Jump to content
Annons

softa synth snuttar


Lägga ner eller fortsätta?  

6 röster

  1. 1. Lägga ner eller fortsätta?

    • Forts med BÅDA
      0
    • Forts med II, Lägg ner I
      1
    • Forts med I, Lägg ner II
      0
    • Lägg ner BÅDA
      2


Recommended Posts

ARTIST/GRUPP: Hackeman

GENRE: vetintesånoga... 😲

KOMPOSITÖR: Richard Hacke(man) Nilsson

PRODUCENT: Dito

INSPELNINGSÅR: 2003 el 2004

FORMAT: MP3

Städar lite bland snuttar o skit här hemma och vet inte om dessa är värda att bygga vidare på eller om jag ska kassera dem... tror de är resultatet av när jag testade V-station vid ett tillfälle, så de innehåller överdrivet mycket arpeggio-ljud... 🙁

Essex_Trial_I.mp3

Essex_Trial_II.mp3

Hjälp mig plz... lägga ner eller fortsätta? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oh !

SkåneReggae

MUMSmustiga ljud 🙁😄

men

det låter inte riktigt Hackeman

( kanske Hacke the Robot from yttre Skåne ? )

så jag vet inte hur jag skall rösta....

njodå!

--edit--

V-station,

är det en plugin/ut eller en riktig plastlåda ?

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Pålitliga gamla Rockfart, man kan alltid lita på att du svarar... tack! 😄

Sant att det inte alls låter som mina andra låtar jag lagt ut här innan, men jag har snart spottat ur mig tillräckligt med humorpop för en hel CD så det börjar bli dax för nåt annat... därav har jag börjat gå igenom mina snuttar. Jag är inte bara humorpop, jag är annat oxå. 😲

Dessa två respresenterar förståss inte nån ny inriktning, utan snarare nåt jag inte kan avgöra ödet för själv. 🙂 Ser nu att enda rösten än så länge är "Lägg ner BÅDA" så det är kanske det jag ska göra. Trist bara att man som vanligt aldrig får kommentarer från de(n) som notoriskt röstar "lägsta" alternativet. 🙁

Novation V-Station är en plugg.

//Hacke the Robot from outer Skane 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte heller riktigt Hacke. # 2 låter som Snuten I Hollywood.

# 1 låter som samma snut i ett parkeringsgarage.

Men spar dom som tänkbara vers-spår i nästa Hacke-hit. På egna ben står dom inte än!

Samma snut i ett parkeringsgarage...!?!? 🙁😄

Dig kan man oxå lita på att du svarar, och att man alltid skrattar åt dina svar! 😄

Okej, jag är med er, jag låter dem väl ligga där och vänta på sitt öde utan min inverkan ett tag till. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist bara att man som vanligt aldrig får kommentarer från de(n) som notoriskt röstar "lägsta" alternativet.

😉 Det där har jag oxå märkt Hacke. När man lägger upp en ny låt så tar det ungefär 30 sekunder innan nån är där och klickar i alternativ 1; "skräp, släng bränn" / "lägg ner skiten" / "dynga- för böveln - dynga!!"

Men aldrig att man får nån comment från den här lurkern (jag menar lurker och inte bonnlurk eller nåt sånt). Men det är bra för balansen, yin och yang och allt det där du vet.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

på Hammas BestOf CD är det 19

extremt mycket musik för pengarna

Attans. Misstänkte det skulle bli ditt svar... 😉

Men om vi bortser från vår bäste Hamma - vad är mer normalt egentligen? Nånstans mellan 10-12 st? Under 10 är för lite, över 12 känns för mycket? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

(var det så länge sedan du köpte en skiva ?)

Hehe. Ännu ett svar jag väntade mig. 🙂

Jag har hundratals CDs c:a 5 meter ifrån där jag sitter, men du var närmare till hands. 😉

Tänkte samtidigt att det kanske fanns nån "standard" inom skivindustrin...

Link to comment
Dela på andra sajter

c:a 5 meter ifrån där jag sitter, men du var närmare till hands.

