you get!

Q 4: Are you from Sweden?

A: Ja, det stämmer!

Q 5: Is there a Pro Tools version?

A: Yes there is!

Jag gillar dem inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jakobovskij och alla andra forumdeltagare,

Forst, det finns inga svenska vokaler i det har svaret.

Jag skriver det fran en dator i Storbrittanien.

Jag ska forsoka att bemota den kritik som Jakobovskij

kommer med punkt for punkt:

Håller helt med! Det är verkligen inget ballt ljud i EZ eller BFD.. Det är liksom platt o torrt. Det låter tryck "prack" Man vill ha mer sustain och mer levande ljud.

Ljudet i EZdrummer ar inspelat pa Avatar studios i NY av en av varldens

basta producenter och en av de mest anlitade studiotrummisarna.

Om man gillar det eller inte ar ju mest en smaksak. EZX ljuden ar inspelade

i andra studios i Sverige och England av duktiga producenter och musiker. Aterigen, en smaksak om man gillar det eller inte men det att dra alla de

ljud som finns tillgangliga i EZ+EZX:r over en kam verkar mer som pajkastning

an serios kritik.

O det här med deras humanizer.. Alltså, det låter riktigt illa om man inte har det på. Och när man har det på så blir det bättre. MEN! Verkligen inte mänskligt.

Det toontrack gör är att de blandar samplingar slumpartat

Humanizern i EZ gor att man aldrig far tva slag i rad och aldrig en upprepad slagsekvens. Vill man ha annu mer variationer och uttryck sa finns dfh Superior

som en fullstor produkt med alla mojligheter.

och flyttar midi-tonerna så att de inte ligger rakt på takten. Men! Det gör fortfarande inte att det det låter mänskligt. Om det ska låta mänskligt så ska det vara inspelat av en riktig trummis.

Han spelar inte slumpartat. Han spelar med riktig feel.

 

dessutom! Om man zoomar in på en midifil från ez och tittar på midi-tonerna så ser man att tonerna har helt jämna velocityvärden. alltså hur starka de är. De ligger på 35, 80, 105 osv.. Om de hade spelats in av en trummis hade velocity värdena varit mkt mer varierade. Ännu en sak som toontrack har tabbat sig på. Det är helt enkelt midi-programmering det handlar om och inget mänskligt över huvudtaget. Jag fattar inte varför de tar in meshuggah o en massa andra trummisat om de ändå bara ska programmerna skiten![/I]

 

Grundmidit i EZ ar programmerat. Midit till EZX:r etc ar delvis programmerat,

delvis spelat beroende pa vilken genre midit ar gjort for.

 

DESSUTOM! det som gör mig mest tveksam är att det de kallar midi-grooves bara är olika lager med patterns . I "groove library" väljer man ju först en groove variation med bastrumma o virvel i olika figurer. Sen lägger man på hihat patterns och ridepatterns på detta. O dessa patterns ändrar sig inte när man byter groove variation.

 

Alltså: Variationen "Hihat 8-th hard" är den samma på groove variation 08 och på groove variation 14. En RIKTIG trummis hade spelat och accentuerat hihaten annorlunda beroende på vilken pattern man spelar på bastrumman. Ännu en sak som toontrack inte har tänkt på och som gör att "mänsklighetfaktorn" försämras.

 

Alltså.. det låter OK! Men absolut inte tillräckligt mänskligt för mig. Dessutom är möjligheterna att variera soundet och få det att låta "levande" och "funkadelic" alldeles för få! Det låter glasslådor nu!

 

Nä! Hoppas Addictive Drums kan styra upp denna cirkus!

 

Kanske ska Jakbovskij vara forsiktig med att kalla

de format som anvands av en majoritet av anvandare

just nu (BFD, EZdrummer) for cirkus eftersom det i realiteten

dumforklarar alla som har valt att jobba med verktygen.

Det i sin tur ar att dumforklara Addictive Drums framtida

anvandarbas.

 

Slutligen, all den kritik som har framforts har och i det sista

citatet ar naturligtvis helt ok. Som anvandare valjer man det

verktyg som man tycker later bast och som bast kan svara mot

den kreativa verksamhet man bedriver. Men, jag har en fraga

till Jakobovskij som kanske kan klargora kritiken i ovrigt.

