Jump to content
Annons

If you want


Recommended Posts

* LÅTNAMN:If you want

* ARTIST/GRUPP:Lindpop

* GENRE:Pop

* LÅTLÄNGD:3,40

* KOMPOSITÖR:Stephan lindsjö

* PRODUCENT:Stephan Lindsjö

* EV. MEDVERKANDE:Stephan & Liz

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT:mp3

* STORLEK:5mb

* STATUS: Färdig

Det skulle vara kul att höra vad ni tycker!

MVH

Lindpop

Redigerat av Lindpop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

aj jag gillar verkligen inte det där synthljudet. Det gör låten lite kantig och blippig liksom. Det är så dominant och dränker till viss del sången som klarar sig väldigt bra utan det stödet.

Melodin tycker jag är bra och klatschig. Versen är ok fast jag har aldrig varit förtjust i robotljud.

Arret har delar som jag tycker är riktigt coola speciellt precis innan och efter refrängerna. Typ 1.55 -2.23 diggar jag.

Reverbet på sången är lite sådär, diskanten och ssssssss-en blir lite framträdande ibland.

Introt och outrot tror jag skulle bli mer spännande om du la på en andra slinga ovanpå i andra omgången som blir överstämma och sticker ut lite på egna äventyr.

Jobba på 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nånting med refrängen får mig att tänka på drew carrey show... annars gillar jag övergången från refräng till vers. Ljudet känns kanske lite väl plastigt och kallt. För övrigt håller jag nog med föregående talare i allt han säger faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför får jag bara fram en massa konstig text när jag klickar på länken för?

Någon som vet hur jag åtgärdar detta?

nej, det är fel på forumet för tillfället. Välj "spara mål som...", eller vad det nu kan tänkas stå på svenska. Skriv sen in någonting.mp3, så funkar den.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det. Lagom kantigt för att klassa in som en livetagning. Absolut ostreamat. Musiken är i och för sig rätt gräslig. Men rätt mysig ändå på något Human League sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack alla ni, för att ni har lyssnat och kommenterat.

Stajo: Det var bra synpunkter. Jag skall se över dom och återkommer. Tack

kl:22.30

Det lär dröja några dagar innan jag återkommer med en uppdatering. Jag har ändrat lite i arret på refrängen och just nu får jag inte riktigt ihop det. Jag har sänkt blippljuden vilket är bra men något saknas.

MVH

Lindpop

Redigerat av Lindpop
Link to comment
Dela på andra sajter

undrar vad som hänt här. kan inte heller öppna den, bara ett html dokument får jag fram med massa konstiga tecken.

Men det har ju fungerat förr på den här sidan =p

jo det problemet finns överallt här på forumet sedan någon vecka tillbaka, dock brukar det funka om man tar spara som och döper om till *.mp3. Fast här blev det fel ändå... kanske är det något virus och saker och ting blir bara värre och värre 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag tyvärr krångla igen. Det ligger en ny version uppe. Det är iofs bara lite småändringar. Jag tror inte jag kan göra den mycket bättre än så här men tar gärna emot fler tips. Det skulle vara kul och höra vad ni tycker!

MVH

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Tycker det låter riktigt bra nu. Har inte kvar den gamla... så kan inte jämföra men vad jag kommer ihåg.

Du har fått till ett mycket mjukare skönare sound. Även om det är samma synthljud så känns de inte så hårda och kalla längre.

Sången kommer fram mycket bättre nu, hon har ju en riktigt bra pipa.

Lite mer variation på introt och outrot... precis vad jag menade, den andra melodin går bra ihop med den första, bra.

ok ok robotljudet är kvar men det är väl en del av karaktären i låten 😕.

Bra jobb, där ser man vilken skillnad mixen kan göra! Ett helt annat intryck av låten nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Stajo!

Det värmer. Det är just det som är så skönt med konstruktiv kritik. Det är delvis dina kommentarer som gjorde att jag inte gav mig. Jag hade iofs tidgare bestämt mig att försöka få den så bra som möjligt.

Tack skall du ha

MVH

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...