???

jag sitter 100MIL härifrån eller därifrån eller...

internet förvränger våra sinnen helt klart

😉🙂

--edit--

dax att knoppa,

krama Damen,

c u

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
c:a 5 meter ifrån där jag sitter, men du var närmare till hands.

???

jag sitter 100MIL härifrån eller därifrån eller...

internet förvränger våra sinnen helt klart

😉🙂

Äsch då. Internet är den nya verkligheten, den nya sanningen. Finns det inte på Internet finns det inte alls. 😄

edit: *kramar, pussar, ... *

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

vad är mer normalt egentligen?

Hacke! Är det verkligen du som skriver denna post? Frågar oss andra vad som är normalt 😮 ! Är det bara för att du ska kunna göra tvärtom?! :rolleyes:

Ha, nä skämt åsido, 70-talsstandard bland rockbanden var ju länge 9 låtar; fem trax på första ällpesidan och fyra på sidan 2, så fick man plats med ett långt opus oxå som var 8 minuter och handlade om trollkarlar och berg.

Överhuvudtaget minns jag att det var länge som en platta verkligen rymdes på ena sidan av ett C90 kassettband, men på 80-talet började det bli knepigt med speltider upp mot en timme och när det gäller gräjtest hitts och såna kompilationern så brukar dom ju trycka in så mycket som ryms (ungefär som på Hammagrellas best seller som Rockis har enda exet av 🙂 )

Bang för the buck tycker jag är att ha minst 12 låtar iallafall. 10 är lite snålt. 15 börjar bli lite tjatigt om det inte är överjävligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

+en T-shirt med "I'm with Hackeman", 2 plektrum och en flaska redbull... 😉 .. okey..bort med plektrumen och red-bullen.. en T-shirt måste vara med...

Hackeman: Det låter som musik from the outer skåne.. 😄 i alla fall den första som låter som en lallande alien som slagit i skallen i din fönsterbräda... och sen vinglade omkring i rabatten en stund

Det var lite lite musik för att kunna säga topp eller flopp om det... men jag fick en liten vibb från den tiden när alla sommarlåtar skulle vara reggae-komp och zap-kicks med rap o grejer...

Link to comment
Dela på andra sajter

+en T-shirt med "I'm with Hackeman", 2 plektrum och en flaska redbull... 🙂 .. okey..bort med plektrumen och red-bullen.. en T-shirt måste vara med...

Eller varför inte en haklapp? 😛

Hackeman: Det låter som musik from the outer skåne.. 😄 i alla fall den första som låter som en lallande alien som slagit i skallen i din fönsterbräda... och sen vinglade omkring i rabatten en stund

Skrattade faktiskt HÖGT här!! 😆

Det var lite lite musik för att kunna säga topp eller flopp om det... men jag fick en liten vibb från den tiden när alla sommarlåtar skulle vara reggae-komp och zap-kicks med rap o grejer...

Jaha..haha.. tyckte varken jag hade reaggae eller rap i dessa snuttarna... men både zappat o kickat dem har jag. Från ToDo-listan. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha..haha.. tyckte varken jag hade reaggae eller rap i dessa snuttarna... men både zappat o kickat dem har jag. Från ToDo-listan. 🙂

...jag menar att det känns som om det skulle vara pop-reggae-komp och rap-jidder på det du gjort.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Trist bara att man som vanligt aldrig får kommentarer från de(n) som notoriskt röstar "lägsta" alternativet. 😉

Han kanske drabbades av tillfällig skrivkramp, Pappab....?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Trist bara att man som vanligt aldrig får kommentarer från de(n) som notoriskt röstar "lägsta" alternativet.  😉

Han kanske drabbades av tillfällig skrivkramp, Pappab....?

Hm. Inte för att jag förstår alla dina skämt, men jag tycker mig märka vissa försök till att vara rolig (edit: och ibland rent av trevlig) nuförtiden... månne du ha skaffat dig en flickvän? 😆

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
... månne du ha skaffat dig en flickvän? 🙂

Nix. Men skadan i högerhanden har läkt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...