 

Efter lite research sa kan jag konstatera att Jakobovskijs

namn ar Jakob Moller. XLN audio har ocksa en Jakob Moller

pa listan over anstallda. Jag skulle vilja att Jakobovskij klargor

bade for forum anvandarna och for tidningen studios moderatorer

att han inte ar samma Jakob Moller som jobbar med att utveckla

Addictive Drums (vilket for ovrigt ser ut att bli en riktigt fin produkt)

for i sa fall sa maste hans kritik naturligtvis lasas i ett nagot annorlunda

ljus. Varken Toontrack Music eller nagra av vara andra konkurrenter

anvander forum for att framfora kritik i syfte att sanka en konkurrent.

Om vi gor inlagg sa gor vi dem med en mycket tydlig avsandare sa att

anvandarna vet var vi star i sakfragorna. Det ar viktigt bade for utvecklarens

trovardighet och for trovardigheten hos det forum som anvands.

 

 

Basta Halsningar,

 

Andreas Sundgren, Toontrack Music

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla!

Detta är Niklas och Lars på XLN Audio.

Vi ser att vissa inlägg från Jakoboskij har föranlett Andreas på Toontrack att reagera, vilket vi har full förståelse för.

Vi vill klargöra att Jakobovskij ÄR Jakob Möller som är anställd av oss, och vi vill be om ursäkt för att han inte tydligt har klargjort vem han är.

Vi i "ledningen" inte har haft någon vetskap om att detta pågick.

Vi har ingen bra ursäkt till detta och vi tar fullt ansvar för att det har blivit som det har blivit.

Det enda vi kan säga som förklaring är att Jakob är ung och ivrig och inte har haft någon bra koll på de "etikregler" som gäller på forum.

De åsikter som Jakobovskij har uttryckt här på forumet uttrycker Jakobs egna personliga åsikter och inte XLN Audios.

Vi försäkrar att detta inte kommer upprepas.

mvh

Niklas, Lars & Jakob

XLN Audio

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! 😆

Är det bara jag som inte gillar virvlen i Ez DFH ?

Det finns ju några stycken men ingen låter som jag hade velat 😕

Brukar blanda gamla Sensitone virvlen med resten av paketet i EZ DFH 🙂

Prövade nya DFH på en gammal låt, lägger ut två exempel, ett med gamla DFH och EZ DFH:

Gamla DFH (med sensitone virvlel)

EZ DFH (glömt bort vilken virvel 😛 )

/jonson 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat både ezx dfh och dfh och tycker att ezx dfh har bättre ljud.

Nu vet jag inte vilken virvel du har valt men det andra klippet låter mycket bättre i mina öron än det första. Du kan ju såklart ha lurat oss och blandat ihop klippen 🙂

Men jag får ändå ut bäst ljud med ezx dfh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat både ezx dfh och dfh och tycker att ezx dfh har bättre ljud.

Nu vet jag inte vilken virvel du har valt men det andra klippet låter mycket bättre i mina öron än det första. Du kan ju såklart ha lurat oss och blandat ihop klippen 😎

Men jag får ändå ut bäst ljud med ezx dfh.

Hehe, naj jag har inte lurat er 😉

På vilket sätt låter det bättre? Jag tycker det bara låter sämre, men antar att det är en smaksak 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första klippet låter som om man knäpper med ett finger på virveln. Platt, stelt, tråkigt och inte så dynamiskt. Det är mycket mer tryck i klipp nr 2 enligt mig, och definitivt det ljud jag skulle välja. Det låter bättre och mer naturligt.

Min favoritvirvel i ezx dfh är nog Sonor 2. Den har lagom mycket efterklang och bra tryck.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Det första klippet låter som om man knäpper med ett finger på virveln. Platt, stelt, tråkigt och inte så dynamiskt. Det är mycket mer tryck i klipp nr 2 enligt mig, och definitvt det ljud jag skulle välja. Det låter bättre och mer naturligt.

Min favoritvirvel i ezx dfh är nog Sonor 2. Den har lagom mycket efterklang och bra tryck.

Okej, smaksak då 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Addictive Drums verkar har gjort bort sig rejält. Bra jobbat ToonTrack.

Efter att ha använt EZX i ett par veckor nu så kan jag bara lyfta på hatten och ge 9.5/10. Helt underbart och proffsigt gjort, och för det billiga priset. Skulle ge det 10/10 men ingenting är perfekt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första klippet låter som om man knäpper med ett finger på virveln. Platt, stelt, tråkigt och inte så dynamiskt. Det är mycket mer tryck i klipp nr 2 enligt mig, och definitvt det ljud jag skulle välja. Det låter bättre och mer naturligt.

Min favoritvirvel i ezx dfh är nog Sonor 2. Den har lagom mycket efterklang och bra tryck.

Okej, smaksak då 😛

Jag tycker också att det andra låter mycket bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in nyheter i nya Studio! Där har ni en screenshot och lite mer info om Addictive Drums! Check it out! 😄

Ut med språket..

