Jump to content
Annons

Vilket material?


coverman

Recommended Posts

Annons

http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_2.a...ub_cat=Hyllplan

Här har du billiga och rejäla skivor att bygga t ex studiobord eller rackskåp av. Jag själv ska sätta igång så fort jag inte har så mycket räkningar. Tycker dom är perfekta just för att dom redan har enligt mig perfekta mått. 60 djup är precis vad jag behöver.

http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_2.a..._cat=Furuskivor

En furu skiva kan ju vara en riktigt fin touch till själva bords skivan eller rackskåpet.

Stenull har jag hört ska fundera ganska bra mot dom lägre frekvenserna, så om du bygger paneler med stenull i botten och nån studio foam (Finns en på thomann för 97:- per kvm) i det yttre skiktet borde du nog kunna kontrollera ljudet ganska bra, går även att göra samma med basfällan.

Link to comment
Dela på andra sajter

MDF fungerar till allt, finns ide flesta byggbutiker och i en stor vraiation av tjocklekar. Det finns även en uppsjö fanerad och färgad MDF om man vill ha snygga träytor men inte har råd med the real thing. För en basfälla ska du ha roxull/stenull (allt med ull i namnet är en bra indikator) av LÅG desnitet inte rigida markskivor, de skivorna fungerar dock bra för mid/high absorbenter men är kass på de lägre frekvenserna.

a

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, när jag skrev ljudfälla, så tänkte jag mer på den där lilla labyrinten för ventilation som snart ska börjar snickras.

Basfällor har jag hittat mängder av tips i forumet på.

Sorry, för att jag var lite otydlig. Så vad ska man snickra med för den lilla labyrinten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...