Hur mycket betalar XLN Audio dig..? 🙂

När jag blickar tillbaka på ett av mina inlägg i en annan tråd där Addictive Drums diskuterades tappar jag all respekt för Jakob från XLN Audio som gång på gång tydligt förklarar att han inte har någon anknytning till företaget utan bara är "en entusiast som gillar nya grejer, särskilt trumgrejer".

Oturligt nog är svaret på frågan citerad ovan nu raderat av Jakobovskij... 😉

Jävligt pinsamt må jag säga. Så jobbar bara oseriösa säljare, även om det bör tilläggas att XLN Audios ledning påstår sig varit ovetandes om detta (vilket mycket väl kan stämma).

(Bra grävande journalistik där, Toontrack! 🙂 )

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

det enda jag saknar i ezdrummer är en volymknapp för cymbalerna, jag vet att det är så det fungerar i verkligheten där man oftast bara har två stycken headroom mickar, men det känn sändå som att cymbalerna och hihaten ibland är lite för högljudda jämnfört med dom andra ljuden, speciellt kicken är det låg volym, jag använder ezdrummer på mina färdiga produktioner och jag har märkt att en del klienter klagar på att kicken är för låg. Jag löser det här genom att boosta den med en eq men då påverkas ju också snarens ljud lite.

Att lägga på en 3 bands eq på mixern inne i ezdrummer skulle vara helt perfekt. Jag hoppas det komme ri nästa uppgradering.

Nu behövs det bara en jazz expansion kit och mera cymbaler i vintage rock kitet så kommer mitt trumbehov att vara tillfredställt en lång tid framöver.

Jag har också funderar på en sak till uppgradering, det skulle inte vara helt tok om man kunde ladda in ljud från ezdrummer till rock kit och ljud från latin till ez drummer och liknande, ibland behöver låten en shaker och då känns det lite onödigt att behöva öppna upp en helt ny version av ezdrummer för det, oftast om jag behöver en shaker på en låt så spelar jag in den själv, men ibland är det ju bekämt att jobba med datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också funderar på en sak till uppgradering, det skulle inte vara helt tok om man kunde ladda in ljud från ezdrummer till rock kit och ljud från latin till ez drummer och liknande, ibland behöver låten en shaker och då känns det lite onödigt att behöva öppna upp en helt ny version av ezdrummer för det, oftast om jag behöver en shaker på en låt så spelar jag in den själv, men ibland är det ju bekämt att jobba med datorn.

Det där saknar jag också. Jag skulle vilja kunna plocka in några cymbaler från EZX Dfh till Pop/Rock-kitet utan att behöva öppna en ny instans av EZ. 2 crashar + en ride känns lite snålt tilltaget ibland.

Håller även med ovanstående talare i att en jazz-expansion skulle sitta riktigt fint!

Väldigt bra produkt överlag måste jag i alla fall tillägga!

Link to comment
Dela på andra sajter

det enda jag saknar i ezdrummer är en volymknapp för cymbalerna, jag vet att det är så det fungerar i verkligheten där man oftast bara har två stycken headroom mickar, men det känn sändå som att cymbalerna och hihaten ibland är lite för högljudda jämnfört med dom andra ljuden, speciellt kicken är det låg volym, jag använder ezdrummer på mina färdiga produktioner och jag har märkt att en del klienter klagar på att kicken är för låg. Jag löser det här genom att boosta den med en eq men då påverkas ju också snarens ljud lite.

Att lägga på en 3 bands eq på mixern inne i ezdrummer skulle vara helt perfekt. Jag hoppas det komme ri nästa uppgradering.

Nu behövs det bara en jazz expansion kit och mera cymbaler i vintage rock kitet så kommer mitt trumbehov att vara tillfredställt en lång tid framöver.

Jag har också funderar på en sak till uppgradering, det skulle inte vara helt tok om man kunde ladda in ljud från ezdrummer till rock kit och ljud från latin till ez drummer och liknande, ibland behöver låten en shaker och då känns det lite onödigt att behöva öppna upp en helt ny version av ezdrummer för det, oftast om jag behöver en shaker på en låt så spelar jag in den själv, men ibland är det ju bekämt att jobba med datorn.

Men varför höjer du inte bara volymen på kicken då istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!  🙂

Tycker det är mer rapp eller snärt den andra 😛 men gillar även den första, svårt!! 😄

dubbelkaggen var dock skön som tusan.

Men du vad har du för förstärkare på exemplen?

Mickar upp en valvestate 100V med en SM57 snett in mot konen 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...